کد خبر : 1747114 | 16 فروردين 1400 ساعت 10:53 | 36.8K بازدید | 27 دیدگاه

ستون تازه ورزش سه؛ برگی از تاریخ

باران بر علیه ستاره سوم آسیایی استقلال (عکس)

19سال از روز بد ورزشگاه آزادی گذشته است. روزی که ورزشگاه آزادی برای اولین بار برابر فوتیال ایران شرمنده شد.

به گزارش "ورزش سه"،روز 14فروردین سال 1381برای فوتبال ایران روز خوبی در تاریخ نخواهد بود، روزی که استقلال به عنوان میزبان مرحله نهایی جام قهرمانی باشگاه های آسیا باید  به مصاف آنیانگ کره می رفت تا با شکست این تیم زمینه ساز خلق ستاره سوم برای آبی ها باشد. بازی دو تیم در ورزشگاه آزادی با شرایط خاصی برگزار شد و در پایان استقلال در باتلاق آزادی با نتیجه دو بر یک مغلوب نماینده کره جنوبی شد تا دو تیم کره ای آنیانگ و سامسونگ به فینال رقابتها برسند و استقلال برای دیدار رده بندی به مصاف نسف قارشی ازبکستان برود. 


بارش شدید باران و رگبار های بهاری ورزشگاه آزادی را تبدیل به دریاچه کرد تا بازی استقلال و آنیانگ که این روزها به اف سی سئول تغییر نام داده است با دقایقی تاخیر و بعد از تخلیه آب به صورت سنتی، برگزار شود.


زحمات مسئولین ورزشگاه نیز نتوانست شرایط مطلوب بازی را برای دو تیم فراهم کند و در نهایت استقلال در روزی که توپ به سختی در چمن ورزشگاه به گردش در میامد با نتیجه دو بریک مغلوب نماینده کره شد و از راه یابی به فینال بازماند.


در تصویر آن روز بازی صحنه پنالتی گرفته شده بر روی فراز فاطمی دیده می شود.پنالتی که محمد نوازی نتوانست آن را تبدیل به گل کند و در نهایت استقلال بازی را به نماینده کره واگذار کرد.آبی ها در دیدار رده بندی موفق شدند با نتیجه 5بر2برابر نماینده ازبکستان به پیروزی برسند و به مقام سوم آسیا در آن سال برسند.

 

1587541

دیدگاه‌ها