کد خبر : 1747332 | 17 فروردين 1400 ساعت 01:49 | 45.1K بازدید | 1 دیدگاه

روایت آبی ها از روز باتلاقی آزادی؛

روزی که ستاره سوم استقلال غرق شد

بازیکنان سابق استقلال از یک روز بسیار تلخ صحبت کردند؛ روزی که ستاره سوم آبی ها در باتلاق آزادی غرق شد.

روزی که ستاره سوم استقلال غرق شد

به گزارش "ورزش سه"، این هفته سالگرد شکست تلخ استقلال در دیدار نیمه نهایی جام باشگاههای آسیا بود. این تیم که میزبان دور نهایی مسابقات در فصل 2002-2001 بود با ستاره هایی که در ترکیب خود داشت، به کسب عنوان قهرمانی خیلی امیدوار بود.

 

روز بازی با آنیانگ ال جی کره جنوبی در تاریخ 14 فروردین 1381 باران سیل آسایی در تهران بارید و ورزشگاه آزادی را تبدیل به یک باتلاق کرد؛ باتلاقی که کره ای ها آن را پیش بینی و در چنین شرایط تمرین کرده بودند. استقلال آن دیدار را با نتیجه دو بر یک به حریف خود واگذار کرد و از رسیدن به دیدار پایانی بازماند. در آن دیدار محمد نوازی یک پنالتی را از دست داد و یدالله اکبر تک گل استقلال را زد.

 

1587828

 

در سالگرد بازی با آنیانگ، ستاره های آن دوره استقلال روبروی دوربین فوتبال برتر قرار گرفته و به مرور خاطرات آن پرداختند:

 

یدالله اکبری: بازیکنان خوب و تیم قوی داشتیم و اگر یک ذره بدشانسی نمی آوردیم سومین قهرمانی را می توانستیم به تماشاگران هدیه بدهیم.

 

محمد نوازی: یک روز استثنایی بود هنوز هم شرمنده هواداران هستیم. می شد اتفاق خوبی بیافتد و ستاره سوم را روی قلبمان نگه داریم و اجازه ندهیم از ایران خارج شد ولی نشد.

 

سیروس دین محمدی: هیچوقت آن بازی یادم نمی رود. بارندگی شدیدی بود؛  هی می گفتند بازی انجام می شود و نمی شود. هی تیپ های مچ مان را باز و بسته می کردیم.

 

یدالله اکبری: آنها می دانستند که باران زیادی می بارد و زمین شان را آب گرفته و تمرین کرده بودند. برای ما عجیب بود اما آنها می دانستند. پنالتی زن تیم من و نوازی بودیم. من به او گفتم بده من بزنم ولی گفت که خیالت راحت خودم گل می کنم.

 

سیروس دین محمدی: اگر فیلم را ببینید به محمد گفتم محکم نزنی؛ گفت نه حواسم هست. توپ سنگین و لیز بود . اگر آن توپ گل می شد و یک هیچ جلو  می افتادیم شرایط فرق می کرد. مومن زاده و سید عباسی مهم قرار گرفتن توپ را صاف کردند که توپ راه گل شود ولی همان باعث شد که توپ بالا برود!

 

یدالله اکبری: دو تا برزیلی خوب داشتند که دو گل کل شان را زدند. برزیل هم مثل آبادان خشکسالی بود اما عجیب بود که خیلی خوب بودند مخصوصا گل دوم که خیلی بی نظیر بود. فکر می کنم که تجربه اش را داشتند. گلی که ما زدیم سید عباسی سانتر کرد، فراز داد به سیروس و ضربه سیروس بلوکه شد و من آماده کرده بودم خودم و توپ را با نوک پا زدم.

 

سیروس دین محمدی: شوت من از هجده به دروازه نرسید و در شش قدم ایستاد سید عباسی آن را گل کرد.

 

محمد نوازی: اتفاقات جوی که در آن بازی رخ داد و نتوانستیم بازی خوبی ارائه کنیم هر چند همه بازیکنان از حد و اندازه خود بیشتر تلاش کردند. در طول نود دقیقه می توانست اتفاقات خوبی رخ بدهد.

 

یدالله اکبری: بعد از 15-20 سال آن حسرتی که داشتیم برای من ماند. به راحتی می توانستیم قهرمان آسیا شویم. هر بازی باران ببارد یاد آن بازی می افتم.

 

1587827


یدالله اکبری گل تساوی استقلال را در این دیدار به ثمر رساند اما تیم کره ای توانست یک بار دیگر دروازه آبی ها را باز کرده و با نتیجه دو بر یک پیروز بازی شده و به فینال راه یابند. استقلال هم در بازی رده بندی حریف ازبک خود را با نتیجه 5-2 شکست داده و سوم شد.

 

دیدگاه‌ها