کد خبر : 1747361 | 17 فروردين 1400 ساعت 10:36 | 26.2K بازدید | 0 دیدگاه

ستون تازه ورزش سه ؛برگی از تاریخ

پروین با بازوبند کاپیتانی در میان بهترین ها(عکس)

تیم ملی فوتبال ایران رقابت های مقدماتی صعود به المپیک 1980مسکو را با موفقیت سپری کرد و به این رقابتها نرفت

به گزارش"ورزش سه "،سالها از صعود ایران به مرحله نهایی رقابت های المپیک می گذرد و تیم ملی کشورمان نتوانسته جواز صعود به این رقابت ها را کسب کند.


در دهه 80 میلادی تیم های ملی کشورها هم بر خلاف این سالها که تیم های زیر 23مجاز به شرکت در این مسابقات هستند می توانستند در رقابت های المپیک شرکت کنند و تیم ملی کشورمان هم در اسفند ماه سال 58با ترکیبی از بهترین های آن سالها همچون علی پروین ، مرحوم حجازی، حسین فرکی، حمید علیدوستی، نصرالله عبدالهی، بهتاش فریبا، محمد دادکان، و . . . در رقابت های مقدماتی با سرمربیگری حسن حبیبی و دستیاری همایون شاهرخی شرکت کرد و جواز حضور در المپیک مسکو را بدست آورد. 


ایران در آن رقابت ها با تیم های چین ،کره شمالی ،سنگاپور،هند و سریلانکا همگروه بود و از همین گروه به المپیک صعود کرد ،ولی به دلیل آغاز جنگ تحمیلی و شرایط آن سالها المپیک را تحریم کرد تا آن نسل موفق فوتبال ایران راهی المپیک مسکو نشوند.

 

1587899


در تصویربالا علی پروین را می بینیم که در 33سالگی و با بازوبند کاپیتانی در حال برگزاری مراسم آغازین بازی با کاپیتان سنگاپور است و در تصویر پائین حمید علی دوستی دیده می شود ،فوتبالیستی توانا که هیچگاه با تیم ملی به آنچه که لیاقتش را داشت دست نیافت.


نمایی از بازیکنان آن روزها که بدون داشتن لیگ و اردو به المپیک رسیدند را در کنار هم می بینیم ، نسلی که به آن چه که لیاقتش را داشت نرسید.

 

1587898


ایستاده از راست: همایون شاهرخی، عبدالرضا برزگری، محمد دادکان، احمد سنجری، نصرالله عبداللهی، نادر فریادشیران، ناصر حجازی، حسین فرکی، امیر مرزوقی، بهتاش فریبا و حسن حبیبی

 

نشسته از راست: خبیری، محمود ابراهیم زاده، حمید علیدوستی، علی پروین، محمود حقیقیان، مهدی دینورزاده و رضا نعلچگر

دیدگاه‌ها