کد خبر : 1747372 | 17 فروردين 1400 ساعت 11:44 | 23.1K بازدید | 2 دیدگاه

وقتی بازیکنان و مربیان از خجالت هم درآمدند؛ 

ماجرای درگیری عجیب و خطرناک در لیگ برتر جوانان (عکس)

دیدار دو تیم ایمان سبز و فولادخوزستان در پایان بازی با صحنه های زشت و دلخراشی همراه شد که مسئولان دو تیم درباره دلایل درگیری های ایجاد شده توضیح داده اند.

به گزارش "ورزش سه"، دو روز پیش بود که دیداری حساس در چارچوب هفته دوازدهم گروه اول رقابت های لیگ برتر جوانان کشور در شیراز میان دو تیم ایمان سبز و فولادخوزستان برگزار شد؛ دیداری که میان تیم های اول و دوم جدول که 24 امتیازی و 17 امتیازی بودند، برگزار شد و در پایان این تیم شیرازی بود که علی رغم اینکه تا دقیقه 90 عقب بود، توانست با کسب یک پیروزی ارزشمند در دقایق انتهایی بازی را با نتیجه 2 بر 1 پیروز شود و 20 امتیازی شد.


 با این حال این پایان قصه نبود و پس از اینکه تیم ایمان سبز گل دوم بازی را به ثمر می رساند، درگیری شدیدی میان بازیکنان و کادر فنی دو تیم ایجاد می شود؛ درگیری‌ای که این تصاویر به خوبی شدت آن را بیان می کند.


میثم حجتی مدیر ورزشی و اجرایی باشگاه ایمان سبز در گفتگو با "ورزش سه"، ماجرای این درگیری را اینطور بازگو می کند:« چون در وقت اضافی گل خورده بودند، به نظر می رسد مشکل آنها با وقت اضافه ای بود که داور برای بازی در نظر گرفت. در صورتی که آنها به مساوی هم راضی بودند و خیلی وقت تلف می کردند و حتی بعد از شروع وقت اضافه نیز این اتلاف وقت ادامه داشت. وقتی بازی تمام شد کمک مربی آنها به داور حمله کرد و بازیکنان این تیم شروع به اعتراض کردند. بعد نیروی انتظامی می آید و اوضاع آرام می شود. اما این درگیری اینطور تشدید شد که یک بازیکن تیم فولادخوزستان دوباره به سمت بازیکن ایمان سبز می رود و به او سیلی می زند، اما اینکه کسی آسیب جدی ببیند وجود نداشته و تمام بازیکنان آنها سالم و سلامت سوار اتوبوس شدند و گزارش ناظر بازی هم این موضوع را اثبات می کنند.» 

 

1587923


حجتی مدیر ورزشی باشگاه ایمان سبز با انتقاد از نحوه رفتار فولادی‌ها پس از باخت اضافه کرد:« بحث ما این است باشگاهی مثل فولاد خوزستان که خودش را پرچم دار فوتبال پایه می داند و یکی از مراکز اصلی استعدادیابی و نخبه پروری است، چرا باید با یک باخت این رفتار را داشته باشد. حتما بازیکنان من به بازیکنان این باشگاه نگاه می کنند. من همیشه رفتار مدیران باشگاه فولاد و آقای آذری را تحسین کرده ام ولی الان برایم جای سوال است که چرا باید مدیران باشگاه اجازه رخ دادن چنین اتفاقی را بدهند. مهم نیست که همیشه اول باشیم، مهم این است که اخلاق سرلوحه کارمان باشد. مسلم است تیمی که در دقیقه 94 گل خورده، درگیری را آغاز کرده است. هیچ وقت تیم برنده خودش را وارد درگیری نمی کند و حتما در گزارش ناظر بازی تمام این ها وجود دارد.»

 

1587924

 

در همین رابطه با منوچهر بیات سرپرست تیم فوتبال جوانان فولاد خوزستان نیز صحب کردیم که او در واکنش به درگیری های ایجاد شده، اینطور حرف هایش را آغاز کرد:« بحث کلی ما این است که آیا بازی ها با تماشاگر است یا بدون تماشاگر؟ من فیلم دارم که بالاتر از 600 ، 700 نفر این بازی تماشاگر داشت. مربی‌های اخراجی تیم حق ماندن پشت فنس را ندارند. هر کاری می کردند، از پشت فنس نمی رفتند. حتی می توانید از آقای صادقی نماینده فدراسیون بپرسید. می گفتند شما فولادی ها هیچ وقت بازی جوانمردانه را رعایت نمی کنید. حتی چند بار به ناظر بازی گفتند که دو مربی اخراجی حق حضور را ندارند، ولی هر دو حضور داشتند و روی اعصاب بازیکنان و ما بودند و درگیری ها از همینجا شروع شد.» 

 


او در ادامه با اشاره به چگونگی آغاز درگیری توضیح داد:« روی یک صحنه مشکوک به پنالتی داور ادامه بازی داد و کل مربیان آنها و نیمکتشان به زمین ریختند. مربی شیرازی آنها به داور توهین کرد. من رفتم به داور گفتم به شما توهین کردند، چرا برخورد نمی کنید. این موضوعات اتفاق افتاد تا دقیقه 90 که ما یک بر صفر جلو بودیم. داور در این دقیقه یک برخورد طبیعی را پنالتی گرفت و گل زدند. 5 دقیقه وقت تلف شده به هشت دقیقه رسید. دروازه بان ما روی یک صحنه توپ را به بیرون زد ولی فیرپلی نکردند و همان توپ به گل تبدیل شد و بعد درگیری ها شروع شد و مربی من به سمت داور رفت. این دیگر کاری بوده که مربی ما کرده. حرف من این است که کاپیتان تیم حریف چرا آمده با کاپیتان ما صحبت کرده و درگیر شده است. بعد که درگیر شده از همه جا آدم آمد توی چمن. ما زیر دست و پا بودیم. می شد حتی اگر درگیری بین مربیان و بازیکنان بود، این درگیری را کنترل کرد ولی تماشاگران آمدند و یکی از آنها شمشیر با خودش آورد از داخل ماشینش. آقای مجتبی زارعی بازیکن سابق پرسپولیس هم آنجا بود و گفت که اگر این ها هم با هم دعوا دارند، شما نباید مداخله می کردید. تمام جنگ را دو مربی ای که اخراج شده بودند، ایجاد کردند و البته یک مربی دیگر. اگر واقعا چند نفر آنجا نبودند مثل آقای زارعی ما را کشته بودند. اگر تماشاگر نبود، چهار تا مربی و بازیکن درگیر شده بودند و می شد درگیری را مدیریت کرد.»

 

1587927

 

1587928

دیدگاه‌ها