کد خبر : 1747650 | 18 فروردين 1400 ساعت 15:14 | 24K بازدید | 2 دیدگاه

افشاریان: فعلا تصمیمی درباره کمیته داوران نمی‌گیریم

بزرگان فوتبال برای سرپرستی تیم‌ملی شرط گذاشتند!

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال می‌گوید باید از حواشی دوری کنیم تا عزیزی خادم کارش را جلو ببرد.

بزرگان فوتبال برای سرپرستی تیم‌ملی شرط گذاشتند!

به گزارش "ورزش سه"، خداداد افشاریان امروز مقابل در فدراسیون فوتبال صحبت هایی را درباره انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی، ریاست کمیته داوران و برخی موضوعات دیگر انجام داد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:


**مصدومیت پای تان خوب شد؟
پای من نسبت به قبل بهتر است. 10 روز دیگر بدون عصا در خدمت شما هستیم.


**عزیزی خادم نگران‌ترین فرد برای تیم ملی است
خدمت همه عزیزان بگویم بیشترین کسی که می تواند نسبت به تیم ملی و نتایج آن دل نگرانی داشته باشد رییس فدراسیون فوتبال است. من قسم می‌خورم از زمان انتخابات تا الان شاید 30 روز عزیزی خادم بیرون از فدراسیون فوتبال بوده است. او به خاطر تیم ملی شرایط را رصد می‌کند و جلسات مختلفی داشته است. یقینا اگر او انتخابی انجام می‌دهد به خود عزیزی خادم برمی‌گردد.


**برخی بزرگان فوتبال سرپرستی تیم ملی را قبول نکردند
دیشب با او صحبت کردم. به من گفتند با 3، 4 نفر از بزرگان فوتبال صحبت کردم اما دوستان قبول نکردند یا شرط و شروطی داشتند. بی شک آقای عزیزی خادم چیزهایی در آقای خورشیدی دیده و حتما قابلیت هایی داشته که انتخابش کرده است. با هر شخصی تیم ملی می‌تواند 4 بازی اش را در بحرین برگزار کند.بی تردید آقای عزیزی خادم که نمی‌خواهد خودزنی نخواهد کرد. اتفاقاتی در ذهنش هست که ایشان را انتخاب کرده است.


**انتخاب سرپرست برعهده فدراسیون است
سرپرست تیم ملی انتخاب کردن با فدراسیون فوتبال است. این مساله با بازیکنان نیست. همه کمک خواهیم کرد تا اتفاقات خوبی برای فوتبال رخ بدهد. هرکس سهل‌انگاری کند ضرر خواهیم کرد.


**جراحی مساله انتخاب خورشیدی خودزنی است
او کارهای اداری تیم را درباره سفر انجام می‌دهد و شاید اگر جای شما بودم، می‌گفتم مهره قوی‌تری باید انتخاب می‌شد. اکنون جراحی این مسائل خودزنی است و شما کمک کنید که این اتفاقات کمرنگ‌تر شود. ان‌شاءالله با خورشیدی از بحرین برمی‌گردیم و جشن صعود می‌گیریم. ان‌شاءالله در جام جهانی باشیم.


**اصفهانیان به کارش ادامه می‌دهد
با توجه به اینکه در بحبوحه مسابقات هستیم، امیدواریم کمیته داوران هم سر و سامان بگیرد. صحبت هایی شده اما انشاالله در جلسات بعدی هیات رییسه تکلیف این کمیته هم مشخص خواهد شد. الان آقای اصفهانیان کارش را انجام می‌دهد و فعلا کمیته داوران آرام است.


**قول ورود VAR را می‌دهید؟
من سوالی دارم؟ شما می‌توانید به من قول بدهید میکروفون سال اینده در دست شما است؟ عزیزی خادم خیلی وسواس دارد تا کارها به‌خوبی انجام شود و این سیستم، پول و تأییدیه از فیفا می‌خواهد. قول می‌دهم این اتفاق فصل آینده هم رخ نمی‌دهد؛ چون ورزشگاه‌هایی داریم که زیرساخت کار از جمله جایگاه دوربین‌ها را ندارند. زیرساخت‌ها باید آماده شود تا نسخه واحدی برای همه بپیچیم وگرنه 3 میلیون دلار را می‌توان در این فوتبال به‌خوبی درآورد.


**ماجرای میزبانی کشورهای دیگر در آسیا
باید مسئله را ریشه‌یابی کنید. من به‌عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید چه بگویم؟ تیم‌های ما بزرگ هستند، اما باید در کشورهایی چون هند، عربستان و بحرین بازی کنند. با توجه به تحریم‌ها، وضعیت کرونا و اتفاقات بین ما و AFC، این موضوع را کمرنگ می‌کنیم. امیدوارم  اتفاقات خوبی بیفتد و حق‌مان را بگیریم. فوتبال ما و فدراسیون از AFC و فیفا طلبکار است و مردم هیچ‌وقت این رفتار را فراموش نمی‌کنند. یقیناً ما رو به جلو هستیم و ان‌شاءالله حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشیم.


**حق‌الزحمه داوران باید افزایش یابد
حق‌الزحمه داوران خیلی کم است و در اولین جلسه هیئت رئیسه، تصمیمات خوبی خواهیم گرفت. روز گذشته عزیزی خادم با هولدینگ ایرانول صحبت کرد. فکر می‌کنم چهار میلیارد تومان برای این همه داور با لوگوی ایرانول، ظلم است و این مبلغ باید 40 میلیارد تومان باشد. این قرارداد (با ایرانول) اصلاح یا لغو می‌شود و فکر می‌کنم همه اقشار جامعه، در فدراسیون فوتبال جایگاه خوبی داشته باشند و داوران نیز بی‌بهره نخواهند بود. قول می‌دهیم بتوانیم حق این داوران را بگیریم.


**خرابی سیستم رادیویی داوران؟
این کار راحت است. قول می‌دهم این سیستم یک، دو یا سه هفته دیگر آماده می‌شود و از فصل آینده، بیسیم نو خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها