کد خبر : 1747675 | 18 فروردين 1400 ساعت 18:01 | 8.6K بازدید | 0 دیدگاه

مدیر بایرن: تحریم جام جهانی قطر بی معناست

کارل هاینتس رومینیگه از میزبانی قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ دفاع کرد.

مدیر بایرن: تحریم جام جهانی قطر بی معناست

به گزارش "ورزش سه"، وضعیت حقوق بشر در قطر، کشور میزبان جام جهانی همچنان باعث بحث و گفت‌وگو است. کارل هاینتس رومنیگه مدیر اجرایی باشگاه بایرن مونیخ علیه تحریم مسابقات در سال آینده صحبت کرد و از حمایت مالی هواپیمایی قطر از بایرن دفاع کرد.

در آخرین بازی‌های ملی برای انتخابی جام جهانی بحث تحریم این رقابت ها داغ بود. بازیکنان تیم های ملی متعدد در مقدماتی جام جهانی در اروپا به وضعیت ضعیف حقوق بشر در قطر اشاره کردند.

 

 

1571493

 

 

طبق تحقیقات گاردین انگلیس، بیش از 6000 کارگر مهمان از کشورهای آسیایی از زمان شروع ساخت و ساز در قطر جان باخته اند.  این مساله همچنین برای بایرن یک مساله حساس است.  شرکت هواپیمایی قطر اسپانسر بایرن مونیخ محسوب می شود و اکنون مدیر اجرایی بایرن مونیخ از این کشور دفاع کرد. 

کارل هاینتس رومنیگه گفت:« این حق بازیکنان است که نگرانی های خود را بیان کنند. با این حال نظر ما این است که هر اتفاقی فقط از طریق گفت‌وگو رخ می دهد و تحریم بی معناست.

 

 

1577933

 

 

آخرین بحث درباره حقوق بشر در قطر در وهله اول در مورد شرایط کارگران مهمان است که در آستانه جام جهانی به این کشور اعزام شده اند. گفته می شود که اخیراً شرایط محلی بهبود یافته است. تغییر یک شبه اتفاق نمی افتد و زمان می برد. تجربه ما در پنج یا شش سال گذشته همکاری با هواپیمایی قطر نشان داده است که همه چیز از طریق فوتبال و گفت‌وگو بهتر شده است.»

اخیراً سازمان عفو بین‌الملل از فیفا خواست که فشار بیشتری به میزبان جام جهانی وارد کند.

دیدگاه‌ها