کد خبر : 1747871 | 19 فروردين 1400 ساعت 15:48 | 147.2K بازدید | 14 دیدگاه

یک نمایش خیره کننده دیگر از کیلور ناواس

قدرندیده‌ترین دروازه‌بان دنیا کیست؟(عکس)

سی و یک حمله و فقط دو گل . خودتان را در آلیانس آرنای برفی تصور کنید که توپخانه جنگی بایرن هر لحظه درحال حمله به سمت شماست!

قدرندیده‌ترین دروازه‌بان دنیا کیست؟(عکس)

به گزارش ورزش سه، کیلور ناواس دروازه بان کاستاریکایی 34 ساله این روزهای پاری سن ژرمن در سال 2014 با درخشش در جام جهانی برزیل و دریافت 2 گل در 5 بازی باعث راهیابی تیمش به مرحله حذفی جام جهانی, برای اولین بار در تاریخ شد.          


دروازه بانی که قرار بود جایگزین ایکر کاسیاس کبیر شود, باید میتوانست از پس روزمه پر افتخار او بربیاید, نمایش خیره کننده ناواس با کاستاریکا در جام جهانی2014 برزیل، مدیران وقت رئال مادرید را متقاعد کرد تا برای خرید او از لوانته 10 میلیون یورو بپردازد. این بالاترین رقمی بود که رئال تا آن روز برای خرید یک دروازه بان هزینه کرده بود.    

      
ناواس با درخشش در رئال و ثبت رکوردهای خیره کننده این امید را به طرفداران کهکشانی میداد:(من تا آخر دوران بازیگری ام مالک مستطیل سفید سانتیاگو برنابئو خواهم بود). اما این جمله تنها تا زمانی که ناواس درون دروازه می ایستاد صدق میکرد. با خرید کورتوا و آمدن سولاری ورق برگشت,  این مربی آرژانتینی با نیمکت نشین کردن ناواس او را به فکر جدایی از رئال انداخت. 


ناواس با 104 بازی در رئال و تجربه ای بزرگ به پاری سن ژرمن پیوست دقیقا زمانی که با رئال به مرز پختگی رسیده بود.شاید هم او برای ادامه کار و اسطوره شدن در رئال فقط یک چیز کم داشت: پاسپورت یک کشور صاحبنام در فوتبال یا  تولد در اسپانیا, اگر او در اسپانیا متولد میشد و حمایت مردم اسپانیا را داشت, احتمالا یکی از اسطوره های دروازه بانی این کشور می‌شد.( به همین سبب است که او را قدرنادیده‌ترین گلر فعلی دنیا در بین برترین‌ها می‌دانند.) 

 

 

 

1588648

 


به جرات میتوان گفت یکی از دلایل حضور پاری سن ژرمن در بازی شب گذشته لیگ قهرمانان اروپا درخشش ناواس کاستاریکایی در این لیگ بوده است. از مرحله گروهی, که با 6 گل خورده و دو کلین شیت, در گروه خود کمترین گل خورده را داشت , تا درخشش در مرحله یک هشتم نهایی در مقابل بارسلونا و مهار پنالتی مسی, که در بازی برگشت در دقایق پایانی نیمه نخست رقم زد و سیو های خیره کننده شب گذشته برفی در مقابل بایرن مونیخ. 


دروازه بانی که اگر مدافعان هوشیارتری روی مهار ارسال ها داشت, بازی خود در مقابل بایرن را با کلین شیت تمام می‌کرد. مهار ضربه سری که در اصطلاح چکشی نامیده میشود و با زیرکی گلزنان بایرن و استفاده از شرایط برفی زمین صورت گرفت, کار بسیار دشواری است زیرا با برخورد توپ به زمین سرعت آن چندین برابر میشود. 

 

 

1588692

 

 ناواس با آمار درخشانی که در بازی دیشب به جای گذاشت به جمع معدود دروازه بانانی پیوست که بیش از 10 سیو در یک بازی از مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا داشته اند. 3 دروازه بانی که طی سال های اخیر موفق به این کار شده اند: نویر از بایرن (مقابل رئال در سال 2017) - آگوستین مارچسین از پورتو (مقابل یووه در سال 2021) و ناواس از پاریس در بازی امشب.

 


ناواس یا هر دروازه بان غیراروپایی دیگری برای رسیدن به موفقیت باید تلاش و عملکردی فراتر از رقیبان اروپایی خود داشته باشد. اما در میان تمام دروازه بانهای غیر اروپایی میتوان یک رغیب برای ناواس نام برد, اما با صرف نظر از محل تولدش, ادوارد مندی سنگالی 29 ساله که در فرانسه متولد شده.  


شاید اگر تقابل این دو دروازه بان در مرحله نیم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا رقم بخورد شاهد یکی از جذاب ترین بازی ها برای طرفداران مستطیل سبز باشیم. 

 

 

1588645

 


در روزی که ناواس مصاحبه ای انجام داد که در آن دلیل جدایی اش از رئال را افشاء کرد, در صحبتهایش میشد این موضوع را لمس کرد که او برای اثبات حقانیت بیش از پیش خود به پاری سن ژرمن ملحق شد و بی شک ناواس با روحیه ای که دارد جزء آن دسته از بازیکنانی نخواهد بود که در انتظار تقدیر هستند. 

 

سید حسام الدین زیتونی نژاد

دیدگاه‌ها