کد خبر : 1748040 | 20 فروردين 1400 ساعت 14:15 | 37.5K بازدید | 2 دیدگاه

سیستم سنتی یا سه دفاعه؟

سرگیجه رونالد کومان در آستانه ال کلاسیکو

سررمبی هلندی بارسا برای سیستم بازی تیمش برابر رئال مادرید تردیدهایی جدی دارد.

سرگیجه رونالد کومان در آستانه ال کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، فردا شب در ورزشگاه دی استفانو شاهد یکی از حساس ترین ال کلاسیکوهای چند سال اخیر خواهیم بود. هم بارسا و هم رئال در بهترین فرم خود هستند و برنده بازی گام مهمی به سمت قهرمانی لالیگا برخواهد داشت. در حال حاضر بارسا در یک امتیازی اتلتیکو است و رئال نیز با اتلتیکو سه امتیاز اختلاف دارد.

 

 

1589066

 

 

رونالد کومان سرمربی بارسا از ابتدای حضورش روی نیمکت این باشگاه نشان داده است که اگر سیستم و استراتژی او جواب بدهد، به ندرت حاضر به ایجاد تغییرات در آن خواهد بود. کومان چندی پیش سیستم سه دفاعه را امتحان کرد و هفته ها نیز از همین برنامه برای بازی ها استفاده کرد ولی او در بازی اخیر مقابل وایادولید به خوبی متوجه شد که اگر پیروزی می خواهد، باید به سیستم محبوب 3-3-4 برگردد.

 

مرد هلندی در نیمه دوم دست به اصلاح سیستمش زد و بارسا به لطف گل دقیقه 90 عثمان دمبله بازی را به سود خود خاتمه داد. اکنون این سوال مطرح می شود که کومان برای ال کلاسیکو چه سیستمی را استفاده خواهد کرد؛ 1-2-4-3 یا 3-3-4؟

به خصوص پست بازی فرانکی دی یونگ و عثمان دمبله مبهم به نظر می رسد.

 

 

1589011

 

 

دی یونگ در خط دفاع و به عنوان دفاع میانی خوب جواب داده ولی واضح است که ستاره هلندی در خط میانی کارآیی به مراتب بیشتری دارد. عثمان دمبله هم نشان داده است که به عنوان بال چپ یا راست مهره ای فوق العاده موثر خواهد بود و با استفاده از سرعت بالایش می تواند از فضای خالی پشت مدافعان کناری حریف سود ببرد. دمبله عملا بدون فضا نیمی از توانایی هایش را از دست می دهد.

 

 

1587346

 

 

برای دفاع میانی و راست و در حالی که وضعیت جرارد پیکه و سرجی روبرتو نامشخص است و احتمالا به بازی نخواهند رسید، رونالد آرائوخو و اسکار مینگسا در دسترس هستند. اولی جای پیکه را می گیرد و دومی مطابق هفته های گذشته دفاع راست خواهد بود.

تا قبل از بازی با وایادولید قطعی بود که بارسا برابر رئال با سیستم سه دفاع حاضر خواهد شد ولی حالا تردیدهای جدی در این زمینه وجود دارد.

دیدگاه‌ها