کد خبر : 1748043 | 20 فروردين 1400 ساعت 14:45 | 16.9K بازدید | 12 دیدگاه

یک روز به بازی بزرگ

کروس یا دی یونگ؛ کدام سلطان ال کلاسیکو می شود؟

ستاره هلندی بارسا از لحاظ گلزنی و آمار گلزنی بهتر از تونی کروس بوده ولی ستاره آلمانی رئال مادرید پاس گل های بیشتری داده است.

کروس یا دی یونگ؛ کدام سلطان ال کلاسیکو می شود؟

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، فرانکی دی یونگ تابستان 2019 بود که از آژاکس به بارسلونا ملحق شد. فصل نخست او در این باشگاه پرنوسان بود و زیر نظر ارنستو والورده و سپس کیکه ستین به ندرت ارزش های واقعی خود را نشان داد.

فصل جاری و زیر نظر رونالد کومان اما شرایط تغییر کرده و دی یونگ توانسته به یک مهره غیر قابل جانشین در ترکیب بارسا تبدیل شود. او به وقت نیاز حتی در دفاع میانی نیز بازی کرده است هرچند که پست اصلی او هافبک است.

 

 

1589103

 

 

یک آمار جالب از دی یونگ به پاس های درست او بر می گردد(2045 از 2227 پاس و متوسط 91 درصد). او از این حیث بازیکن شماره یک لالیگا حتی بالاتر از تونی کروس است. کروس در رده چهارم قرار دارد و بالاتر از از او سرخیو بوسکتس و دنی پاره خو قرار دارند. 

پیش از اتمام سال میلادی 2020 رونالد کومان تصمیم گرفت دی یونگ را به دروازه حریف نزدیک تر کند و حاصل کار مثبت بود. دی یونگ توانست چندین گل بعضا مهم برای بارسلونا بزند به طور مثال برابر گرانادا، سوسیداد، الچه و رایووایکانو. در حالی که او روزهای خوبی را سپری می کرد، کومان تغییر سیستم داد و با آرایش 1-2-4-3 دی یونگ به مرکز زمین بازگشت.

 

 

1577723

 

 

تونی کروس پس از شش سال بازی برای رئال و کسب همه افتخارات ممکن، نیازی به تعریف و تمجید ندارد. پاس گل استثنایی او به وینسیوس در بازی اخیر برابر لیورپول هنوز نقل محافل رسانه ای است.

بدون شک دی یونگ و تونی کروس بهترین هافبک های فعلی لالیگا هستند و جدال شان در ال کلاسیکوی فردا دیدنی خواهد بود. دی یونگ شش گل زده و شش پاس گل داده و تونی کروس هم دو گل زده و 10 پاس گل داده است. فردا کدام یک میانه زمین را به نام می زند؟

 

 

1589106

دیدگاه‌ها