کد خبر : 1748230 | 21 فروردين 1400 ساعت 13:58 | 58.9K بازدید | 0 دیدگاه

روایت رضا نوروزی از تجربه هیجان انگیز خود روی استیج:

اگر فوتبالیست نبودم، قطعا طلا برای من بود

رضا نوروزی در 38 سالگی وارد فیتنس شده و بعد از نایب قهرمانی در ایران، حالا اهداف بزرگتری را هم دنبال می کند.

اگر فوتبالیست نبودم، قطعا طلا برای من بود

به گزارش "ورزش سه"، حضور برخی از چهره های مطرح در اولین دوره رقابت های فیتنس در روزهای اخیر نگاه خیلی از علاقه مندان به ورزش را به این مسابقات خیره کرد. رضا نوروزی که از چندی قبل روی اینستاگرامش از آمادگی خود برای حضور در این مسابقات خبر داده بود، در دسته قدی 183+ سانتی متر رشته فیتنس استایل شرکت کرد.


با اینکه به خاطر برگزاری اولین دوره مسابقات کمی قوانین رقابت ها گنگ به نظر می رسید، اما بدن آماده مهاجم سابق تیم ملی و پرسپولیس باعث شد داوران به او در مرحله مقدماتی و حتی نیمه نهایی رای مثبت بدهند. با اینکه در سالن مسابقات دائما صحبت از آمادگی بالای رضا نوروزی بود، او در نهایت بین 6 فینالیست یک بار بدون لباس و یک بار با کت و شلوار آمادگی خود را به رخ کشید.


نوروزی که انتظار داشت بعد از رسیدن به فینال، قهرمانی خود را جشن بگیرد، با رای داوران به مقام دوم رسید؛ موضوعی که اصلا به مذاق او خوش نیامد و با اعتراضش هم مواجه شد.


بعد از این مسابقات دقایقی با رضا نوروزی به گفت و گو پرداختیم تا صحبت هایش را بعد از تجربه و چالش جدیدی که پشت سر گذاشته، بشنویم.


به من روی استیج خیلی خوش گذشت
مسابقات فیتنس برایم خیلی تجربه جالب و هیجان انگیزی بود. بیش از 4 سال است که فوتبال را کنار گذاشتم و آخرین باری هم که چنین هیجانی را تجربه کرده بودم، همان موقع بود. شب قبل از روز اول مسابقه استرس داشتم. شاید استرس هم نه، اما برایم سخت بود که لخت شوم و روی استیج فیگور بگیرم، اما وقتی که در مرحله مقدماتی روی استیج رفتم، خیلی لذت بردم و به من خیلی خوش گذشت.

 


داوری بخش با لباس باید کارشناسی تر شود
با توجه به اینکه دوره اول مسابقات فیتنس بود، اکثر شرکت کنندگان قوانین را به درستی نمی دانستند و سردرگم بودند. حتی برخی از ورزشکاران نمی دانستند بعد از رفتن روی استیج باید چه کار کنند. امیدوارم از سال های بعد مسابقات پیشرفته تر شود؛ به ویژه در بخش داوری که باید در بخش با لباس با کارشناسی بیشتری صورت بگیرد. باید داورانی باشند که بدانند چطور باید به ورزشکاری که لباس پوشیده، امتیاز بدهند.

 

1589384

 


شکل برگزاری مسابقات استثنایی بود
نقطه قوت این رقابت ها شکل برگزاری بود. هر ورزشکاری که می آمد، از سالن برگزاری مسابقات و نظمی که رقابت ها داشت، تعریف می کرد. واقعا مسابقات استثنایی و خوب برگزار شد. امیدوارم که مسابقات فیتنس ادامه پیدا کند چون در همین چند روز علاقه مندان آن چند برابر شدند و بدون شک با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

 


از نظر خودم و خیلی ها از بقیه بهتر بودم
من از روز اولی که آمدم، انتظار نداشتم اول شوم، اما وقتی وارد مسابقات شدم و بدن ها را دیدم، متوجه شدم از کسی کم ندارم. وقتی به فینال رسیدم، مطمئن بودم که اول می شوم. با توجه به اینکه مسابقات فیتنس بود، باید تناسب اندام مدنظر قرار گیرد. در همه دنیا هم مسابقات فیتنس کاملا به پرورش اندام متفاوت است ونیاز نیست بدن عضلات بزرگی داشته باشد. در بخش با لباس هم باید سروشکل ورزشکار مناسب باشد و تناسب اندام او در لباس مشخص باشد. من تحقیق کردم و به همین خاطر از نظر خودم از همه بهتر بودم. البته این نظر خیلی از کسانی بود که مسابقه را دیدند.

 


اگر فوتبالیست نبودم، طلا می گرفتم
وقتی نام من به عنوان نفر دوم اعلام شد، ناراحت شدم چون معتقدم فوتبالیست بودن من تاثیر منفی روی نظر داوران داشت. مطمئنا اگر اسم من رضا نوروزی نبود و من فوتبالیست نبودم، با رای همین داوران هم اول می شدم.


با این بدن سه متر می دویدم، مصدوم می شدم!
با اینکه قهرمان نشدم، انگیزه ام زیاد شد و می خواهم خارج از کشور هم مسابقه دهم. من عاشق این رشته هستم و همان زمانی که فوتبال بازی می کردم هم خیلی به فیتنس توجه می کردم. از هم تیمی های من هم که بپرسید، می گویند بدن رضا همیشه خوب بوده. حالا قطعا به این حد فیت نبودم چون در این چند روز چربی بدن من سه بود. با این بدن اگر سه متر می دویدم، مصدوم می شدم. واقعا روزهای سختی بود و 40 روز دشوار را پشت سر گذاشتم. مخصوصا اینکه نتوانستم به خانواده ام به خوبی برسم.

 

 

1589367

 


هم دیر وارد فوتبال شدم، هم فیتنس
یکی از اهداف من از حضور در مسابقات فیتنس این بود که یک الگو برای همه شوم. دوست داشتم همه کسانی که مرا می شناختند، بدانند همیشه می توان ورزش حرفه ای انجام داد و هیچ وقت برای این کار دیر نیست. من همانطور که به فوتبال دیر آمدم و توانستم به تیم ملی برسم، بازهم می بینید که دیر وارد فیتنس شدم، اما موفق خواهم بود. من این نوید را به جوان ها می دهم که همیشه وقت برای پیشرفت کردن وجود دارد.

دیدگاه‌ها