کد خبر : 1748433 | 22 فروردين 1400 ساعت 11:20 | 70.8K بازدید | 33 دیدگاه

آنها نیمه شب از خواب بیدارمان کردند

مسئول هندی: کارشکنی نکردیم، پرسپولیس مقصر بود

فدراسیون فوتبال هندوستان می‌گوید که این نهاد در ماجرای تاخیر پرواز پرسپولیس مقصر نبوده است.

مسئول هندی: کارشکنی نکردیم، پرسپولیس مقصر بود

به گزارش "ورزش سه"، سفر پرماجرای پرسپولیس به هندوستان برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، روز گذشته با پرواز به سمت فرودگاه گوآ آغاز شد و سرخ‌ها سرانجام چهار و نیم ساعت پس از بلندشدن هواپیمای خود، به مقصد رسیدند و در هتل محل اقامت مستقر شدند.

 

اما ساعتی پیش از این‌که پرواز پرسپولیسی‌ها با هواپیمایی که پرچم این تیم را در خود داشت، فرودگاه مهرآباد را ترک کند، بیانیه‌ای در خروجی وبسایت قرمزها قرار گرفت که خیلی زود به گوش هندی‌ها رسید و حالا جوابیه آن در روزنامه تایمز این کشور منتشر شده است.

 

پرسپولیس در این بیانیه نوشته بود: «طبق اطلاعاتی که در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار داده شده، فرودگاه شهر گوا در اختیار نیروی دریایی کشور هند است و آنها از ارائه مجوز پرواز به پرسپولیس طفره می‌روند.» آن ها همچنین در ادامه نوشتند که «کارشکنی هندی ها» عامل این موضوع بوده است.

 

حالا روزنامه «تایمز آف ایندیا» به این ماجرا پرداخته و به نقل از یک عضو فدراسیون فوتبال هند نوشته: «پرواز پرسپولیس چارتر بود و به همین خاطر برای فرود به مجوز ویژه نیاز داشت. این اجازه فقط در صورت وجود جای خالی فرود قادر صادر شدن است.»

 

در ادامه همین عضو فدراسیون فوتبال که نخواسته نامش فاش شود، گفته است: «پرسپولیس و فدراسیون فوتبال ایران از طریق یک آژانس هواپیمایی مجاز در دبی، تماس و اطلاعات لازم را برای اجازه فرود دریافت می‌کردند.»

 

1589444

 

وی همچنین طرف ایرانی را به این شکل متهم کرده است: «[از فرودگاه]به ما گفتند در ارائه مدارک [از طرف باشگاه پرسپولیس] تاخیر وجود دارد و اطلاع دادند که تا روز یکشنبه هیچ مکانی برای فرود وجود نخواهد داشت. از پرسپولیس خواسته شد تا زمان دیگری را برای پرواز برنامه ریزی کنند.»

 

اما به گفته روزنامه تایمز، پرسپولیس نیمه شب شنبه مسئولان فدراسیون فوتبال هند را «از خواب بیدار کرده و از آن ها خواسته تا با مقامات مربوط مذاکره کنند و مجوزهای لازم» را بگیرند.

 

این مسئول در فدراسیون فوتبال هند گفته است: «پرسپولیسی‌ها می‌دانستند که اجازه فرود ندارند اما دوباره پرواز را برای روز شنبه رزرو کردند. ما نیمه شب با چه کسی می‌توانستیم تماس بگیریم؟ آن ها فدراسیون فوتبال هند را مقصر می‌دانند اما ما نقشی در این زمینه نداریم.»

 

گاگان ملیک مدیر فرودگاه گوآ نیز در گفتگو با تایمز تایید کرده که برنامه ریزی سرخ ها برای رسیدن به گوآ در روز شنبه بود: «یک پرواز چارتر ایرانی شنبه شب ساعت ۱۱ وارد فرودگاه خواهد شد. یکشنبه هم تیم الریان می‌آید»

 

حالا باید دید که باشگاه  پرسپولیس چه پاسخی به ادعای فدراسیون فوتبال هند خواهد داشت. به نظر می‌رسد در این ماجرا نوعی ناهماهنگی پیش آمده و همچنین چارتر بودن پرواز پرسپولیس، لزوم دریافت مجوز ویژه را به وجود آورده و پس از آن اختلاف زمانی سبب شده تا پرواز قرمزها به تاخیر بیفتد. اما نکته جالب این‌که فدراسیون فوتبال هند توانست خیلی زود این مجوز را برای پرسپولیس کسب کند و این در شرایطی است که باشگاه پرسپولیس طرف هندی را به کارشکنی متهم می‌کند.

دیدگاه‌ها