کد خبر : 1748717 | 23 فروردين 1400 ساعت 15:19 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

خواهش می‌کنم رسانه‌ها دیگر از کرونا نگویند؛

شرایط متفات میزبانان ACL در گفتگو با دکتر هراتیان

زهره هراتیان رئیس مرکز ایفمارک که یکی از ناظران پزشکی AFC نیز به شمار می رود، از کادر پزشکی 4 نماینده فوتبال ایران تقدیر کرد.

شرایط متفات میزبانان ACL در گفتگو با دکتر هراتیان

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی از دو روز دیگر در کشورهای مختلف قاره پهناور آسیا آغاز می شود، زهره هراتیان رئیس ایفمارک مرکز پرشکی فوتبال در ایران ضمن اشاره به اینکه قوانین هر کشور برای رعایت پروتکل های بهداشتی وابسته به قوانین وزارت بهداشت آن کشور است، توضیحات مهمی در این مورد ارائه داده که در ادامه می خوانید.

 

قوانین امارات در برخورد با عضو کرونایی
رویکرد به فردی که تستش مثبت شده، طبق قوانین وزارت بهداشت کشور میزبان است. یعنی قانون امارات در مورد تست مثبت کاملا متفاوت است. فرض کنید بازیکنی علامت ندارد و تستش مثبت شده است. در امارات یعنی در گروه دوم باید 10 روز به قرنطینه برود و پس از 10 روز اگر تستش منفی باشد، با تایید متخصص قلب و ریه می تواند برگردد.

 

قوانین مقابله با عضو کرونایی در عربستان
در عربستان (محل برگزاری گروه های اول، سوم و چهارم) اگر بازیکن تستش مثبت شود و علامت نداشته باشد، با ارائه دو تست منفی می تواند برگردد.

 

قوانین مقابله با کرونا در کشور هند
هند هم قوانین خاص مربوط به خودش را دارد. در هند اگر کسی مثبت شود، به هتل دیگری منتقل خواهد شد. آنها براساس اینکه در تست پی سی آر و تصاویر سی تی اسکن، میزان درگیری ریه به چه میزان باشد، تصمیمات متفاوتی می گیرند. اگر پایین باشد، طول دوران قرنطینه پایین خواهد بود و برعکس. البته هنوز من به صورت مکتوب به قوانین هند دسترسی پیدا نکرده ام و در تماس با یکی از همکاران این کلیات را در اختیار شما قرار دادم.

 

AFC از قوانین وزارت کشور هر کشور تبعیت می کند
کنفدراسیون فوتبال آسیا و FIFA از سال گذشته گفته اند که قوانین برخورد را وزارت بهداشت هر کشور باید تعیین کند و اینکه قانون وزارت بهداشت هر کشور چه چیزی باشد، تعیین کننده است و AFC از قوانین کشور میزبان تبعیت می کند.

 

تست منفی تیم های ایران نشان دهنده کار خوب کادر پزشکی آنهاست
هر چهار نماینده ما تستشان در شروع منفی بود. این نشان می دهد با توجه به شرایط کرونا در ایران و وارد شدن به موج کرونا و هر 4 تیم در لیگ فعال بودند، کادر پزشکی هر 4 تیم خوب عمل کردند. با باشگاه ها در ارتباط و تماس مرتب هستیم.

 

خواهش می کنم رسانه ها در مورد کرونا صحبت نکنند
تنها خواهشی که داریم این است که در رسانه زیاد در مورد این مسائل صحبت نشود، تا تیم ها تمرکز خودشان را روی مسابقات و نمایش فنی بگذارند. چون به هر حال بازیکنان مسائل را در رسانه ها و فضای مجازی رصد می کنند و ذهنشان نباید درگیر این مسائل باشد. حالا تست هایشان منفی شده است. باید تمرکز داشته باشند و پروتکل ها را رعایت کنند تا مورد مثبتی نداشته باشیم و وظیفه ما هم به عنوان نمایندگان AFC مراقبت از آنهاست.

دیدگاه‌ها