کد خبر : 1748856 | 24 فروردين 1400 ساعت 08:13 | 17.5K بازدید | 0 دیدگاه

شاید توپ به سینه تبریزی خورده اما بعدش هند است

تارتار: التماس می‌کنم، زبانش را شما بگویید

سرمربی تیم پیکان تهران از کمیته داوران درخواست کرد تا با داورانی که با اشتباهات خود در نتایج بازی ها تاثیرگذار هستند، برخورد قاطع کند.

تارتار: التماس می‌کنم، زبانش را شما بگویید

به گزارش "ورزش سه"، تیم پیکان تهران در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران امروز میزبان گل گهر سیرجان بود. این دیدار با شکست دو بر صفر شاگردان مهدی تارتار همراه بود؛ شکستی که حرف و حدیث های بسیاری داشت. حریف و حدیث هایی که پس از گل اول گل گهر شروع شد. این گل را تبریزی در حالی به ثمر رساند که پیکانی ها معتقد بودند، این بازیکن با کمک دست آن را انجام داده است؛ اعتراضات تارتار به این گل از لحظه وقوع تا سوت پایان بازی ادامه داشت. او که در نشست خبری پس از بازی نیز به انتقاد از اشتباهات داور پرداخته بود، در گفت و گو با برنامه شب های فوتبالی در این مورد صحبت هایی را انجام داد که در ادامه می خوانید:

 

توپ به دست تبریزی خورد

ما امروز روز خوبی نداشتیم و بچه ها انتظاراتی که از آنها داشتیم را نتوانستند برآورده کنند. من هر چه که فیلم گل اول را می بینم به این نتیجه می رسم که با دست زده شده است. حالت بدنی بازیکن (مرتضی تبریزی) به حالتی است که شاید توپ به سینه اش هم برخورد داشته باشد ولی در ادامه با دست توپ را وارد دروازه می کند. این گل هم واقعا در نتیجه بازی تاثیرگذار بود.

 

در مورد نادری ریسک نکردیم

نادری به دلیل مصدومیت هفته گذشته خیلی با ما تمرین نکرده بود. ما هم ریسک نکردیم و از ابتدا به او بازی ندادیم که بازی های بعدی را از دست ندهد.


با یک سوت همه زحمات ما به باد می رود

ما نه تنها این هفته بلکه در هفته های گذشته هم به گواه کارشناسان از ناحیه داوری صدمه خوردیم. در بازی با شهرخودرو پنالتی ما را به ناحق برگرداندند. در بازی با استقلال آن اتفاقات افتاد و کارشناسان گفتند که یک پنالتی برای ما گرفته نشد. می نمی دانم چرا؟! شاید دلیل اش این است که ما یک تیم خنثی هستیم. من از داوران انتظار دارم. ما در سال های اخیر خیلی زحمت کشیدیم. ما به راحتی به این جا نرسیدیم. با یک سوت همه زحمات ما به باد می رود.

 

این واقعا انصاف نیست

همیشه من عنوان کرده ام که داوران ما باید دستمزد بیشتری بگیرند و این واقعا انصاف نیست اما وقتی یک داور اشتباه و با سرنوشت یک مجموعه 40 نفره بازی می کند انتظار داریم از آن ور هم برخورد صورت بگیرد. نمی دانم با چه زبانی التماس کنم به مسئولان فدراسیون و حتی کشوری که چرا نمی توانیم ما سیستم VAR را وارد کشورمان کنیم؟ باید یک فکر اساسی بکنیم. این گونه نمی شود. زحمات یک مجموعه هدر می رود.

 

1549603

 

انتظار برخورد داریم

من کار خوب گل گهر و نتیجه خوبی که به دست آورد را زیر سوال نمی برم. آنها امروز واقعا خوب بازی کردند و نمی توان از آن به راحتی گذشت. ولی بحث من این است که ما اگر آن گل اول را دریافت نمی کردیم شاید شرایط به گونه ای رقم نمی خورد که بی محابا حمله کنیم و گل دوم را هم دریافت نماییم. به هر حال این بازی تمام شده اما اگر اشتباهی صورت گرفته، انتظار برخورد داریم و هم انتظار داریم که یک فکر اساسی به این موضوع بکنند. واقعا بعضی از مواقع ما خودمان شک می کنیم. یعنی چه که این سیستم به کشور ما نمی آید؟ ما در کشورمان سرمایه کم نداریم.

 

انتظار از ما بالاست

دیگران نمی توانند خیلی از ما انتظار داشته باشند. این را قاطعانه و با صراحت می گویم که تیم ما جزو سه تیم کم هزینه لیگ برتر است. بودجه کل تیم ما بین 12-13 میلیارد تومان است. تا اینجا هم نتایج خوبی کسب کرده ایم. با توجه به تجربه ای که در این فوتبال داریم، انتظار من و کادرم بالاتر از این حرف هاست. من خودم دوست دارم حداقل نیمه بالای جدول باشیم اما انتظار دیگران باید به جا باشد. وقتی تیم سال گذشته در روز آخر در لیگ مانده و 60-70 درصد بدنه اصلی و بازیکنانش را از دست داده و نسبت به سال گذشته کمتر هزینه کرده، طبیعی است که انتظاری از ما نباشد. ما خودمان از خودمان انتظار داریم. من به بچه ها گفته ام که با توجه به سابقه کاری که داریم وقتی در یک جایی حضور پیدا می کنیم، انتظار از ما بالاست. انتظار دارم که بچه هایمان قانع نباشند به این جای جدول، باید بالاتر از اینجایی که هستیم قرار بگیریم. 

 

تحمل این شرایط سخت است

من فکر می کنم 4 کارته شدم. سر گل اول تیم گل گهر خیلی معترض بودیم. جالب اینجاست که داور فقط یک دقیقه وقت اضافه اعلام شد. این همه اعتراض در نیمه اول بود، این همه وقت بازی گرفته شد ولی یک دقیقه وقت اضافه اعلام کردند. ما سه چهار هفته بود که از داوری متضرر بودیم در این بازی هم در خانه خودمان این اتفاقات افتاد. واقعا تحمل این سخت است. پس زحمات ما چه می شود؟

 

باید برخورد وجود داشته باشد تا خطا کمتر شود

او در پاسخ به این سوال که با محرومیت او و پاشایی، در بازی بعدی چه اتفاقی رخ می دهد گفت: ما یک گروه هستیم؛ فقط دو نفر نیستیم. بچه ها هستند و مشکلی نیست. ولی انتظار ما این است که همان گونه که داور با ما برخورد کرد و از بازی بعد محروم شدیم اگر اشتباهی از سوی او هم صورت گرفته، برخورد قاطع باشد. اشکالی ندارد و باید در همه چیز برخورد وجود داشته باشد تا خطا کمتر شود چه برای من مربی و چه برای داور.

 

دیدگاه‌ها