کد خبر : 1749781 | 28 فروردين 1400 ساعت 17:13 | 26.1K بازدید | 0 دیدگاه

چهار آزادکار ایرانی مدال گرفتند، حسینی حذف شد

کشتی آزاد قهرمانی آسیا؛ سه فینال و فقط یک طلا

در پایان روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا، علی شعبانی تنها طلایی تیم ملی ایران بود.

کشتی آزاد قهرمانی آسیا؛ سه فینال و فقط یک طلا

به گزارش "ورزش سه"، در پایان مرحله مقدماتی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در 5 وزن اول که از صبح امروز به میزبانی آلماتی آغاز شده، علیرضا سرلک، علی سوادکوهی و علی شعبانی به ترتیب در اوزان 57، 79 و 97 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و مرتضی قیاسی در وزن 65 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شد. امیرحسین حسینی نیز در وزن 70 کیلوگرم از دور مسابقات کنار رفت.


عصر امروز مسابقات رده بندی و فینال کشتی آزاد قهرمانی آسیا در 5 وزن اول برگزار شد که ایرانی ها برای کسب سه طلا و یک برنز روی تشک رفتند، اما در نهایت فقط علی شعبانی در وزن 97 کیلو بود که توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. علیرضا سرلک در 57 و علی سوادکوهی در 79 نقره ای شدند و قیاسی هم با برتری در دیدار رده بندی برنز گرفت.

 


نتایج کامل مبارزه های کشتی گیران ایرانی در مسابقات رده بندی و فینال 5 وزن اول را در ادامه مشاهده می کنید:


* در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک در دور اول مقابل روزگلدی سیداف از ترکمنستان با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه 3 بر صفر از سد محمد بیلال از پاکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سرلک در این مرحله مقابل یوتو تاکشیتا از ژاپن با نتیجه 5 بر یک پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر 4 مقابل راوی کومار دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از هند مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

 

1592010

 

 

* در وزن 65 کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با نتیجه 6 بر 2 کریم حوجاکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل علی بیک عثمان اف از قرقیزستان با نتیجه 7 بر 3 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. قیاسی در این مرحله مقابل تاکوتو اوتوگورو قهرمان جهان از ژاپن با نتیجه 8 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 7 بر صفر و ضربه فنی نادر رحیم اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

 

1592016

 

*در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر از سد ریوکی یوشیدا از ژاپن گذشت. وی در دور بعد مقابل سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان با نتیجه 14 بر 10 به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل گلیم جان یوزربایف از قزاقستان با نتیجه 8 بر 2 به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. سوادکوهی در دیدار پایانی با نتیجه 5 بر 3 مغلوب  بیونگ مین گانگ از کره جنوبی شد و به مدال نقره رسید.

 

1592042

 

*در وزن 97 کیلوگرم علی شعبانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل مین وون سئو از کره جنوبی با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر ساتیوارت کادیان از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. شعبانی در دیدار فینال با نتیجه 12 بر 2 علیشیر یرگالی از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

 

1592052

 

دیدگاه‌ها