کد خبر : 1749804 | 28 فروردين 1400 ساعت 19:21 | 31.1K بازدید | 2 دیدگاه

معمای 97 کیلو؛ درخشش علی بعد از محمدحسین

شعبانی و طلایی که پیام المپیکی داشت

علی شعبانی در شرایطی اولین طلای ایران را در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا کسب کرد که چند روز قبل رقیب داخلی او، سهمیه المپیکی 97 کیلوی ایران را قطعی کرده بود.

شعبانی و طلایی که پیام المپیکی داشت

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه تصور می شد روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا با مدال های طلای بیشتری همراه باشد، اما شکست سرلک و سوادکوهی در فینال باعث شد تا همه نگاهها برای بدون طلا ماندن در روز نخست به دستان پرتوان علی شعبانی باشد.

 

1592070


آزادکار وزن 97 کیلوگرم ایران که در ماههای اخیر در مسابقات داخلی کاملا آماده نشان داده بود، امروز هم به هیچ کدام از رقبای آسیایی خود اجازه خودنمایی نداد. او پس از استراحت در دور اول، مقابل مین وون سئو از کره جنوبی با نتیجه قاطعانه 11 بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی رفت.شعبانی در نیمه‌نهایی هم اجازه خودنمایی به حریف هندی خود نداد و ساتیوارت کادیان را 10 بر صفر شکست داد و به فینال رسید.

 

1592068


در کشتی فینال هم روز رویایی علی شعبانی مقابل کشتی‌گیر قزاقستانی تکمیل شد و او توانست با نتیجه 12 بر 2 از سد علیشیر یرگالی بگذرد و اولین مدال طلای تیم ملی کشتی ایران در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2021 را به دست آورد.

 

1592069


نکته جالب درباره درخشش آزادکار وزن 97 کیلوی ایران این است که در این وزن حضور چند کشتی گیر سطح بالا باعث سخت شدن کار مربیان شده است. چند روز قبل محمدحسین محمدیان با درخشش خود در همین آلماتی سهمیه وزن 97 کیلوی کشتی آزاد را قطعی کرده بود و حالا نوبت به علی شعبانی رسید که در قزاقستان بدرخشد. نباید علیرضا کریمی، نایب قهرمان جهان را هم از یاد ببریم که به 97 کیلو آمده و شانس المپیکی شدن دارد.

دیدگاه‌ها