کد خبر : 1749841 | 29 فروردين 1400 ساعت 00:20 | 45.4K بازدید | 13 دیدگاه

خطیبی در جستجوی اولین برد؛

تراکتور 0- شارجه 0 ؛ دو صحنه مشکوک جا ماند

دیدار تیم های شارجه و تراکتور با تساوی بدون گل به پایان رسید.

تراکتور 0- شارجه 0 ؛ دو صحنه مشکوک جا ماند

به گزارش ورزش سه، تیم تراکتور به عنوان یکی از چهار نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا در گروه B با تیم های شارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و نیروی هوایی عراق همگروه است. این تیم چهارشنبه اولین بازی خود را مقابل پاختاکور انجام داد؛ دیدار جذاب و پر گلی که در نهایت با تساوی سه بر سه به پایان رسید. شاگردان خطیبی امشب دومین بازی خود را مقابل شارجه، میزبان این گروه برگزارکردند.
تقابل این دو تیم در شرایطی صورت گرفت که شارجه با پیروزی در بازی اول خود، تنها تیم سه امتیازی گروه B بود و با یک تساوی توانست به صدرنشینی خود تداوم ببخشد. تراکتور اما به دنبال کسب اولین برد خود در این مسابقات بعد از نمایش خوبش مقابل پاختاکور بود ولی موفق به این کار نشد و بازی بانتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

 

 

 

شب دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا (گروه B)
 شنبه؛ 1400/01/28؛ ساعت 22:30
ورزشگاه: ورزشگاه شهر شارجه/ بدون تماشاگر
گروه داوری: داور: ما نینگ (چین) – کمک ها: چائو یی (چین) و ژو فی (چین) – داور چهارم: فو مینگ (چین)

 

 

کارت زرد:

سامان نریمان جهان(28) از تراکتور

 

 

 

ترکیب تراکتور:


محمدرضا اخباری
 محمدرضا خانزاده
 هادی محمدی
میلاد فخرالدینی
میثم تیموری
اکبر ایمانی (65- حمید بوحمدان)
پیمان بابایی (90- امین اسدی)
سامان نریمان جهان (65-محمد قادری)
مهدی تیکدری
اشکان دژاگه ( 46- سعید واسعی)
محمد عباس زاده ( 78- ابوالفضل رزاق پور)
سرمربی: رسول خطیبی (ایران)

 

 

1592135

 

 

ترکیب شارجه:


عادل الحوسنی
 شاهین عبدالرحمن
 کایو
 محمد عبدالباسط
خالد باوزیر
علی محمد الظنحانی
عبداله غانم
خالد ابراهیم الظنحانی
سالم صالح (67- سیف رشید )
لوان پریرا 
اتابک شوکوروف
سرمربی: عبدالعزیز محمد العنبری (امارات)

 

 

 

 

لحظات حساس

 

دقیقه 2: یک ارسال تند تیز زمینی از سمت چپ و ضربه خالد باوزیر اولین موقعیت شارجه روی دروازه تراکتور بود؛ در این صحنه اما توپ به خوبی روی پای بازیکن شارجه جفت و جور نشد و توپ راهی اوت شد.

دقیقه 15: ارسال میلاد فخرالدینی از سمت راست را پیمان بابایی با پرشی بلند و ضربه سر روانه دروازه شارجه کرد اما این ضربه از قدرت کافی برای باز کردن دروازه حریف برخوردار نبود و به راحتی در اختیار الحوسنی قرار گرفت.

دقیقه 17: سانتر روی پای سالم صالح از سمت راست در حالی که می رفت به یک موقعیت خطرناک در دهانه دروازه تراکتور تبدیل شود، با خروج به موقع اخباری مهار شد.

دقیقه 22: کار ترکیبی تراکتوری ها با سانتر دژاگه به داخل محوطه جریمه می رفت به یک موقعیت خطرناک تبدیل شود اما ضربه سر عباس زاده را دروازه بان شارجه به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه 25: شوت کات دار پیمان بابایی از نزدیکی خط محوطه جریمه روی پاس سامان نریمان جهان به خطرناک ترین شکل ممکن از کنار دروازه شارجه به بیرون رفت.

دقیقه 26: کایو با یک حرکت انفرادی زیبا و طی مسیری 20-30 متری خود را به محوطه جریمه تراکتور رسانده و در موقعیت تک به تک با اخباری از زاویه بسته یک ضربه زمینی خطرناک زد که این توپ با اختلاف از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 41: روی غفلت عجیب مدافعان تراکتور، کایو فراری عالی را ترتیب داده و با محمدرضا اخباری تک به تک شد، دروازه بان تراکتور اما با یک واکنش زیبا، راه توپ را به مهاجم خطرناک شارجه بست تا دروازه تراکتور را در دقایق پایانی نیمه اول نجات دهد.

 

 

 

1592134

 

 

 

دقیقه 55: صالح با یک نفوذ دیدنی وارد محوطه جریمه تراکتور شد و با یک پاس عقب سعی در ایجاد موقعیت برای هم تیمی هایش داشت اما اخباری با یک واکنش زیبا راه پاس او را بست.

دقیقه 58: سالم صالح در موقعیت تک به تک با اخباری می توانست گل اول تیمش را به ثمر برساند اما اخباری بازهم در نقش ناجی ظاهر شده و دروازه تیمش را نجات داد.

دقیقه 59: محمد عباس زاده با یک پاس عرضی به موقع، مهدی تیکدری را در سمت راست محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت کرد؛ شوت روی پای این بازیکن را الحوسنی با واکنشی زیبا راهی کرنر کرد.

دقیقه 67: روی اشتباه مدافعان تراکتور، خالد باوزیر در دهانه دروازه صاحب توپ شد و در حالی که فقط اخباری را مقابل خود داشت با شوتی عجیب توپ را به بیرون زد.

دقیقه 3+90: شلیک زهردار پریرا به طرز بسیار خطرناکی از کنار دروازه تراکتور به بیرون رفت.

 

 

1592133

 

 

 

شرح بازی:

 


 شارجه به عنوان میزبان بازی، کار را بهتر از تراکتور آغاز کرد و در 10 دقیقه ابتدایی بازی شاهد چرخش توپ در زمین تراکتور بودیم. شاگردان خطیبی رفته رفته از فشار اولیه حریف خارج شده و بازی را به تعادل کشانده و چند موقعیت را هم روی دروازه شارجه ایجاد کردند. 15 دقیقه دوم بازی جذاب تر دنبال شد هر کدام از تیم های یک موقعیت بسیار خطرناک روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند که البته این موقعیت ها به گل تبدیل نشد. دقایق پایانی نیمه اول چند موقعیت خطرناک دیگر روی دروازه تیم ها داشت که یکی از مهمترین آنها را اخباری به زیبایی مهار کرد. ضمن اینکه در دقایق پایانی نیمه اول داور می توانست یک ضربه پنالتی برای تراکتور بگیرد که این اتفاق رخ نداد و دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند.

تیم شارجه در نیمه دوم نمایش بهتری نسبت به تراکتور ارائه کرد. این تیم در دقایق ابتدایی نیمه دوم موقعیت های خوبی داشتند که درخشش اخباری مانع از گل شدن این موقعیت ها شد. تراکتور هم یک موقعیت بسیار خطرناک توسط تیکدری روی دروازه شارجه ایجاد کرد که ضربه او را دروازه بان حریف به خوبی مهار کرد. در ادامه نیمه دوم تراکتور با وجود تغییراتی که در ترکیب خود داشت نتوانست به گل رسیده و بعد از هفت بازی به اولین برد آسیایی خود برسد. به این ترتیب تقابل دو تیم بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید.

 

 

 

1592136

 

 

 

بهترین بازیکن:

 

محمدرضا اخباری در شبی که تیم حریف موقعیت های خطرناکی روی دروازه تراکتور ایجاد کرد، با واکنش های دیدنی خود ناجی دروازه تیمش شد تا بهترین بازیکن زمین در شبی باشد که کایو از شارجه هم بازی خوبی انجام داد. اخباری در هر دو نیمه واکنش های بسیار خوبی روی موقعیت های حریف داشت تا بار دیگر شایستگی های خود را نشان دهد.

 

 

1592138

 

 


اتفاق ویژه:

 

دیداری که می توانست گل داشته باشد با تساوی بدون گل به پایان رسید؛ یکی از این گل ها می توانست روی ضربه پنالتی به ثمر برسد که داور بازی در دقایق پایانی نیمه اول آن را به برای تراکتور نگرفت. در این صحنه، پیمان بابایی با یک شوت ناگهانی از نزدیکی محوطه جریمه دروازه حریف را نشانه گرفت اما توپ با برخورد به سالم صالح بلوکه شد؛ بازیکن شارجه در حالی راه توپ بابایی را بست که دستانش کاملا باز بود و توپ با برخورد به دست او مسیر خود را تغییر داد. تصمیم داور بازی اما در این صحنه پنالتی نبود تا با توجه به اینکه در این مرحله از رقابت ها VAR وجود ندارد یک پنالتی برای تراکتور از دست برود.

 

 

1592140

 

 

در حاشیه:

 

* مهمترین اتفاق این بازی بی شک، رویارویی رسول خطیبی و عبدالعزیز دو سرمربی تراکتور و شارجه است که در سال 2006 در تیم اماراتی با یکدیگر هم تیمی بودند.

* مسعود شجاعی که او هم سابقه بازی در تیم شارجه را دارد، در این بازی هم به مانند بازی با پاختاکور نیمکت نشین است.

* به مانند بازی قبلی، محمد عباس زاده مامور پرتاب اوت های بلند تراکتور در این دیدار است.

* در نظرسنجی سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، 84 درصد کاربران، رای به پیروزی تراکتور در این دیدار داده اند.

* برخورد شدید عبدالباسط با نریمان جهان، مصدومیت شدید بازیکن شارجه را به همراه داشت. داور در این صحنه به هافبک تراکتور کارت زرد نشان داد که بهت و حیرت این بازیکن را به همراه داشت.

* برخورد شوت پیمان بابایی به دست مدافع شارجه در داخل محوطه جریمه، صحنه مشکوکی را به وجود آورد که به نظر می رسید پنالتی باشد. داور بازی اما اعتقادی به پنالتی نداشت و همین موضوع باعث شد تا تراکتوری ها به شدت به تصمیم او معترض شوند.

دیدگاه‌ها