کد خبر : 1750013 | 29 فروردين 1400 ساعت 17:43 | 13.8K بازدید | 1 دیدگاه

باخت در یک دقیقه آخر؛ حسین خانی نقره ای شد

مصطفی حسین خانی با شکست در فینال وزن 74 کیلو، سومین نقره ای کشتی آزاد ایران در قزاقستان بود.

به گزارش "ورزش سه"، باتجربه ترین عضو تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا، مصطفی حسین خانی بود؛ کشتی گیری که وقتی نامش در لیست تیم اعزامی به مسابقات گزینشی المپیک قرار نگرفت، از اردو قهر کرد و حتی کارش به کمیته انضباطی هم کشید.

 

 

1592411

 


با این حال حسین خانی به مسابقات قهرمانی آسیا رفت تا علاوه بر جبران ناکامی سال 2020 که با مدال برنز برای او همراه بود، خودش را با کسب مدال طلا به عنوان یک مدعی حضور در المپیک مطرح کند. 


امروز حسین خانی با قرعه سختی در وزن 74 کیلو مواجه شد. او در دور اول با نتیجه 5 بر 2 از سد اختیار نوروزاف از ازبکستان گذشت و در دور بعد با نتیجه 10 بر 3 سئونگ چول لی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. حسین خانی در این مرحله آتامیرات چارلیف از ترکمنستان را با نتیجه 11 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. 


در دیدار نهایی حسین خانی مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان قرار گرفت؛ کشتی گیری که سابقه شکست دادن یونس امامی را در مسابقات جهانی 2019 هم داشت.

 

 

1592412

 


حسین خانی کشتی فینال را تهاجمی آغاز کرد و یک بار با بیرون بردن پای حریف و یک بار با اخطار داوران امتیاز گرفت تا دو بر صفر پیش بیفتد. این برتری برای کشتی گیر ایرانی تا یک دقیقه پایانی ادامه داشت، اما رقیب قزاقستانی که در کشور خودش کشتی می گرفت، ناگهان موتورش را روشن کرد و توانست 6 امتیاز متوالی کسب کند و 6 بر 2 قهرمانی خود را جشن بگیرد.


حسین خانی بعد از سرلک و سوادکوهی سومین نقره ای کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود.

دیدگاه‌ها