کد خبر : 1750157 | 30 فروردين 1400 ساعت 08:30 | 149.8K بازدید | 5 دیدگاه

از پیروزی قطعی تا شکست باضربه فنی 

سیلی سخت به صورت پسر خاص کشتی ایران

چیزی که دیروز برای امین طاهری در کشتی برابر آیال لازاریف رخ داد، می تواند درس بزرگی این فوق سنگین پرطرفدار باشد.

سیلی سخت به صورت پسر خاص کشتی ایران 

به گزارش "ورزش سه"، امین طاهری، نماینده ایران در وزن 125 کیلوگرم در رقابت های کشتی قهرمانی آسیا، امروز در شرایطی در کشتی دوم خود برابر حریف قرقیزستانی ضربه شد که از قبل به او تذکر لازم درباره نحوه کشتی با این حریف روسی الاصل داده شده بود. طاهری در رقابت های دیروز  در دور اول استراحت کرد و در دور دوم عمر سارم سوری را مغلوب کرد، اما پس از آنکه مصطفی حسین خانی، حسن یزدانی و کامران قاسمپور حریفان نیمه نهایی خود را با اختلاف و به سرعت شکست دادند، همه در انتظار درخشش طاهری در چهارمین نیمه نهایی بودند. 


وقتی داور سوت را زد، همه چیز طبق انتظار پیش رفت. طاهری با یورش های سریع و در کمتر از 2 دقیقه 6 امتیاز گرفت و در شرایطی که تصور بر این بود او نیز بتواند  آیال لازاریف را با امتیاز عالی شکست دهد، ناگهان و در زمانی که او برای هجوم بیشتر به حریفش نزدیک شده بود، اسیر فن تندر او شد و در شرایطی عجیب ناگهان به پل رفت.


این فن بالاتنه و غافلگیرانه در شرایطی روی امین زده شد که به نظر می رسید او اندکی مدارا و اداره کشتی بتواند از پس حریف خود بربیاید، اما او بی محابا به حملات خود ادامه داد و خود را به حریف قرقیزستانی نزدیک کرد تا اینکه ناگهان جای برنده و بازنده در یک ثانیه تغییر کند. طاهری البته در پل هم تقلای بسیار زیادی از خود نشان داد و بارها و بارها با فشار روی گردن و عوض کردن شانه سعی کرد خود از زیر دستان حریف تنومند روسی الاصل نجات بدهد، اما این اتفاق رخ نداد و او مثل کمیل قاسمی که شش سال پیش اسیر همین فن لازاریف شده بود، کشتی را با ضربه فنی ترک کرد.

 

1592719

1592718

دو کشتی با دو سرنوشت متفاوت؛تصویر بالا لحظه آغاز بی اختیاطی امین طاهری را نشان می‌دهد و تصویر دو اقتدار او در کشتی رده‌بندی.


در شرایطی که طاهری در پل شکن لازاریف اسیر بود و سعی می کرد به نحوی خود را از این غافلگیری خلاص کند، افسوسی جدی بر لب اهالی کشتی در ایران جاری بود؛ چرا که یک طلای مسلم آسیایی از دست کشتی ایران و خود طاهری پرید. کسی که در مسابقات انتخابی حریفان ریز و درشت خود را مغلوب کرده و خود را آماده المپیک می کند. 


با تماشای مجدد این کشتی به سبک قهرمانان کشتی در ایران این نکته به ذهن می آید که "هر بیشه گمان مبر که خالی است، باشد که پلنگ خفته باشد". 

 

1592717

نگاه همراه با افسوس کشتی‌گیر فوق سنگین تیم ملی به حریفانی که قطعا از آنها شایستگی بیشتری برای کسب طلای مسابقات داشت.آیال لازاریف که او را شکست داده بود در این مسابقات نقره گرفت و  اولگ بولتین (قزاقستان) قهرمان شد.


و این بهایی بود که کشتی گیر خوش قیافه و ستاره منش تیم ملی کشتی بابت لحظه ای غفلت و شاید کم تجربگی خود پرداخت کرد. شاید نیازی به ادامه هجوم ها و لزوما برد با امتیاز عالی نداشت و می توانست حتی با اندوخته به فینال راه پیدا کند. 


این شکست یک درس بزرگ برای این کشتی گیر 25 ساله خواهد بود تا او در صورت انتخاب شدن برای سفر به توکیو، در رقابت های المپیک با تدبیر و استراتژِی قویتری در مسابقات حضور پیدا کند. جایی که اهالی کشتی امیدوارند او بتواند مدال داماد خانواده(علیرضا رضایی) را برای کشتی ایران تکرار کند.

دیدگاه‌ها