کد خبر : 1750198 | 30 فروردين 1400 ساعت 12:43 | 118.3K بازدید | 22 دیدگاه

بنفیکا، رم، آژاکس...

سوپرلیگ اروپا؛ غول‌هایی که جا ماندند

کلید خوردن سوپرلیگ اروپا که قرار است رقابتی بین پانزده تیم مشخص باشد، تیم های بزرگی که به فوتبال جان بخشیده اند را کنار خواهد گذاشت.

سوپرلیگ اروپا؛ غول‌هایی که جا ماندند

 

به گزارش "ورزش سه"، تاریخ فوتبال اروپا را نمی توان بدون یادآوری آن شب هایی درک کرد که در آن ها تیمی از کشوری که قدرتی در فوتبال ندارد، توانسته بزرگان را از پا درآورد.

این امر با آغاز رقابت های چمپیونزلیگ به حداقل رسید و اکنون سوپرلیگ اروپا قرار است گوری برای فوتبال اروپا باشد. 20 باشگاه شرکت کننده که 15 تیم اعضای موسس سوپر لیگ هستند و یک مکانیزم انتخابی برای 5 تیم دیگر که سالیانه بر اساس دستاوردهایی که در فصل قبل داشته اند به این لیگ راه خواهند یافت.

با وجود سوپرلیگ اروپا، دیگر خبری از آن شب هایی نخواهد بود که در آنها رئال مادرید برابر اودینزه یا اسپارتاک مسکو به دردسر می افتاد، بارسلونا برابر متز یا دینامو کیف به مشکل می خورد یا اتلتیکو برابر تیم های گمنامی از گوشه و کنار اروپا...

به این ترتیب و حتی اگر در ادامه بایرن مونیخ، PSG و دورتموند نیز به سوپرلیگ اروپا بپیوندند، باز هم غول های اروپا از این رقابت بیرون خواهند ماند.

 

1592793

 

چهار قهرمانی در پرتغال

بنفیکا و پورتو که هر کدام دو قهرمانی در اروپا دارند، در بین موسسان سوپرلیگ اروپا حاضر نیستند. آنها باید منتظر بمانند تا شاید با دریافت دعوتنامه و یا از طریق فرمول های مشابه یورولیگ بسکتبال بتوانند در این رقابت ها حاضر شوند. آن هم کشوری مثل پرتغال که برای فوتبال اروپا اهمیت زیادی دارد! برای تیم هایی مثل اسپورتینگ، نخبگان اروپا بسیار دور از دسترسند...

 

1592791

 

آژاکس، خانه یوهان کرویف

آژاکس چهار قهرمانی در اروپا دارد. این تیم در رقابت هایی که بر اساس پرستیژ و افتخارات شرکت کننده ها باشد، میهمانی همیشگی است. البته آژاکس در سال های اخیر در رقابت های اروپایی عرصه را به حریفان واگذار کرده و در سوپر لیگ نیز جایی برای آژاکس و دو قهرمان دیگر هلندی یعنی پی اس وی آیندهوون و فاینورد نخواهد بود.

 

1592792

 

سلتیک

حضور در سلتیک پارک همواره خاطره ای فراموش نشدنی برای بازیکنان بوده است. تجربه ای که از این به بعد بسیار سخت میسر خواهد شد. اسکاتلندی ها حالا باید برای به دست آوردن یکی از پنج جایگاه آزاد به سختی تلاش کنند.

 

وداع با شرق

دور از جهان اول اقتصاد در اروپا، تیم های اروپای شرقی هیچ جایی در فرمت جدید و در سوپرلیگ اروپا ندارند. البته ممکن است تیم هایی از فوتبال روسیه گاهی بتوانند به این رقابت ها راه پیدا کنند. اما دیگر تیم ها از جمله قهرمانان اروپا استوا بخارست و ستاره سرخ بلگراد دیگر در این رقابت ها دیده نخواهند شد. به همراه آنها دینامو کیف، فنرباغچه، پارتیزان، تیم های یونانی و دیگر تیم های ترکیه و... نیز از این رقابت ها حذف خواهند شد.

لیست کشورهایی که راهی به این رقابت ها ندارند، اکثریت 55 کشور عضو یوفا را در بر می گیرد. شانس دیدن امباپه، مسی، کریستیانو، بنزما و دیگر بازیکنان در سطح آنها در کشورهایی چون سوییس، اتریش، بلغارستان یا قبرس دیگر وجود نخواهد داشت.


تاثیر سوپر لیگ اروپا بر تیم های کوچک تر

بازی کردن در چمپیونزلیگ همواره هدف تیم هایی مثل سویا، رم، ناپولی، لاتزیو، مارسی، لایپزیش و... است. یا بهتر است بگویم بود.

از حالا به بعد اما حضور در رقابت های قهرمانی اروپا چیزی نیست که از طریق موفقیت در مسابقات داخلی تضمین شود. هر چیزی که تاکنون فوتبال باشگاهی در اروپا را تعریف می کرد، تغییر خواهد کرد.

 

 

دیدگاه‌ها