کد خبر : 1750217 | 30 فروردين 1400 ساعت 14:07 | 275.1K بازدید | 90 دیدگاه

با ستارگان بدون شکست آسیا

تیم منتخب ایرانی‌های هفته دوم لیگ قهرمانان

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با تداوم درخشش بازیکنان ایرانی در تیم های خود همراه بود.

تیم منتخب ایرانی‌های هفته دوم لیگ قهرمانان

 

به گزارش "ورزش سه"، شب دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مانند شب اول، نتایج خوبی برای نمایندگان ایرانی به همراه داشت. تراکتور در گروه دوم علیرغم بازی خوبی که مقابل شارجه، میزبان گروه انجام داد به نتیجه مساوی رضایت داد تا همراه با پاختاکور دو امتیازی شود. استقلال در گروه سوم به اقتدار خود تداوم بخشیده و با پیروی سه بر صفر مقابل الشرطه در صدر جدول گروه قرار گرفت. در گروه چهارم، فولاد بعد از تساوی مقابل السد در دومین دیدار خود با یک گل الوحدات را شکست داد تا به همران النصر چهار امتیازی شود. پرسپولیس هم در گروه پنجم  سه بر یک از سد الریان گذشته با شش امتیاز با اقتدار در صدر جدول گروه قرار گرفت.

 

در جریان چهار دیدار نمایندگان ایران در شب دوم، چهره های شاخصی حضور داشتند که برای تیم شان خوش درخشیدند؛ این باعث شد تا انتخاب یازده بازیکن منتخب از میان این بازیکنان کار دشوار باشد. در ادامه  تیم منتخب بازیکنان ایرانی از دور دوم لیگ قهرمانان آسیا را می‌خوانید:

 

محمدرضا اخباری (تراکتور)

محمدرضا اخباری در دومین تجربه آسیایی خود با تراکتور دو بازی بسیار خوب انجام داده است. او در بازی اول مقابل پاختاکور عملکرد خوبی داشت اما دریافت سه گل باعث شد تا این عملکرد زیاد به چشم نیاید. در بازی دوم مقابل شارجه اما محمدرضا اخباری مرد شماره یک تیمش بود. او در این بازی چندین بار دروازه تراکتور را مقابل مهاجمان خطرناک حریف بسته نگاه داشت و در رقابت با کایوی برزیلی، سربلند از زمین خارج شده و بهترین بازیکن زمین (کنفدراسیون فوتبال آسیا کایو را به عنوان بهترین بازیکن بازی تراکتور و شارجه انتخاب کرد) از گلزنی ناکام گذاشت. اوج کار اخباری در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم بود که اگر درخشش او نبود شاید سرنوشت بازی تغییر می کرد اما دروازه بان تراکتور از چند نبرد تن به تن توانست سربلند خارج شود.

 

1592838

 

سیامک نعمتی (پرسپولیس)

انتقال به دفاع راست در روز تولد، اتفاق بسیار خوبی برای سیامک نعمتی بود. این بازیکن در شب تولد 27 سالگی خود، عملکرد درخشانی در دفاع راست تیمش داشت. او که در دوران برانکو هم این تجربه را به خوبی پشت سر گذاشته بود در بازی با الریان یکی از بهترین های تیمش بود. او با یک پاس زیبا، زمینه ساز گل اول پرسپولیس بود، گلی که سرخ پوشان را به بازی برگرداند و در ادامه این تیم موفق شد با زدن دو گل دیگر به دومین پیروزی خود دراین این مسابقات برسد. نعمتی که یکی از یاران ثابت پرسپولیس در لیگ برتر است در بازی با الریان این فرصت را داشت که شب خوبش را با گلزنی به پایان برساند اما بدشانس بود؛ او در دقایق پایانی گل چهارم تیمش را به ثمر رساند اما برخورد توپ به آل کثیر باعث شد تا داور این گل را آفساید اعلام کند. با پاس گلی که نعمتی در این دیدار داد این بازیکن برای دهمین بار در لیگ و آسیا برای پرسپولیس پاس گل داد.

 

1591891

 

 

عارف آقاسی (فولاد)

عارف آقاسی که در لیگ بیستم 14 بازی برای فولاد انجام داده بود به دنبال عملکرد خوبی که در این فصل داشت، به آخرین اردوی تیم ملی دعوت شده بود و طی بازی های آسیایی اخیر نیز در کنار موسوی نمایش کم نقصی داشته است؛ فولاد در یک هفته سه دیدار در لیگ قهرمانان انجام داده و دو کلین شیت سهم خط دفاعی این تیم بوده است. عارف آقاسی که در آخرین لیست تیم ملی حضور داشت، در دیدار اخیر تیمش برابر الوحدات نمایش خوبی داشت و با همکاری مهران موسوی در قلب خط دفاع و دیگر بازیکنان موفق شدند بدون گل خورده بازی را به پایان برسانند. این مدافع ایذه‌ای با تمرکز روی توپ‌های بلند تیم حریف و همچنین پوشش مناسب باعث شد تا موقعیت خاصی به تیم اردنی نرسد. آقاسی ۲۳ ساله امیدوار است تا با درخشش ادامه دار در چهار دیدار آتی راه صعود تیمش به مرحله بعدی و البته خودش به تیم ملی و اروپا را هموار کند.

 

1592840

 

 

محمد نادری (استقلال)

محمد نادری فصل پر فراز و نشیبی در لیگ بیستم داشت اما با حضور فرهاد مجیدی آرام آرام به بازیکنی تبدیل شود که استقلالی ها انتظارش را داشتند. او در بازی اول دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا با یک گل و یک پاس گل نمایش پرفروغی داشت. همین باعث شد تا این بازیکن در بین برترین بازیکنان ایرانی شب اول قرار بگیرد. محمد نادری در بازی با الشرطه هم از فوتبال شناور تیمش نهایت بهره را برده و با نفوذ های بی نظیر خودش مثمرثمر ظاهر شد. اوج کار او در کنار انجام خوب وظایفش در دفاع چپ، گلی بود که وارد دروازه حریف کرد. در حالی که استقلالی ها از باز کردن دروازه حریف در نیمه اول ناکام مانده بودند، نادر با یک حضور به موقع در محوطه جریمه، پاس قایدی را به گل اول تیمش تبدیل کرد تا استقلال برنده راهی رختکن شود.

 

1592841

 

 

کمال کامیابی (پرسپولیس)

کمال کامیابی‌نیا در شبی که با حضور در ترکیب پرسپولیس از علیرضا بیرانوند عبور کرده و با سی و سه بازی سومین بازیکن با سابقه پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا شد، یکی از بهترین های تیمش بود. در شبی که گل محمدی تصمیم به بازگرداندن کمال به ترکیب اصلی تیمش گرفته بود، این بازیکن به بهترین نحو ممکن پاسخ اعتماد سرمربی را داد. پرسپولیس نیمه اول بازی را بازنده راهی رختکن شد اما کامیابی نیا در نیمه دوم با ضربه سر شجاعانه خود از جلوی دروازه حریف تیمش را به گل تساوی روی ارسال کرنر مهدی ترابی رساند تا زمینه ساز برد دوم تیمش در مرحله گروهی شود؛ عملکرد خوب کمال در میانه میدان با نرخ ۹۳٪ پاس صحیح، ۴ تکل و ۴ قطع توپ باعث شد تا AFC  در پایان جایزه بهترین بازیکن زمین را به او بدهد.

 

1592304

 

 

آرش رضاوند (استقلال)

برای انتخاب آرش رضاوند به عنوان یکی از یازده ایرانی برتر شب دوم لیگ قهرمانان آسیا، دلیل به حد کافی وجود دارد. او در مدت 45 دقیقه ای که در بازی با الشرطه به میدان رفت، به حدی خوب بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان بازی او را به عنوان بهترین بازیکن  میدان انتخاب کند. در بازی شب اول استقلال مقابل الاهلی پس از ورود رضاوند به زمین بود که استقلال 4 گل زد و در بازی بامداد دوشنبه نیز این بازیکن نقش بسیار تأثیرگذاری در پیروزی مقابل الشرطه داشت. او پاس گل دوم استقلال را به فرشید اسماعیلی داد تا پیروزی آبی ها در این دیدار کلید بخورد. رضاوند در دقیقه 75 روی پاس خوب مهری در مصافی تک به تک با گلر حریف قرار گرفت و با وجود فریب احمد بسیل سنگربان الشرطه، در اوج بدشانسی توپش به تیرک برخورد کرد تا شبی که یک نمایش خیره کننده داشت، از گلزنی ناکام بماند.

 

1592669

 

 

فرشید اسماعیلی (استقلال)

هافبک تکنیکی و خلاق استقلال درخشش خود در بازی اول را در بازی دوم هم تکرار کرد تا نشان دهد متخصص بازی های آسیایی است. او که در بازی با الاهلی عربستان یک گل زد و یک پاس گل داد و یکی از ایرانی های موفق شب اول بود در بازی دوم مقابل الشرطه هم تاثیر بسیار مثبتی در بازی تیمش داشت. در شبی که استقلال مقابل حریف ده نفره اش، ۷۱۶ پاس داد و رکورد تعداد پاس و مالکیت توپ را بین تیم‌های ایرانی این فصل لیگ قهرمانان آسیا شکست، اسماعیلی توانست با یک گل و یک پاس گل، در کنار رضاوند، خط میانی استقلال را به یک خط میانی مخوف برای حریف تبدیل کرد. او در این دیدار در کنار گل و پاس گلی که داد، یک شوت در چارچوب داشت و دو خطا هم از حریف گرفت.

 

1592672

 

امید عالیشاه (پرسپولیس)

امید عالیشاه در شبی که به عنوان هافبک کناری برای پرسپولیس به میدان رفت، نشان داد که می تواند کارایی بهتر و بیشتری از خود نشان بدهد. او با یک پاس دقیق توپ را از میان مدافعان الریان به داخل محوطه جریمه فرستاد که در این صحنه شهریار مغانلو خود را به موقع به توپ رسانده و گل سوم را وارد دروازه فهد یونس کرد. به این ترتیب عالیشاه در شبی که برای پرسپولیس از جان مایه گذاشت و مصدومیت شدیدی را هم از ناحیه پا روی خطای فرانک کوم متحمل شد، نشان داد که در مقطع فعلی یکی از کلیدی ترین بازیکنان تیم یحیی به شمار می رود. او در این دیدار 5 خطا از حرف گرفت و 9 نبرد تن به تن موفق داشت تا در کنار 6 پاس کلیدی و 2 شوت در چارچوب، از نظر آماری بهترین بازیکن تیمش در شب دوم مرحله گروهی لقب بگیرد.

 

1592314

 


مهدی ترابی (پرسپولیس)

در شبی که خط میانی پرسپولیس نقش بسیار مهمی در کسب پیروزی سه بر یک مقابل الریان در دیداری بسیار دشوار داشت، مهدی ترابی یکی از خوب های این بخش بود. کامبک رویایی پرسپولیسی ها را باید به نوعی به نام ترابی نوشت؛ بازیکنی که با ارسال سریع خود، زمینه ساز ضربه کامیابی‌نیا و گل اول پرسپولیس شد و با جبران گل خورده، قرمزها را به سمت بازگشت  و به ثمر رساندن گل دوم هدایت کرد. ترابی در نیمه اول نیز می توانست یک بار در نقش گلزن و یک بار هم در نقش گلساز ظاهر شود اما شانس با او یار نبود. نکته جالب این‌که پرسپولیس الوحده را نیز با پاس گل مهدی ترابی شکست داده بود و حالا او در بازگشت به جمع سرخ ها، چهارمین پاس گل خود را ثبت کرده و موثرترین بازیکن این تیم لقب گرفته است.

 

1591126

 


شهریار مغانلو (پرسپولیس)

شهریار مغانلو پس از کش و قوس های بسیار در آستانه شروع لیگ قهرمانان آسیا به پرسپولیس پیوست. در حالی که سرخ پوشان انتظار درخشش این مهاجم را از همان روزهای ابتدایی داشتند اما شهریار در بازی های ابتدایی خود در گلزنی ناکام بود. تا اینکه در بازی با الریان همه چیز به یک باره به نفع مغانلو تغییر کرد. او که تا پیش از بازی با الریان ۳۴۶ دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفته و هیچ کدام از ۱۳ شوتش گل نشده بود، در یک ساعتی که مقابل الریان بازی کرد، سه تا از پنج شوتش در چارچوب بود و دو گل هم به ثمر رساند. شهریار برای پایان دادن به طلسم گلزنی های در این دیدار هم تلاش بسیار کرد. او در نیمه اول چندین تلاش ناموفق داشت؛ یک شوت به تیرک در موقعیت آفساید و شوتی که دروازه بان حریف آن را مهار کرد، مقدمه کار مهاجم پرسپولیس در این دیدار بود که با دو گل زیبا به سرانجام رسید. مغانلو با دبل در این دیدار ضمن پایان دادن به طلسم گلزنی های خود، پرسپولیسی ها را به داشتن یک مهاجم گلزن دیگر در تیم شان امیدوار کرد.

 

1592144

 

 

لوسیانو پریرا (فولاد)

مهاجم 37 ساله فولاد طی سه بازی آسیایی اخیر تیمش نشان داد که سن به معنای واقعی کلمه فقط یک عدد است. او که در بازی پلی آف دو گل از چهار گل تیمش را به ثمر رساند و در تک گل بازی اول مرحله گروهی فولاد مقابل السد نیز روی ضربه سر زیبای او به ثمر رسید، برای سومین بازی پیاپی گلزنی کرد. او تک گل فولاد را در شب دوم مرحله گروهی مقابل الوحدات به ثمر رساند؛ گلی که به مهمی گل هایی بود که در دو بازی اخیر به ثمر رسانده بود و سه امتیاز بازی را به حساب شاگردان نکونام واریز کرد. مهاجم برزیلی فولاد که در آستانه 38 سالگی قرار دارد، در دقیقه 44 بازی، از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کرد تا شمار گل های آسیایی خود را به عدد 10 برساند. کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان بازی، شیما را به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب کرد.

 

1590273

 

دیدگاه‌ها