کد خبر : 1750539 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 02:57 | 35.5K بازدید | 21 دیدگاه

شانس صعود با ۲ برد زنده می‌شود؛

رقابت تراکتور با حریفان سرسخت جدی‌تر شد

شاگردان رسول خطیبی برای رسیدن به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا باید در دو دیدار از سه مسابقه باقی مانده خود به برتری برسند.

رقابت تراکتور با حریفان سرسخت جدی‌تر شد

به گزارش "ورزش سه"، تراکتور ایران که پس از سه فصل غیبت در آسیا دوباره در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده، در حالی وارد فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان شده که در سه دیدار دور رفت هیچ شکستی نداشته و البته به برتری نرسیده تا این شرایط موجب شود آنها نیاز به دو برد در دور برگشت داشته باشند.

 

شاگردان رسول خطیبی در حالی شب گذشته به تساوی مقابل نیروی هوایی رسیدند که این تیم در سه دیدار اخیرش یک پیروزی در پلی‌آف، یک باخت مقابل شارجه امارات و یک تساوی برابر پاختاکور ازبکستان داشت و یک امتیاز دیگر هم از تراکتور گرفت.

 

نیروی هوایی در حالی در فصل اخیر سوپر لیگ عراق به قهرمانی دست یافت که در ۲۰ مسابقه آخر خود ۱۵ پیروزی، ۴ مساوی و تنها یک باخت داشت و در بهترین شرایط وارد لیگ قهرمانان آسیا شد ولی هنوز در گروه B نتوانسته به برتری برسد و در آخرین دیدار هم برابر شاگردان رسول خطیبی متوقف شده است.

1593290

 

پاختاکور ازبکستان نیز که با قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپر کاپ ازبکستان وارد لیگ قهرمانان شده و در فصل جاری نیز پنج پیروزی از پنج دیدار به دست آورده، در نخستین بازی آسیایی با تساوی ۳ بر ۳ مقابل شاگردان خطیبی متوقف شد و در دو دیدار بعد هم یک امتیاز گرفت تا اکنون در قعر جدول گروه B بایستد.

 

شارجه میزبان نیز که به‌عنوان قهرمان لیگ برتر امارات در لیگ قهرمانان حضور دارد، در سه دیدار آسیایی‌اش دو برد مقابل نیروی هوایی و پاختاکور داشته و مقابل تراکتور ایران به تساوی بدون گل رسیده تا با این شرایط و ۷ امتیاز صدرنشین گروه باشد و شرایط بهتری برای صعودش مهیا کند.

 

با توجه به وضعیت گروه B لیگ قهرمانان و اینکه شارجه ۷ امتیاز، تراکتور ایران ۳ امتیاز و دو تیم نیروی هوایی و پاختاکور ۲ امتیاز دارند، رقابت نزدیک و حساسی در دور برگشت بین این تیم‌ها وجود خواهد داشت و برخلاف سایر گروه‌ها که تکلیف تیم اول تا حدود زیادی مشخص شده، در این گروه یکی، دو برد سرنوشت را تغییر خواهد داد.

 

1593288

 

در صورتی که شارجه امارات در بازی آینده‌اش به پیروزی مقابل پاختاکور برسد و تراکتور نیز از سد نیروی هوایی عراق عبور کند، اماراتی‌ها به احتمال فراوان صدرنشینی‌شان در گروه B را قطعی می‌کنند و ۶ امتیازی شدن تراکتور بهترین فرصت برای این تیم است تا از دو دیدار آخر با پاختاکور و شارجه صاحب یک برد شود تا به احتمال فراوان جزو صعود کننده‌های دوم باشد و از این رقابت سخت سربلند بیرون بیاید.

 

شاید کسب سه تساوی مقابل قهرمانان امارات، ازبکستان و عراق برای تراکتور که نتوانسته در نیم‌فصل بازیکن شاخصی بگیرد، نتیجه بدی نباشد، اما این شرایط آنها را به دور حذفی نمی‌رساند و شاگردان رسول خطیبی نیاز به بازی پرجنب و جوش‌تر و انرژی مضاعفی دارند تا حداقل دو برد به دست آورند؛ اتفاقی که اگر نیروی جوانی و دوندگی بیشتر به آن اضافه شود، مطمئنا آنها را صاحب برتری می‌کند.

 

1593289

دیدگاه‌ها