کد خبر : 1750549 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 09:10 | 69.3K بازدید | 22 دیدگاه

تعلیق رقابت جاه‌طلبانه:پروژه دوباره بررسی می‌شود

بیانیه رسمی و آخرین تحولات سوپرلیگ اروپا

پس از خروج شش باشگاه بزرگ اروپایی از سوپرلیگ به دلیل مخالفت شدید هواداران و فوتبال‌دوستان، سوپرلیگ بیانیه ای صادر کرده است که در آن بر تغییر شکل این پروژه اصرار ورزیده است.

 بیانیه رسمی و آخرین تحولات سوپرلیگ اروپا

به گزارش "ورزش سه"، مقامات سوپرلیگ پس از کناره گیری تیم های انگلیسی از این طرح مناقشه برانگیز، در بیانیه ای اعلام کردند که فوتبال نیازمند تغییر است.

لیورپول، منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال، چلسی و تاتنهام، پس از واکنش شدید جهانی، همگی اعلام کردند که از شرکت در پروژه بحث برانگیز سوپرلیگ منصرف شده اند.

به نظر می رسد که این پروژه اکنون با اختلاف موسسانش رو به رو شده است، اما طراحان و برگزارکنندگان سوپرلیگ اروپا اصرار دارند که هنوز می خواهند شاهد اجرای ساختاری جدید باشند، هر چند اعتراف کرده اند که نیاز به تغییر شکل این پروژه دارند.

 

1593299

 

در این بیانیه آمده است: "سوپرلیگ اروپا متقاعد شده است که وضعیت موجود فوتبال اروپا باید تغییر کند. ما یک رقابت جدید اروپایی را پیشنهاد می دهیم زیرا سیستم موجود کار نمی کند.

هدف پیشنهاد ما این است که اجازه دهند این ورزش ضمن ایجاد منابع و ثبات برای هرم کامل فوتبال، تکامل یابد، از جمله با کمک به فائق آمدن بر مشکلات مالی که کل جامعه فوتبال در نتیجه شیوع ویروس کرونا تجربه کرد.

این طرح همچنین پرداخت های مالی تقویت شده و یکپارچه را برای تمام سهامداران و ذینفعان فوتبال فراهم می کند.

علیرغم اعلام کناره گیری باشگاه های انگلیسی که به دلیل فشار وارد شده بر آنها مجبور به گرفتن چنین تصمیمی شدند، ما متقاعد شده ایم که پیشنهاد ما کاملا مطابق با قوانین و مقررات اروپا است، همانطور که امروز دادگاه نیز تصمیم به محافظت از سوپرلیگ در برابر اقدامات طرف سوم گرفت.

با توجه به شرایط کنونی و با در نظر داشتن اهداف‌مان در ارائه بهترین تجربه ممکن به هواداران در کنار تقویت یکپارچه پرداخت ها برای کل جامعه فوتبال، ما باید مناسب ترین گام ها برای تغییر شکل این پروژه را دوباره بررسی کنیم."

اندکی پس از صدور بیانیه سوپرلیگ اروپا، چلسی اعلام کرد "مراحل رسمی خروج" از این برنامه بحث برانگیز را آغاز کرده است. تیم غرب لندنی آخرین تیم از بیگ سیکس بود که با انتشار بیانیه ای رسمی جدایی خود از سوپرلیگ را اعلام کرد و پنج تیم دیگر جدایی خود را پیش از آن و در عصر سه شنبه تأیید کرده بودند.

 

1593300

 

باشگاه های باقی مانده در سوپرلیگ رئال مادرید، اتلتیکو مادرید و بارسلونا از اسپانیا و اینترمیلان، آث میلان و یوونتوس از ایتالیا هستند.

به نظر می رسد اینترمیلان تیم بعدی خواهد بود که از سوپرلیگ کناره گیری می کند، خبرگزاری ANSA ایتالیا به نقل از یک منبع نزدیک به باشگاه گفته است: "پروژه سوپرلیگ در وضعیت فعلی دیگر مورد توجه اینتر نیست".

گزارش ها از اسپانیا ادعا کرده اند که اتلتیکو مادرید و بارسلونا نیز ممکن است به زودی راه باشگاه های لیگ برتر را در پیش بگیرند و از سوپرلیگ جدا شوند.

تصمیم باشگاه های لیگ برتر برای ترک سوپرلیگ در پی انتقاد گسترده هواداران، صاحب نظران، سیاستمداران و نهادهای حاکم بر فوتبال و در حالی که هواداران در خارج از استادیوم ها به شدت به این تصمیم اعتراض می کردند، اتخاذ شد.

 

بازیکنان این تیم ها نیز به این اعتراضات پیوستند و ستاره های لیورپول، منچسترسیتی و منچستر یونایتد ضمن محکوم کردن این تصمیم مخالفت خود با این پروژه را اعلام کردند.

دیدگاه‌ها