کد خبر : 1750618 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 15:03 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

"فوتبال به همین شکل عالی است"

چرا ناگلزمان با سوپرلیگ مخالف است؟

از دید یولیان ناگلزمان، سرمربی لایپزیش، سوپرلیگ مشکل بسیار بزرگی است و او دلایل بسیاری برای این موضوع دارد.

چرا ناگلزمان با سوپرلیگ مخالف است؟

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می رسد که سوپرلیگ با انصراف شش تیم انگلیسی  نفس های آخرش را می کشد و حتی آنیلی، نایب رییس این پروژه نیز تایید کرده که بدون تیم های انگلیسی ادامه راه ممکن نیست.

بسیاری اما از ابتدا با این پروژه مخالف بودند و یولیان ناگلزمان، سرمربی جوان و موفق آلمانی یکی از آنها است.

ناگلزمان روز گذشته درباره سوپرلیگ گفت: "من طرفدارش نیستم. فوتبال حتی بیش از گذشته از هوادارانش دور می شود. اما این فقط یکی از دلایلش است."

سرمربی لایپزیش گفت که سوپرلیگ ممکن است از نظر اقتصادی جالب باشد اما او دلایل زیادی برای مخالفت با این پروژه دارد.

 

1593456

 

ناگلزمان افزود: "کشورهایی که استعدادهای جوان را تربیت می کنند تا در نهایت به لیگ ها ی بزرگ اروپایی بپیوندند، ضعیف و ضعیف تر خواهند شد و درآمد کمتری خواهند داشت. به این ترتیب به مرور استعدادهای کمتری کشف و تربیت خواهند شد. در نهایت تیم های بزرگ هم از این موضوع ضرر خواهند کرد چرا که هر روز کمتر از قبل استعدادهای جوان و تازه را در اختیار خواهند گرفت. بالاخره به مرحله ای خواهیم رسید که کیفیت فوتبال تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. کیفیت آموزش استعدادها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت."

ناگلزمان همچنین سوپرلیگ را مشکلی برای محیط زیست نیز می داند. او اضافه کرد: "ما همیشه می گوییم که باشگاه ها باید اثرات مخربی که بر محیط زیست می گذارند را تا جایی که ممکن است کمتر و کمتر کنند." سرمربی 33 ساله آلمانی درباره اینکه آیا بازی های خانگی در سوپرلیگ همچنان در استادیوم خانگی تیم ها برگزار خواهد شد گفت: "مطمئن نیستم. به بیان دیگر هواداران فاصله بیشتری از تیم خواهند گرفت و بازی ها در آسیا یا امریکا برگزار خواهند شد. به همین دلیل باید هزاران کیلومتر پرواز کنید تا به بازی در خانه حریف و یا حتی بازی خانگی‌تان برسید."

از نظر ناگلزمان مولفه های بسیاری در این موضوع نقش دارند: "هواداران، آموزش استعدادها، محیط زیست. فکر می کنم فوتبال به همین شکلی که هست عالی است. چرا باید مدام تغییرش بدهیم؟"

 

دیدگاه‌ها