کد خبر : 1750646 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 16:32 | 106.6K بازدید | 21 دیدگاه

در سخت‌ترین روزهای دوران حرفه‌ای

نفرین عجیب سوپرگل جهانبخش به چلسی

ملی پوش ایرانی تیم برایتون بعد از سوپر گلی که در اولین روز سال 2020 وارد دروازه چلسی کرد روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.

نفرین عجیب سوپرگل جهانبخش به چلسی

به گزارش "ورزش سه"، تیم برایتون در چارچوب هفته سی و دوم لیگ برتر انگلستان روز گذشته مقابل چلسی قرار گرفت؛ دیداری که در هفته منتهی به آن هواداران برایتون و فوتبالدوستان ایرانی به بازنشر سوپرگل علیرضا جهانبخش به آبی های لندن پرداخته و در انتظار درخشش دوباره این بازیکن بودند. گراهام پاتر اما در این دیدار فرصت تلاش برای تکرار این خاطره خوش را به مهاجم ایرانی اش نداد.

 

برایتون در حال حاضر با 34 امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر انگلستان حضور دارد و با توجه به شرایط موجود از حاشیه امنیت خوبی برای بقا برخوردار است. علیرضا جهانبخش که هر موقع برای تیمش به میدان رفته توانسته عملکرد قابل قبولی از خود ارائه کرده و از پس وظایف محوله از سوی کادر فنی برآید، 7 هفته به دلیل مصدومیت از حضور در میادین بازماند و در بازگشت دوباره به جمع برایتونی ها و طی 8 بازی اخیر با محاسبه بازی با چلسی در 4 بازی نیمکت نشین بوده و در 4 بازی هم به عنوان بازیکن جانشین (9 دقیقه، یک دقیقه، 3 دقیقه و 3 دقیقه) روی هم 16 دقیقه بازی کرده است.

در چنین شرایطی ندادن فرصت کافی برای بازی به علیرضا جهانبخش سوال بزرگی است که به نظر می رسد فقط جواب آن را پاتر می داند. مربی که بعد از سوپرگل جهانبخش به چلسی که یک هفته پیش از آن نیز همراه با گلزنی و ساختن یک گل مقابل بورنموث بود هم برای استفاده از او در ترکیب اصلی تیمش قانع نشد؛ عملکردی که خیلی ها تصور می کردند به نقطه عطف حضور جهانبخش در لیگ برتر تبدیل شود اما تاثیر زیادی روی شرایط مهاجم ایرانی برایتون نگذاشت. برای درک بهتر این موضوع از بازی با چلسی در تاریخ یکم ژانویه 2020 (یازدهم دی ماه 1398) که مربوط به هفته بیست و یکم لیگ برتر 2020-2019 بود تا بازی روز گذشته مقابل همین تیم در هفته سی و دوم لیگ برتر 2021-2020 به بررسی کامل حضور جهانبخش در ترکیب برایتون پرداخته ایم:

 

سوپرگلی که کارساز نبود!

اوج کار جهانبخش در برایتون گلی بود که می خواهیم از آن به بعد حضور او را در ترکیب برایتون بررسی کنیم اما یک هفته پیش از این بازی بود که جهانبخش مقابل بورنموث یک گل زد و یک پاس گل داد؛ با وجود این عملکرد خوب، مهاجم ایرانی تیم برایتون در بازی مقابل چلسی در ترکیب اصلی حضور نداشت و پاتر فرصت 22 دقیقه ای در نیمه دوم را در اختیار او گذاشت؛ فرصتی که جهانبخش به خوبی از آن استفاده کرد و با یک قیچی برگردان دیدنی، یکی از زیباترین گل های لیگ برتر 2020-2019 را به ثمر رساند.
یک هفته بعد شاهد بازگشت او به ترکیب اصلی برایتون بود؛ پاتر در بازی با اورتون 62 دقیقه به جهانبخش میدان داد اما در بازی بعدی بازهم او را نیمکت نشین کرد. روند یک در میانِ حضور در ترکیب دو بار دیگر تکرار شد و بعد از آن طی هفته های سی ام تا سی و سوم نام مهاجم ایرانی از لیست برایتون خارج شد؛ طی این چهار هفته، برایتون بازی های حساسی مقابل آرسنال، لسترسیتی، منچستریونایتد و نوریچ برگزار کرد و در غیاب علیرضا دو برد، یک باخت و یک مساوی در این دیدارها کسب کرد.

 

1593488

 

 

پایان فصل با حداقل بازی ممکن

علیرضا جهانبخش بعد از 4 بازی خروج از لیست در هفته سی و چهارم به لیست تیم بازگشت اما فرصت بازی مقابل لیورپول در جریان شکست سه بر یک تیمش را پیدا نکرد. در پنج هفته حساس  پایانی هم روال به همین صورت بود و نظر سرمربی برایتون در مورد مهاجم ایرانی تیمش تغییر نکرد. او در بازی هفته سی و پنجم  مقابل منچسترسیتی که با شکست 5 بر صفر برایتون همراه بود 20 دقیقه بازی کرد اما دو بازی بعدی را به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ از دست داد. جهانبخش آخرین بازی خود در این فصل را در بازی هفته پایانی مقابل برنلی انجام داد؛ البته فقط یک دقیقه!

 

1593487

 

 

در مجموع فصل 2019-2020 جهانبخش 424 دقیقه برای برایتون بازی کرد که 307 دقیقه از آن مربوط به بازی های لیگ برتر بود.

 

 

شروع فصل جدید با چلسی!

فصل جدید لیگ برتر همراه بود با تقابل برایتون و چلسی؛ یک شروع هیجان انگیز برای علیرضا جهانبخش. پاتر اما در بازی هفته اول تیمش مقابل چلسی تنها 11 دقیقه به او میدان داد؛ دیداری که با شکست سه بر یک برایتون همراه بود. بعد از این دیدار، جهانبخش یک دقیقه مقابل نیوکاسل و 15 دقیقه هم مقابل منچستریونایتد بازی کرد و یک پاس گل هم داد اما بدشانسی او را از حضور در بازی های بعدی محروم کرد. مصدومیت دوباره از ناحیه همسترینگ موجب دوری 4 هفته ای علیرضا از میادین شد تا اینکه او در هفته هشتم شاهد حضور 7 دقیقه ای او در جریان تساوی بدون گل مقابل برنلی بودیم. از هفته دهم تا شانزدهم شاهد حضور متوالی جهانبخش در بازی های برایتون بودیم؛ او در دو بازی به عنوان بازیکن اصلی حضور داشت و در 5 بازی هم به عنوان یار جانشین وارد زمین شد.
 

1593486

 

 

اپیدمی مصدومیت؛ قسمت سوم

علیرضا جهانبخش در ادامه مصدومیت های بدموقع خود از هفته هجدهم تا بیست و چهارم با مصدومیت از ناحیه زانو دست و پنجه نرم کرد و همین موضوع، یک دوری طولانی مدت دیگر از میادین برای او به همراه داشت. او از هفته بیست و پنجم وارد لیست برایتون شد اما طی 8 هفته اخیر در 4 بازی نیمکت نشین بود و در 4 بازی هم روی هم 16 دقیقه بازی کرد. همان گونه که در ابتدای مطلب هم گفته شد، جهانبخش در تساوی بدون گل روز گذشته تیمش مقابل چلسی را از روی نیمکت تماشا کرد تا در هفته های پایانی این فصل نیز شرایط به مانند فصل گذشته برای او رقم بخورد.

دیدگاه‌ها