کد خبر : 1750663 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 18:01 | 24.3K بازدید | 33 دیدگاه

نکونام: فوتبال ایران باید به فولاد افتخار کند

سرمربی تیم فولاد معتقد است که با توجه به شرایط تیمش، فوتبال ایران باید به فولاد افتخار کند.

نکونام: فوتبال ایران باید به فولاد افتخار کند

به گزارش ورزش سه، تیم فولاد با پیروزی مقابل العین در پلی آف به مرحله گروهی صعود کرد. این تیم در مرحله گروهی السد را یک بر یک متوقف کرد و سپس با یک گل از سد الوحدات گذشت. این تیم شب گذشته مقابل النصر به تساوی رسید. صحبت های جواد نکونام در مورد شرایط فعلی تیمش در پایان دور رفت مرحله گروهی را بخوانید:

 

با شرایطی سخت به مصاف العین رفتیم

 

با توجه به نتایج درخشانی که فولاد سال گذشته کسب کرد توانستیم نماینده ایران در آسیا باشیم. ما سال گذشته رتبه سوم بودیم و باید مستقیما در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کردیم اما با توجه به حضور قهرمان جام حذفی ما مجبور شدیم که یک بازی پلی آف هم انجام دهیم. این یک مقدار شرایط کار ما را سخت کرد و این در حالی بود که بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی مان خیلی به ما ضربه زده بود. به هر حال با تمام این شرایط و کشمکش اینکه بازی در کجا برگزار شود در بازی با العین شرکت کردیم. اول قرار بود در قطر بازی کنیم، بعد شد ایران و بعد قرار شد در عربستان بازی کنیم.

 

تیمی که در هشت دوره حضور داشت را حذف کردیم

 

در کنار برنامه فشرده لیگ برتر ایران باتوجه به دیر تمام شدن بازی های لیگ برتر، تعویق بازی ها و تشکیل اردوهای تیم ملی، بازی با العین را پیش رو داشتیم. قبل از مسابقات به عربستان آمدیم و العین به عنوان حریف مان، تیمی بود که در هشت دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و با بازیکن سرشناسی که داشت یکی از مدعیان این مسابقات بود. با توجه به اینکه من در لیگ امارات بازی کردم می دانم که تیم هایی مثل العین بازیکنانی می گیرند که با آنها بتوانند قهرمان آسیا شوند. این تیم شش بازیکن ملی پوش داشت و بازیکنان خارجی که حتی بعضی هایشان در لیست جا نشدند. با تمام این تفاسیر با آنالیزی که داشتیم مقابل العین خیلی خوب و با برنامه ظاهر شدیم و توانستیم با بازی منطقی و زحمات بچه ها العین را شکست دهیم. نتیجه دور از انتظار بود. ما خودمان هم به زدن چهار گل فکر نمی کردیم و تمام تلاش مان این بود که مقابل العین یک بازی خوب و درخشان داشته باشیم. ولی شرایط به گونه ای رقم خورد که توانستیم از تک موقعیت هایمان به خوبی استفاده کنیم. 


با حریفانمان قابل قیاس نیستیم

 

در مرحله گروهی با تیم السدی همگروه شدیم که بدون باخت قهرمان لیگ ستارگان قطر شد و در جام حذفی هم به قهرمانی دست یافت. السد از تمام تیم های قطری با اختلاف فاحش برتر است. این تیم فقط دو سه مساوی دارد که آن هم در بازی هایی بوده که با نفرات اصلی اش بازی نکرده بود. تیم النصر دیگر همگروهی ما است که پارسال در فینال غرب آسیا تیم خوب و پرمهره پرسپولیس در پنالتی این تیم را شکست داد. دیگر همگروهی مان الوحدات اردن است؛ همه می دانیم که تیم ملی ما هر موقع با تیم ملی اردن بازی کرده مشکل داشته و حریف سختی بوده است. این تیم هفت بازیکن ملی پوش دارد و تیم است که به النصر در عربستان نباخت. ما خودمان بعضی اوقات یک ملی پوش داریم. گروهی که ما در آن هستیم قابل قیاس نیست. بازی خوبی با السد انجام دادیم ولی با یک غفلت گل خوردیم. در بازی با السد من مجبور شدم شیمبا را تعویض کنم چون پایش دچار مصدومیت شد؛ مطمئنا اگر او در میدان بود ما فشار کمتری تحمل می کردیم. من بازیکنی را به میدان فرستادم که در لیگ برایمان بازی نکرده بود.

 

تیمی را جمع کردیم که به معنای واقعی تیم است

 

استقلال، پرسپولیس و تراکتور بازیکنانی دارند که تجربه تیم ملی، جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا دارند ولی در تیم ما تنها دو سه بازیکن چنین تجربه ای دارند. خیلی ها برای اولین بار آمدند و با تمام وجود تلاش می کنند. به این تیم باید افتخار کرد. واقعا داریم زحمت می کشیم. از رسانه ها هم گلایه می کنم که همه جا فقط شده استقلال و پرسپولیس و به تیم ما توجهی نمی شود. با توجه به عملکرد درخشان مان توجه کمی به ما شده است. من نسبت به اکثریت این حرف را می زنم. قطعا دوستان و کسانی بودند که به تیم ما لطف داشتند و واقعیت ها را گفتند. سه سال پیش که من وارد فولاد شدم بسیاری از بازیکنانی که الان با 50 یا 120 میلیون قرارداد بازی می کنند در تیم های پایه بودند. شایستگی این بازیکنان بسیار زیاد است. ما نمی توانستیم بازیکن چند میلیاردی بگیریم به بازیکن دلار بدهیم ولی توانستیم تیمی را جمع کنیم که به معنای واقعی تیم است.

 

1591269

 

سه بازیکنم را پیش از مسابقات از دست دادم

 

ایوب والی و کولیبالی را در خط دفاعی پیش از مسابقات از دست دادم. در خط حمله اینجا شروین بزرگ را از دست دادم. مهاجم ذخیره من شمس است که با 22 سال در لیگ برتر بازی نکرده اما در آسیا به او میدان می دهیم. این ها چیزهایی هستند که باید به آن توجه شود.

 

برنامه مان این بود که توپ را به النصر بدهیم

 

ما با النصر در زمین اختصاصی اش بازی کردیم و به مساوی رسیدیم. در شرایطی که تیم من یک بازی بیشتر از این تیم بازی کرده بود و پنجره نقل و انتقالاتی مان بسته بود. هر چقدر خواهش کردیم کمک کنید چند بازیکن بگیریم که به کارمان بیاید اما نشد. روی یک اشتباه در یک لحظه تیم ما از این تیم گل خورد. النصر موقعیت گلی نداشت با اینکه توپ را در اختیار داشت؛ ما خودمان برنامه این بود که توپ را به آنها بدهیم تا آن را با خودشان به خانه ببرند. آنها یک مربی برزیلی دارند که یکی از بهترین مربیان تاریخ برزیل است. آنها گرانترین مهاجم آسیاست به همراه بازیکنان برزیلی و آرژانتینی. یک گلر فیکس آنها کرونا گرفته بود و نبود بقیه افرادی که کرونا گرفتند یا کادر بودند یا ذخیره بودند.

 

فوتبال ایران باید به فولاد افتخار کند

 

تیم من تا الان هم شاهکار کرده حتی اگر سه بازی بعدی خود را هم ببازد باید فوتبال ایران به این تیم افتخار کند. ما با توانی که داریم فوتبال تاکتیکی خوبی انجام می دهیم. همین که السد در خانه خودش نتوانست ما را شکست دهد کار بزرگی بود. امیدوارم کارشناسان این ها را رصد کنند و واقعیت های فولاد بیشتر انعکاس داده شود. اتفاقاتی که تا الان افتاده برای تیم ما فوق العاده بوده است.

دیدگاه‌ها