کد خبر : 1750674 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 19:37 | 58.3K بازدید | 1 دیدگاه

خیلی سر بودم اما باختم

امین طاهری وتوضیح آن اتفاق باورنکردنی

امین طاهری با وجود شکست در نیمه نهایی مسابقات آسیایی، سکوی المپیک توکیو را نشانه گرفته است.

امین طاهری وتوضیح آن اتفاق باورنکردنی

به گزارش "ورزش سه"، اگر المپیک توکیو در موعد مقرر برگزار می شد شاید امین طاهری هیچ شانسی برای تصاحب دوبنده تیم ملی نداشت، اما این کشتی گیر سنگین وزن در ماههای اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و حالا یکی از مدعیان اصلی پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک توکیو است. 


این پسر خوش چهره تهرانی که تنها ساعاتی بعد از بازگشت از جام دانکلوف بلغارستان راهی قزاقستان و مسابقات قهرمانی آسیا شد، به راحتی می توانست طلای قاره کهن را از آن خود کند، اما یک لحظه غفلت برابر حریفی که شگردش ضربه فنی کردن رقباست، باعث شد طلا از دست امین طاهری سُر بخورد. 


این سنگین وزن کشتی آزاد ایران که چند ماه قبل در انتخابی تیم ملی برای مسابقات جهانی 2020 با شکست تمامی رقبا، همه را شگفت زده کرد، حالا رویاهای بزرگتری در سر دارد که نزدیک‌ترین آن ها چیزی نیست جز طلای المپیک!

 

1593523


امین طاهری بعد از بازگشت از قزاقستان و کسب مدال برنز آسیا به "ورزش سه" می گوید: «قرار بود به جام دانکلوف بروم که به این مسابقات اعزام شدم و توانستم مدال طلا هم بگیرم. وقتی برگشتم، به من گفتند تست امیرحسین زارع مثبت شده و باید به قزاقستان بروی. من بعد از دو پرواز ساعت 6 صبح به تهران رسیده بودم که ساعت 10 صبح از من تست کرونا گرفتند و همان شب هم با تیم قزاقستان رفتم. فکر می کنم حدودا دو روز نخوابیدم، اما با این حال توانستم خیلی زود خودم را جمع و جور کنم و در مسابقات آمادگی بدنی خوبی داشتم.»


او اتفاقی که در مسابقه نیمه‌نهایی برایش مقابل رقیب قرقیزستانی رخ داد را اینطور تشریح می‌کند: «وقتی قرار شد به مسابقات قهرمانی آسیا بروم، فقط هدفم مدال طلا بود. در نیمه نهایی هم مقابل این کشتی گیر قرقیزستانی در یک دقیقه 6 امتیاز گرفتم و خیلی از او سر بودم. از نظر فنی و بدنی واقعا این کشتی گیر در حد من نبود، اما یک لحظه غافلگیر شدم و دیگر نتوانستم کاری کنم. البته به این شگرد رقیب آشنا بودم و می دانستم که او قبلا کمیل قاسمی را هم با همین روش شکست داده. در واقع با این آگاهی روی تشک رفتم، اما بازهم یک لحظه غفلت باعث شد طلا را از دست بدهم. خیلی حیف شد که نتوانستم طلا بگیرم چون واقعا خودم را مستحق قهرمانی می دانستم.»

 

1593524


این ملی پوش سنگین وزن ایران مثل برخی از کارشناسان اعتقاد دارد می تواند از این شکست درس بگیرد. طاهری که حالا یک مدعی جدی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک توکیو است، می گوید: «خیلی آماده ام و دیگر به اتفاقی که در مسابقات آسیایی رخ داد، فکر نمی کنم. من تمام تلاشم را کردم و الان هم با این آمادگی خودم را در حدی می بینم که بتوانم روی سکوی المپیک بروم. دوست دارم در ماههای آینده در تورنمنت های بزرگتر هم شرکت کنم و مدعیان سنگین وزن دنیا هم رقابت کنم. من ترسی از رویارویی با عنوان داران جهان ندارم و از اینکه بتوانم با آن ها مبارزه کنم،‌ استقبال هم می کنم.»


طاهری درباره اینکه مشخص شده کادرفنی با چه شیوه ای نفر نهایی وزن 125 کیلوگرم را برای المپیک انتخاب می کند، گفت: «هنوز چیزی به ما اعلام نشده، اما فکر می کنم در همین یکی، دو هفته کادرفنی تصمیم نهایی را بگیرد. نمی دانم قرار است در داخل مسابقه انتخابی برگزار شود یا ما بازهم به تورنمنت های بین المللی اعزام می شویم.»

 

1593525

دیدگاه‌ها