کد خبر : 1750861 | 02 اردیبهشت 1400 ساعت 17:35 | 13.1K بازدید | 4 دیدگاه

نکته به نکته با هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا

کیفیت نیمکت نشینان تیم ها چه در نیمه های دوم و چه در سه مسابقه دور برگشت بسیار عامل مهمی در نتیجه خواهد بود.

نکته به نکته با هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش ورزش سه ، دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی پایان یافت که پس از نتایج بدست آمده، هر ۴ نماینده کشورمان همچنان به صعود از گروه امیدوارند.


* پرسپولیس با کسب سومین پیروزی پیاپی راه صعود خود را کاملا هموار کرد. هرچند برای تیمی که قصدش حضور در مراحل بالاتر است نتایج مرحله گروهی به استثنا شرایط امتیازی آنچنان مطرح نیست بلکه آنچه مورد توجه است نوع عملکرد شاگردان گل محمدی است که باید منجر به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف شود.


پرسپولیس در فاز هجومی توانست تعداد فرصت های گلزنی بسیاری روی دروازه رقبا ایجاد کند. با میانگین دو گل زده در هر بازی می توان به پیروزی دست یافت اما سرخپوشان که فقط در دیدار نخست توانست کلین شیت کند، روی کمترین موقعیت هایی که به حریفان دادند دروازه شان را باز شده دیدند. همین مساله زنگ خطری برای شاگردان یحیی است که برابر رقبایی قدرتمندتر در مراحل بعدی می تواند پاشنه آشیل سرخپوشان باشد.


* فولاد خوزستان با اتکا به قدرت خط دفاعی خود بسیار فراتر از حد تصور عمل کرده است. شاگردان نکونام ۵ امتیازی هستند و اگر شانس با آنها یار باشد می توانند جواز صعود از گروه را بدست آورند.


نکته قابل اشاره درباره فولاد میزان دوندگی بالای بازیکنان این تیم است. همان عاملی که باعث شد این تیم دور رفت رقابت ها را بدون شکست به پایان برساند. البته ادامه دادن این نحوه بازی در دور برگشت بواسطه فشردگی و سنگینی رقابت با النصر عربستان و السد قطر کاری بسیار دشوار خواهد بود که تنها با ریکاوری مناسب و تعویض های بموقع انجام پذید است.


* تراکتورسازی با کسب سه تساوی پیاپی به حالت استندبای درآمده است! شاگردان خطیبی اگر می خواهند به عنوان یکی از تیم های صعود کننده از دور گروهی شناخته شوند (حتی به عنوان تیم دوم) باید به پیروزی برابر رقیب عراقی فکر کنند و آن را هرطور که هست بدست آورند.


سرخپوشان تبریزی اگر موفق شوند به این مهم دست یابند در ۹۰ دقیقه به هرآنچه در سه دیدار دور رفت اندوخته اند خواهند رسید. این از آن جهت برای تراکتور حیاتی است که این تیم در دیدار سوم، بخصوص در کناره ها که بیشترین میزان خطر را متوجه رقبا کرده، خسته بنظر می رسید. پس قطعا هرچه بازی ها بیشتر پیش بروند تراکتور کمتر شانس گلزنی خواهد داشت.


* استقلال در یک شوی فوتبالی کم نظیر و در دیداری که به هیچ وجه مستحق شکست نبود اسیر حرفه ای بودن حریف متمول و البته ستاره خط حمله اش شد.
شاگردان مجیدی با این وجود قدرت هجومی خود را با ثبت ۱۱ گل در سه مسابقه به رخ کشیدند. آماری وحشتناک با میل بی پایان برای گلزنی که عاملی برای دریافت گل چهارم مقابل الدحیل شد.


اما در این سطح از رقابت ها بازیکنان باید بدانند اولین اشتباه مساوی آخرین اشتباه خواهد بود. داشتن بهترین مهره های هجومی درحالی که عمق دفاع نگران کننده باشد با رسیدن به موفقیت و نتیجه گیری در تضاد است.


* خستگی عامل افزایش اشتباهات فردی است. موضوعی که در دور برگشت بیشتر مشاهده خواهد شد. پس هر تیمی کمتر اشتباه کند شانس بیشتری برای پیروزی خواهد داشت.


* نفرات جایگزین در ادامه رقابت ها می توانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.  کیفیت نیمکت نشینان تیم ها چه در نیمه های دوم و چه در سه مسابقه دور برگشت بسیار عامل مهمی در نتیجه خواهد بود.


* فشردگی برگزاری رقابت های مرحله گروهی عاملی مهم در تعیین نتایج و عملکرد تیم هاست. درواقع ازینجای مسابقات تیمی که از نظر بدنی و البته دراختیار داشتن نفرات جایگزین شرایط بهتری داشته باشد می تواند نتایج دلخواهش را بدست آورد.

دیدگاه‌ها