کد خبر : 1750899 | 02 اردیبهشت 1400 ساعت 23:00 | 34.4K بازدید | 12 دیدگاه

شوت احسان برای سه امتیاز حیاتی؛

نساجی 0 سپاهان 1؛ بازگشت با 10 نفر به صدر

تیم فوتبال سپاهان در یک بازی سخت که در آن نیمه دوم را با 10 نفر بازی کرد، با شوت استثنایی احسان حاج صفی سه امتیاز حساس مسابقه را گرفت و صدر را از پرسپولیس پس گرفت.

نساجی 0 سپاهان 1؛ بازگشت با 10 نفر به صدر

به گزارش "ورزش سه"، همانطور که محرم نویدکیا در کنفرانس خبری پیش از بازی گفته بود، این دیداری بود که تساوی در آن نه به درد نساجی می خورد که برای رهایی از رتبه های انتهایی جدول تلاش می کند و نه به درد سپاهان که رقابتی تنگاتنگ را با پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی دنبال می کند. بازی سریع آغاز شد و در همان دقیقه 3 بود که محبی می توانست گل اول بازی را پس از جا گذاشتن دروازه بان نساجی به ثمر برساند ولی ضربه او به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد.

 

نمایش سریع و چشم نواز دو تیم اگرچه  زمین نامساعد ورزشگاه وطنی از زیبایی آن کاسته بود ولی ادامه پیدا کرد تا اینکه احسان حاج صفی در دقیقه 20 با یک شوت تماشایی تیمش را پیش انداخت و خودش هم پس از 4 سال بار دیگر با پیراهن سپاهان در لیگ گلزنی کرد. این پایان کار در نیمه اول نبود و سپاهانی ها روی صحنه ای که اعتقاد داشتند توپ در موقعیت آفساید به علی آل کثیر رسیده با اخراج محمد نژادمهدی یکی از مازندرانی های تیمشان مواجه شدند. در نیمه دوم به دلیل یک یا کمتری که طلایی پوشان داشتند، گولسیانی به جای سروش وارد زمین شد و محرم یک بازی تدافعی را برخلاف همیشه در دستور کار تیمش قرار داد.


سه امتیازی که البته با محرومیت نژادمهدی در بازی با پرسپولیس همراه شد ولی آنها 44 امتیازی شدند و صدر را از پرسپولیس بازپس گرفتند.

 

 

پنجشنبه 2 اردیبهشت:  

نساجی مازندران – فولاد مبارکه سپاهان؛ ورزشگاه وطنی قائمشهر؛ بدون تماشاگر

تیم داوری: سیدرضا مهدوی – امیررضا آشور ماهانی – احد سلطانی – مجید محمدی  

ناظر: حسن کامرانی‌فر

 

ترکیب نساجی مازندران  

  • سعید جلالی‌راد
  • حامد شیری
  • مجتبی بیژن ( 20-شاهین طاهرخانی)
  • سعید بیگی
  • حسن نجفی
  • اکبر صادقی
  • ایوب کلانتری
  • محمود قائدرحمتی
  • کریم اسلامی (63-حسین زامهران)
  • رضا دهقانی (77-علی زارع )
  • علی آل‌کثیر (77-سجاد آقایی)

سرمربی: ساکت الهامی

 

1593911

 

ترکیب سپاهان

  • پیام نیازمند
  • محمد نژادمهدی
  • عزت‌الله پورقاز
  • دانیال اسماعیلی‌فر
  • امید نورافکن
  • محمد کریمی
  • سروش رفیعی (46- ولسیانی)
  • احسان حاج‌صفی
  • محمدرضا حسینی ( 84 جلال علی محمدی)
  • محمد محبی (2+90-محمد رضا خلعتبری)
  • سجاد شهباززاده ( 75-یاسین سلمانی)

سرمربی: محرم نویدکیا

 

1593912

 

کارت زرد


حامد شیری (55) علی آل‌کثیر(76) حسن نجفی(1+90) از نساجی

محمد محبی (65) پیام نیازمند (69) احسان حاج‌صفی(70) از سپاهان

 

اخراج:

 

محمد نژادمهدی (3+45) از سپاهان

 

 

شرح گل


سپاهان (1-0): در شرایطی که بازیکنان سپاهان با پاس های کوتاه قصد ایجاد موقعیت گلزنی داشتند، موقعیتی برای شوتزنی حاج صفی فراهم شد و این بازیکن که تبحر بالایی در استفاده از این ضربات دارد، به زیبایی دروازه میزبان را با شوتی از فاصله 30-35 متری باز کرد.

 

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 6: پاس بسیار دقیق دانیال اسماعیلی فر محمد محبی را با جلالی راد تک به تک کرد . این مهاجم گلر نساجی را از پیش رو برداشت ولی ضربه او به تیرک برخورد کرد و عین ناباوری گل نشد.

دقیقه 10: شوت دهقانی بلوکه شد و در برگشت شوت دوباره بازیکنان نساجی اینبار با واکنش نیازمند راهی کرنر شد.

دقیقه 14: شوت دانیال اسماعیلی فر در میانه راه به بازیکنان تیم نساجی برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 18: ارسال حسن نجفی می رفت با ضربه سر مجتبی بیژن دروازه سپاهان را باز کند ولی در همین صحنه مدافع نساجی مازندران با مصدومیت مواجه شد و از زمین خارج شد.

دقیقه 23: شوت رضا دهقانی که یکی از خوب های نساجی در مقابل سپاهان بوده با واکنش نیازمند به جایی نرسید.

دقیقه 24: شوت احسان جاچ صفی به زیبایی زده شد و جلالی راد با واکنشی قابل توجه توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 33: ارسال اسماعیلی فر با ضربه کاپیتان حاج صفی راهی اوت شد.

دقیقه 35: شوت ایوب کلانتری از فاصله دور زده شد و با واکنش نیازمند به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 45: ضربه نورافکن از زاویه بسته با واکنش جلالی راد راهی کرنر شد و در همین حین فرصت بسیار خوبی برای استفاده از ریباند نیز وجود داشت که با هدایت مدافع نساجی به جایی نرسید.

دقیقه 3+45: محمد نژادمهدی به دلیل جلوگیری از حرکت مستقیم مهاجم نساجی که با نیازمند در حال تک به تک شدن بود، از زمین مسابقه با کارت قرمز مستقیم داور اخراج شد. او در این صحنه معتقد بود که مهاجم تیم میزبان در آفساید قرار داشته است.

 

1593940

 

دقیقه 48: شوت قاید رحمتی با واکنش نیازمند به بازی برگشت داده شد.

دقیقه 62" شوت سرکش حسینی با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 64: شوت زامهران که به تازگی وارد زمین شده  با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه 65: شوت رضا دهقانی با اختلاف نسبتا زیادی راهی اوت شد.

دقیقه 70: خروج نه چندان مطمئن نیازمند و ضربه سر او در برگشت با ضربه مهاجم نساجی همراه شد ولی شوت او دقت نداشت و در حالی که نیازمند بیرون از گل بود، از بالای دروازه راهی اوت شد. نیازمند در این صحنه به دلیل اعتراض سپاهانی ها روی صحنه قبلی که روی دروازه نساجی ایجاد شده و معتقد بودند بازیکن این تیم پاس رو به عقب داده کارت زرد دریافت کرد و احسان هم همین سرنوشت برایش تکرار شد.

دقیقه 73: شوت زامهران اینبار به شکل خطرناک تری زده شد و با فاصله از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 83: شوت سجاد آقایی با فاصله از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 85: سپاهان موقعیت بسیار خوبی برای ثبت گل دوم روی یک ضدحمله داشت ولی محمد محبی با تکل نجفی راهی برای ادامه مسیر پیدا نکرد.

دقیقه 90: صحنه بسیار خطرناکی با نفوذ زامهران در محوطه جریمه سپاهان ایجاد شد که بازیکنان تیم میزبان اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

دقیقه 1+90: سپاهان روی کار تکنیکی سلمانی و نفوذ محبی صاحب موقعیت خوبی برای گلزنی از روی ضربه ایستگاهی شد ولی ضربه خلعتبری که تازه وارد زمین شده بود، با اختلاف راهی اوت شد.

 

1593941

 

 

شرح بازی:


نیمه اول این دیدار بسیار سریع دنبال شد و هر دو تیم موقعیت های بسیار خوبی برای گلزنی داشتند ولی این شوت احسان حاج صفی بود که به گل نشست. نیمه دوم تحت تاثیر اخراج نژادمهدی در دقایق پایانی نیمه اول، شاهد بازی تدافعی شاگردان محرم نویدکیا و چشم دوختن آنها به ضدحملات بودیم. در این دیدار هر دو تیم شانس های بسیار خوبی برای گلزنی داشتند که در نیمه دوم سهم تیم میزبان بیشتر بود و آنها همه کار کردند تا حداقل یک امتیاز بگیرند ولی بی دقتی مهاجمان این تیم در زدن ضربات نهایی مانع از رخ دادن این مهم شد.


اتفاق ویژه:


سپاهان در روزی که از ثانیه های پایانی نیمه اول در پی یک صحنه مشکوک 10 نفره کار را دنبال می کرد، موفق به حفظ گل زده شد و سه امتیاز حساس این بازی را از آن خود کرد.

 

بهترین بازیکن زمین:


احسان حاج صفی با شوت استثنایی ای  که وارد دروازه جلالی راد کرد یکبار دیگر نشان داد چرا یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران است. او آخرین با در لیگ شانزدهم برای سپاهان در مقابل گسترش فولاد تبریز گلزنی کرده بود و حالا پس از 4 سال بار دیگر برای تیمی که در انجا رشد کرده، گل مهمی را ثبت کرد.

 

 

حاشیه:


*احسان قهاری مدافع نساجی به دلیل مصدومیت جزئی در این مسابقه حضور ندارد.
* شایان مصلح و مهدی ترکمان هم دو غایب سپاهان در این مسابقه هستند.

* نساجی مازندران در این مسابقه به دلیل درگذشت نادر دست نشان با پیراهن مشکی بازی می کند.

*نکته جالب اینکه تعداد مازندرانی های ترکیب اصلی سپاهان بیشتر از ترکیب اصلی نساجی مازندران است.

*رضا دهقانی در این مسابقه مقابل بازیکنان تیم نیم فصل و جایی که در آنجا پرورش پیدا کرده، انگیزه زیادی برا خودنمایی دارد .

* مجتبی بیژن در اثر برخوردی که با مدافع سپاهان در محوطه جریمه این تیم داشت، با مصدومیت روبرو شد و جای خود را به شاهین طاهرخانی داد.

*ساکت الهامی با پیراهن مشکی از روی سکوها بازی را دنبال می کند. او در مصاف با پرسپولیس از روی نیمکت اخراج شد.

* داور به یکی از اعضای کادر فنی نساجی مازندران کارت زرد نشان داد.

*سپاهان در نیمه دوم با وارد کردن گولسیانی به یک بازی بسته را در دستور کار خود قرار داده و به فکر استفاده از ضدحملات است.

*میگوئل تکسیرا مربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان در دقیقه 59 و پس از اینکه داور یک صحنه مشکوک را برای این تیم پنالتی نگرفت، با اعتراضی که داشت کارت زرد را از رضا مهدوی دریافت کرد.

* مصدومیت پیام نیازمند در دقیقه 74 باعث توقف در بازی شده است.

*سجاد شهباززاده برای سومین بازی متوالی از زمین خارج شد؛ چیزی که برای این بازیکن در این فصل تاکنون اتفاق نیفتاده بود.

 

دیدگاه‌ها