کد خبر : 1751043 | 03 اردیبهشت 1400 ساعت 14:36 | 109.7K بازدید | 9 دیدگاه

اسطوره‌ای به نام کاکا؛

ستاره‌ای که مسی را محو کرد (عکس)

زیاد اتفاق نمی افتد که لیونل مسی در یک دوئل شکست بخورد اما کاکا، اسطوره برزیلی، سال ها پیش توانست در دوئلی برابر ستاره آرژانتینی پیروز شود.

ستاره‌ای که مسی را محو کرد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، سال ها پیش مسی و کاکا در حالی در ورزشگاه امارات باشگاه آرسنال با یکدیگر رو به رو شدند که برزیل و آرژانتین، دو قدرت امریکای جنوبی، در یک بازی دوستانه به مصاف هم رفته بودند.

ستاره های دونگا سامبا با دبل الانو، هافبک سابق منچسترسیتی که در آن زمان برای شاختار بازی می کرد، جلو افتاده بودند که کاکا رو ییک حرکت انفرادی زیبا سومین گل را برای زردپوشان برزیل به ثمر رساند.

 

1594200

 

در اواخر بازی کاکا با به دست آوردن مالکیت توپ در نیمه خودی، به سمت دروازه آلبی سلسته حرکت کرد و از کنار مسی جوان گذشت. مسی که در تمام طول دوران بازی خود هر چیزی بوده به جز یک بازیکن کند و بی دست و پا، تمام تلاش خود را برای گرفتن او انجام داد، اما ترکیب سرعت و قدرت کاکا برق‌آسا بود و ستاره بی مانند برزیلی در چشم بر هم زدنی به محوطه جریمه آرژانتین رسیده بود.

کاکا همچنان پیش رفت و به رغم اینکه مدافعان برزیل به سرعت برابر او قرار گرفتند، این سرعت و دقت را داشت تا بتواند با یک ضربه تمام کننده تر و تمیز توپ را وارد دروازه حریف کند.

کاکا دقیقا به خاطر سرعت بالایش نبود که در جهان شناخته می شد بلکه او را  به عنوان بازیکنی به شدت کامل و بی نقص می شناختند، اما اشتباه نکنید، وقتی او استارت می زد و توپ زیر پاهایش بود، هیچکس نمی توانست به گرد پایش برسد.

 

1594199

 

اما زمین گرد است و سال ها پس از اینکه او مسی را در لندن کُند و دست و پا چلفی جلوه داد، برنده توپ طلای سال 2007، در فوریه سال 2020 و در زمین باشگاه دسته چهارمی هاگرستون خود را قربانی بازیکنی دیگر دید.

ستاره 38 ساله برزیلی با قراردادی قرضی و تنها برای یک بازی به باشگاه شرق لندنی ریچ آوت پیوست و در پیروزی 4-2 این تیم برابر حریف نقش اصلی را بر عهده داشت.

 

1594196

 

هر چند او در این بازی همچنین قربانی یک ضربه لایی بی رحمانه هم شد!

جمیل فرید، بازیکن تیم هکنی ویک، توپ را به شکلی زیرکانه از بین پاهای ستاره سابق میلان و رئال مادرید عبور داد.

کاکا که در ابتدا باورش نمی شد چنین بلایی سرش آمده، خیلی زود فرید را تشویق کرد و در آغوش کشید.

 

1594211

 

1594210

 

1594213

 

1594212

 

فرید در مصاحبه پس از بازی خود به شوخی گفت: "این احساسی است که نمی توان آن را توضیح داد! اگر خودتان این کار را کرده بودید می فهمیدید!"

در ادامه اما بازیکن جوان درباره بازی برابر کاکا افزود: "شوخی به کنار اینکه فرصت بازی روی یک زمین در کنار او را پیدا کردیم فوق العاده است. ما بعد از آن صحنه همدیگر را یک جورهایی بغل کردیم و خلاصه دلخوری بین ما وجود ندارد.

هنوز اصلا باورم نشده است. وقتی دیدم که او وارد زمین می شود فقط داشتم فکر می کردم "کاکا در شرق لندن چه می کند؟" او یکی از الگوهای من است و بازی کردن با یک اسطوره در یک زمین برای من امتیاز و افتخار بسیار بزرگی بود."

 

 

 

دیدگاه‌ها