کد خبر : 1751088 | 04 اردیبهشت 1400 ساعت 00:06 | 47.2K بازدید | 25 دیدگاه

شکست بدموقع در شب بد خط دفاعی

فولاد 0 – 2 النصر، اشتباهات فردی کمر فولاد را شکست

فولاد در شبی که 54 دقیقه بر بازی مسلط بود، روی اشتباه خط دفاعی، مقابل النصر تن به شکست داد تا صعودش به دور بعد سخت شود.

فولاد 0 – 2 النصر، اشتباهات فردی کمر فولاد را شکست

به گزارش "ورزش سه"، در دور چهارم از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، فولاد در شبی که خوب بازی کرد، مغلوب النصر شد. در این بازی بازیکنان فولاد در نیمه نخست به خوبی تمامی روزنه های تهاجمی حریف نامدار خود را بسته بودند و النصر از خلق موقعیت به روی دروازه سرخ های خوزستان عاجز بود.


در حالیکه میری تنها موقعیت جدی نیمه نخست را از دست داد و می توانست تیمش را پیش بیندازد، بازی در نیمه اول با برتری نسبی فولاد بدون گل به پایان رسید و در آغاز نیمه دوم این شاگردان نکونام بودند که مالکیت توپ و زمین را در اختیار داشتند اما اشتباه مرگبار در دقیقه 54 شیرازه فولادی ها را از هم پاشید.


مهران موسوی که در بازی قبلی به خوبی حمدالله را مهار کرده بود، در حالیکه درون محوطه جریمه خودی قصد تعویض جناح بازی را داشت، با یک پاس کم ارتفاع توپ را به حمدالله سپرد و او نیز با یک پاس زیبا، عبدالفتاح عسیری را با فروزان تک به تک کرد که این بازیکن موفق شد گل نخست بازی را به ثمر برساند. 


در ادامه تلاش های فولادی ها برای به ثمر رساندن گل تساوی بی نتیجه بود و روی یک شروع مجدد و حرکت تکنیکی و فوق العاده عبدالرزاق حمدالله، این النصر بود که گل دوم را به زیبایی وارد دروازه فروزان کرد و بازی با 2 گل به سود عربستانی ها به پایان رسید.


فولاد با این شکست 5 امتیازی شد و به رده سوم سقوط کرد. النصر با 8 و السد با 7 امتیاز در رتبه های اول و دوم حضور دارند و شاگردان نکونام برای صعود از این گروه کار سختی در پیش خواهند داشت.


بازی از هفته چهارم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، گروه D؛ جمعه: 03/02/1400 ؛ ساعت: 22:30
استادیوم: مرسول پارک شهر ریاض عربستان / بدون تماشاگر

 

داور: مهند قاسم (عراق) / کمک ها: واثق مدلل (عراق)، پریمالال (سریلانکا) / داور چهارم: مسعود طفیلیه (سوریه) / ناظر داوری: سبخدین صالح (مالزی)

 

ترکیب فولاد:


محسن فروزان
مهران موسوی (58- موسی کولیبالی)
مجتبی نجاریان
عارف آقاسی
مهران درخشان مهر
محمد میری
حسین ابراهیمی (74- محمد زبیر نیک نفس)
محمد آبشک (74- محمد قاسمی نژاد)
آیاندا پاتوسی
لوسیانو پریرا
ساسان انصاری

سرمربی: جواد نکونام

 

ترکیب النصر:


ولید عبدالله
سلطان الغنام
عبدالله مادو
عبدالله الامری
پتروس آروخو
عبدالرزاق حمدالله
نورالدین آمرابات
سامی الناجی (87- عبدالله الدوسری)
علی الحسن (70- علی مختار)
عبدالفتاح عسیری (70- خالد الغنام)
علی لجامی

سرمربی: مانو منزس

 

کارت زرد:


محمد آبشک (2)
حسین ابراهیمی (57)
پتروس (62)
عبدالفتاح عسیری (70)

نورالدین امرابات (87)

 

شرح گل:


فولاد صفر – النصر یک (دقیقه 54: عبدالفتاح عسیری): در حالیکه توپ در خط دفاعی در اختیار فولادی ها بود، پاس عجیب و غریب و اشتباه مرگبار مهران موسوی به عبدالرزاق حمدالله را این بازیکن با استپ سینه مهار کرد و پاس او به عبدالفتاح عسیری این بازیکن را با فروزان در مصاف تک به تک قرار داد و این بازیکن به راحتی دروازه فولاد را باز کرد.

 

فولاد صفر – النصر 2 (دقیقه 86: عبدالرزاق حمدالله): شروع مجدد بسیار خوب ولید عبدالله گلر النصر و پاس او به عبدالرزاق حمدالله رسید که این بازیکن پس از یک سرتوپ، محمد قاسمی نژاد را از جریان بازی خارج کرد و در ادامه توپ را از میان پاهای موسی کولیبالی عبور داد و با یک ضربه چیپ زیبا، دروازه فولاد را باز کرد.

 

شرح نیمه اول:


نیمه اول یکی از کم موقعیت ترین دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا بود. در این بازی توپ بیشتر در میانه های میدان بود و بجز یک صحنه که محمد میری درون محوطه 6 قدم نتوانست دروازه حریف را باز کند، فرصت دیگری به روی دروازه ها خلق نشد تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

شرح نیمه دوم:


در حالیکه فولاد نیمه دوم را همچون نیمه اول خوب آغاز کرده بود، اشتباه عجیب و کمرشکن موسوی، گل نخست را به النصری ها تقدیم کرد. پس از این گل، النصر بر روی دفاع و ضدحملات تمرکز کرد و موقعیت های هجومی فولادی ها راه به جایی نبرد تا اینکه روی یک شروع مجدد توسط سنگربان النصر، آنها به گل دوم نیز رسیدند تا فولاد با 2 گل به این حریف عربستانی بازی را واگذار کند و کار سختی برای صعود در پیش داشته باشد.

 

لحظات حساس:


دقیقه 30: یک ضربه کاشته برای فولاد به دست آمد که آیاندا پاتوسی آن را به روی دروازه ارسال کرد که توپ در دهانه دروازه و در مقابل گلر النصر به میری رسید و ضربه کم جان این بازیکن را ولید عبدالله مهار کرد.

دقیقه 39: حرکت خوب نجاریان از سمت راست و جا گذاشتن 2 بازیکن النصر، منجر به خلق یک موقعیت شد که توپ ارسالی این بازیکن به شکل خطرناکی دفع شد.

دقیقه 66: ارسال خوب پاتوسی به روی دروازه با ضربه سر فوق العاده شیمبا همراه شد که ولید عبدالله گلر عربستانی ها با یک دست مانع از گلزنی فولادی ها شد.

دقیقه 67: پاس بسیار خوب مهران درخشان مهر به ساسان انصاری رسید و این بازیکن از زاویه ای بسته ضربه اش را به سمت دروازه النصر زد که باز هم گلر عربستانی ها مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

دقیقه 69: کار خوب تیمی فولادی ها و فرصتی که برای ابراهیمی مهیا شد ولی شوت او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 79: گوشه محوطه جریمه یک ضربه کاشته برای فولادی ها به دست آمد که پاتوسی این ضربه را مستقیم به سمت دروازه النصر زد و ولید عبدالله از زیر طاق دروازه توپ را بیرون کشید و راهی کرنر کرد.

دقیقه 93: فرصت بسیار خوب برای النصر که ضربه خالد الغنام را فروزان دفع کرد و در برگشت نیز حمدالله با یک ضربه سر دروازه را تهدید کرد که فروزان با یک دبل سیو، این توپ را از آن خود کرد.
دقیقه 95: فرصت بسیار خوب برای فولاد و پاس در عمق احمدزاده به شیمبا رسید ولی با تک مدافع النصر، شوت شیمبا بلوکه شد و راهی به درون چارچوب پیدا نکرد.

 

1594384

دیدگاه‌ها