کد خبر : 1751105 | 03 اردیبهشت 1400 ساعت 19:23 | 55.9K بازدید | 1 دیدگاه

مرادی نقره گرفت و مثل کیانوش به توکیو نرسید

سهراب دور از دوران اوج و سهمیه المپیک

سهراب مرادی با وجود کسب مدال نقره آسیا همچون کیانوش رستمی امتیازات لازم را برای کسب سهمیه المپیک به دست نیاورد.

سهراب دور از دوران اوج و سهمیه المپیک

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه روز گذشته کیانوش رستمی در دسته 89 کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی آسیا با وجود کسب مدال طلا، نتوانست رکوردهای مدنظر برای کسب سهمیه المپیک را به ثبت برساند، امروز تمام نگاهها به سهراب مرادی در دسته 96 کیلوگرم بود.


سهراب که رقبای سرسختی از کشورهای کره جنوبی و چین را در کنار خودش می دید، تمرکز خود را برای ثبت رکوردهای مدنظرش برای کسب سهمیه گذاشته بود، اما او نیز همانند کیانوش رستمی موفق عمل نکرد.


قهرمان المپیک ریو و جهان که مدت زیادی به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر و کتف از دنیای قهرمانی دور بود، در حرکت یکضرب در ابتدا وزنه 170 کیلوگرمی را بالای سر برد.


سهراب در حرکت دوم یکضرب در مهار وزنه 174 کیلویی ناکام بود، اما در حرکت سوم توانست این وزنه را بالای سر ببرد. تیان تائو از چین با 175 کیلوگرم بالاتر از سهراب به مدال طلا رسید و از سوی دیگر وزنه بردار کره ای که زودتر از سهراب وزنه 174 کیلویی را مهار کرده بود، به مدال نقره رسید و وزنه بردار ایرانی در یکضرب برنزی شد.


رکورد 174 کیلوگرم با ایده آل سهراب مرادی در یکضرب فاصله زیادی داشت، اما بازهم او امیدوار به درخشش در حرکت دوضرب بود.


سهراب در دوضرب کار خود را با 210 کیلوگرم آغاز کرد. وزنه بردار ایرانی توانست حرکت نخست خود را با موفقیت پشت سر بگذارد و انتخاب دوم او 220 کیلوگرم بود. سهراب نه تنها در حرکت دوم، بلکه در حرکت سوم نیز در مهار این وزنه 220 کیلوگرمی ناکام بود تا با همان 210 کیلو به کار خود در دوضرب پایان دهد.


با این رکوردها سهراب مرادی در دوضرب صاحب مدال نقره شد و با مجموع 384 کیلوگرم در مجموع نیز به مدال نقره دست پیدا کرد.


سهراب مرادی نیز همچون کیانوش رستمی با وجود قرار گرفتن روی سکوی آسیایی نتوانست به رکوردهای مدنظر برای کسب سهمیه المپیک دست پیدا کند. هم اکنون  وزنه بردارقرقیز ۳۲۱۸ و چین تایپه ۳۰۶۶ امتیاز المپیکی دارند و بالاتر از سهراب مرادی با 3089 امتیاز هستند. کیانوش رستمی نیز 3014 امتیاز دارد. 


در شرایطی که از آسیا فقط یک نفر می تواند سهمیه دسته 96 کیلوگرم را کسب کند، فعلا این سهمیه در دست ایرانی ها نخواهد بود و سهراب هم مثل کیانوش یک فرصت دارد تا با حضور در گزینشی کلمبیا امتیازات لازم را کسب کند.

دیدگاه‌ها