کد خبر : 1751499 | 05 اردیبهشت 1400 ساعت 12:35 | 155.5K بازدید | 11 دیدگاه

افسوس بزرگ صمد نیکخواه در بازی فینال 

بساط جایزه دادن به تیم نایب قهرمان را جمع کنید!

کاپیتان باتجربه مهرام معتقد است کادرفنی این تیم با گوش دادن به حرف او، می توانست جلوی شوت باورنکردنی بازیکن آمریکایی شهرداری گرگان را بگیرد.

بساط جایزه دادن به تیم نایب قهرمان را جمع کنید!

به گزارش "ورزش سه"، صمد نیکخواه بهرامی، در یکی، دو دهه اخیر نامی آشنا برای علاقه مندان به بسکتبال بوده و هنوز هم او را می توان یکی از ستاره های بسکتبال ایران دانست. کاپیتان تیم ملی که چند روز دیگر تولد 38 سالگی خود را جشن می گیرد، امسال با حضور در ترکیب تیم مهرام در کنار مهدی کامرانی باعث بالا رفتن جذابیت لیگ برتر شد. او که البته از مسابقه نیمه نهایی با پالایش نفت آبادان درگیر برخی حواشی شد و کارش به کمیته انضباطی هم کشید، دیشب روی نیمکت تیمش و در حالی که با 5 خطا از بازی بیرون رفته بود، حرص و جوش زیادی خورد. 


کاپیتان صمد معتقد است با یک کار هوشمندانه، مهرام به راحتی برنده از زمین بیرون می آمد و کار اصلا به جایی نمی رسید که پری پتی بخواهد آن شوت باورنکردنی را تبدیل به گل کند. 


بعد از بازی چهارم فینال لیگ برتر بسکتبال که با عصبانیت صمد نیکخواه بهرامی و شایعه درگیری لفظی او با سرمربی مهرام همراه بود، دقایقی با کاپیتان این تیم همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های صمد نیکخواه را در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


باید اهدای کاپ و مدال به نایب قهرمان را حذف کنند
آنقدر دیشب روی ما فشار بود و مشکلات وجود داشت که دیگر هیچ کدام از بازیکنان و اعضای تیم نمی توانستند در سالن بمانند و روی سکو بروند. اصلا به نظرم باید اهدای کاپ و مدال به نایب قهرمان را حذف کنند چون همیشه تیمی که در فینال باخته عصبانی است و هر بازیکنی هم روی سکو برود، خوشحال نیست. 


فریاد زدم که پنالتی آخر نباید گل شود
بازی را خودمان به حریف دادیم. آن ها هم خوش شانس بودند و بخت با شهرداری گرگان یار بود. من هر چه بگویم، به کادر تیم خودمان برمی گردد، اما به هر حال راه ساده ای برای اینکه بتوانیم بازی را ببریم، وجود داشت. من به متین گفتم که نباید آن پنالتی آخر را تبدیل به گل کند. وقتی توپ را به حلقه می زد، تا بازیکنان حریف صاحب توپ شوند و آن را شوت کنند، بازی تمام بود. من تا لب خط آمدم و فریاد زدم و این را گفتم، اما کادر تیم نظر دیگری داشت. این دیگر اظهرمن الشمس بود که باید چنین کاری می کردیم و برنده بودیم.

 

1594878


نباید کوتاه می آمدم، اما آن توپ هم افسانه ای گل شد
من با علی آرزومندی درگیری نداشتم، اما نظرم را گفتم و اگر هم به حرف من عمل می کردند، الان در هتل بودیم و داشتیم خودمان را برای بازی پنجم آماده می کردیم. هر کسی باید اشتباهش را بپذیرد. خودم را هم در این باخت مقصر می دانم چون باید چیزی روی آن مطمئن بودم را با اصرار انجام می دادم. فقط مانده بود وارد زمین شوم و توپ را از متین بگیرم و نگذارم آن را گل کند، اما واقعا باید پای حرفم می ایستادم. به خاطر برخی ملاحاظات کوتاه آمدم و به همین خاطر خودم را نمی بخشم. البته درصد اینکه آن توپ هم گل شود، خیلی کم بود، اما نباید این شانس را به گرگان می دادیم. به هر حال آن شوت خیلی افسانه ای تبدیل به گل شود و خدا دیشب تیم حریف و آن بازیکن آمریکایی را خیلی دوست داشت. 


برخی مربیان، داوران را تهدید می کردند!
کسی از دست من ناراحت نشود، اما معتقدم اگر اتفاقات بازی های نیمه نهایی و فینال را بررسی کنید، عملکرد کمیته برگزاری مسابقات و کمیته داوران خیلی ضعیف بود. اصلا نتوانستند بازی ها را کنترل کنند. برخی مربیان خیلی راحت کنار زمین داوران را تهدید می کردند و بعد از بازی هم بازیکنان و مربیان درباره داور حرف می زدند. این یک قانون است که بعد از بازی هیچ بازیکن یا مربی ای حق ندارد راجع به داور حرف بزند. داوران در نیمه نهایی ضعیف بودند و در فینال خیلی بهتر از نیمه نهایی قضاوت کردند. من هم سعی کردم کمتر درگیرانه بازی کنم؛ اگرچه چند خطای روی من از چشمشان دور ماند. 


در نیمه نهایی و فینال 50 ضربه ناجوانمردانه خوردم
اینکه می گویند خطا جزیی از ورزش است را قبول ندارم. من وقت، حوصله و انرژی ندارم که بشینم و از اتفاقات بازی فیلم سینمایی در بیاورم. حداقل 40، 50 ضربه ناجوانمردانه در دیدارهای نیمه نهایی و فینال خوردم و تعداد خطاهای غیرورزشی روی من خیلی زیاد بود. در مصاحبه ای هم که در زمان بازی های نیمه نهایی کردم، گفتم که وقتی با من خشن بازی می کنند، من هم خشن بازی می کنم. منظور من البته زد و خورد بسکتبالی بود. هر کسی هم که خطای غیرورزشی کند، در همان زمین جریمه می شود. 

 

1594879


اینکه بگویند صمد اخلاق ندارد، برایم مهم نیست

با اینکه می گویم خطاها روی من زیاد بوده، اما هیچ وقت بعد از بازی مصاحبه نکردم و نرفتم فیلمش را دربیاورم و روی اینستاگرام بگذارم. من فقط دلم می خواهد یک بسکتبالیست خوب باشم و اینکه چه کسی می گوید صمد اخلاق دارد یا ندارد، برایم مهم نیست. خودم فکر می کنم هیچ جا کم نگذاشتم و سرم بالاست. 


مربیان بخواهند؛ کاملا آماده المپیک هستم
لیگ خوبی برگزار شد؛ اگرچه نقص هایی داشت. باید برای سال های بعدی این نقص ها پوشانده شود و اگر بشود که مسابقات رفت و برگشت باشد، خیلی بهتر است. من هم کاملا آماده ام که به تیم ملی کمک کنم. اگر مربیان بخواهند، در خدمت تیم ملی برای المپیک هستم و امیدوارم تابستان خوبی را در پیش داشته باشیم. اگر هم در تیم ملی نباشم، برای موفقیت تیم دعا می کنم.

دیدگاه‌ها