کد خبر : 1751790 | 06 اردیبهشت 1400 ساعت 21:30 | 46.4K بازدید | 10 دیدگاه

راه صعود با شکست‌ناپذیری هم سخت شد؛

تراکتور 0- پاختاکور 0؛ چشم‌انتظار توقف شارجه

تراکتور امشب با نتیجه مساوی بدون گل به کار خود مقابل پاختاکور پایان داد تا کارش برای صعود سخت شود.

تراکتور 0- پاختاکور 0؛ چشم‌انتظار توقف شارجه

به گزارش "ورزش سه"، دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 وارد روزهای حساس خود شده و بازی های هفته پنجم از امشب آغاز شد. تراکتور به عنوان یکی از 4 نماینده فوتبال ایران که در 4 بازی اخیر خود 6 امتیاز کسب کرده، امشب به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت. این تیم در بازی اول دور گروهی مقابل پاختاکور به تساوی سه بر سه دست یافت و بعد از آن دو بازی خود مقابل شارجه و نیروی هوایی عراق را با تساوی بدون گل به پایان رساند. 
اولین برد شاگردان خطیبی در آغاز دور برگشت بود که آنها موفق شدند نماینده عراق را با یک گل شکست دهند. در بازی پنجم تراکتور به دنبال کسب پیروزی مقابل پاختاکور بود تا بتواند در بازی آخر مقابل شارجه برای رتبه اول و صعود مستقیم بجنگد اما موفق به این کار نشد و بازی دو تیم علیرغم موقعیت های خطرناکی که به خصوص از سوی تراکتور شاهد بودیم با تساوی بدون گل به پایان رسید. تراکتور با این تساوی 7 امتیازی شد و منتظر بازی امشب تیم الشارجه مقابل نیروی هوایی است تا سرنوشت صعودش در هفته پایانی مشخص شود. شکست یا تساوی شارجه نتیجه ایده آل تراکتور در بازی امشب خواهد بود که باعث بالا رفتن شانس صعود نماینده ایران می شود.

 

شب پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا (گروه B)
 یکشنبه؛ 1400/02/06؛ ساعت 19:30
ورزشگاه: ورزشگاه شهر شارجه/ بدون تماشاگر
گروه داوری: داور: حسین ابو یحیی از لبنان – کمک ها: محمد جعفر و عبدالله صالح از بحرین

 

ترکیب تراکتور:


محمدرضا اخباری
 محمدرضا خانزاده
 هادی محمدی
میلاد فخرالدینی (محمد قادری 77)

میثم تیموری (علی فتحی 77)

سید ابوالفضل رزاق‌پور
مهدی تیکدری
اشکان دژاگه (پیمان کشاورزی 67)
حمید بوحمدان
پیمان بابایی (محمد خرم الحسینی 88)
 سامان نریمان جهان


سرمربی: رسول خطیبی (ایران)

 

1595358

 

ترکیب پاختاکور:

کواتف
علی جانوف
 دریکوف (تمیروف 68)
دراگان سران
ایگور کریمتیس
ارکینف (فیض الله اف 68)
موخیدینف (اسماعیلف 56)
سوبیرخوجائف (ایمینف 86)
اعظم‌اف
خلماتوف (تورگونبف 56)
 سیفیف


سرمربی: پیتر هوییسترا (هلند)

 

کارت زرد:

 

اشکان دژاگه 18

 

شرح بازی:


نیمه اول: پاختاکور با پرسی سنگین، شروع سختی را برای تراکتور رقم زد؛ پرسی که مدافعان تراکتور را در همان آغاز کار چند بار دچار اشتباه کرد اما موقعیت گلی برای پاختاکور به همراه نداشت. با گذشت چند دقیقه تراکتور خود را از فشار اولیه حریف خارج کرد اما در 15 دقیقه ابتدایی بازی توپ و میدان همچنان در اختیار تیم ازبک بود. یک ربع دوم بازی شاهد به توازن کشیده شدن کار بودیم و تراکتور هم دو موقعیت نصف و نیمه را روی دروازه حریف ایجاد کرد. 5 دقیقه پایانی جذابیت بسیار بالایی داشت و هر دو تیم یک موقعیت بسیار خطرناک را روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند اما این موقعیت ها به گل تبدیل نشد تا نیمه اول با نتیجه مساوی بدون گل به پایان برسد.

 

1595367

 

نیمه دوم: تراکتور نیمه دوم را برخلاف نیمه اول تهاجمی تر آغاز کرد و چند خطر جدی را در همان دقایق ابتدایی روی دروازه پاختاکور ایجاد کرد. این حملات تا دقیقه 60 ادامه داشت و شاگردان خطیبی می توانستند در این لحظات دروازه حریف را باز کنند اما با وجود داشتن چندین موقعیت خوب موفق به این کار نشدند. پاختاکور رفته رفته با ایجاد چند تغییر از فشار تراکتور کاسته و چند موقعیت خوب را روی دروازه این تیم ایجاد کرد که واکنش های نجات بخش اخباری را به همراه داشت. دقایق پایانی این نیمه تحت تاثیر ورود و خروج پر تعداد بازیکنان نظم خود را از دست داد و در میان موقعیت های پراکنده دو تیم به پایان رسید.

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 7: میلاد فخرالدینی با یک توپ گیری هوشیارانه از سمت راست فراری چند ده متری را انجام داد و با یک پاس عمقی پیمان بابایی را در موقعیت گلزنی قرار داد؛ شوت بابایی اما از دقت کافی برخوردار نبود و از کنار زمین راهی اوت شد.

دقیقه 40: نفوذ زیبا میثم تیموری از سمت چپ محوطه جریمه با شوت خطرناک این بازیکن از زاویه بسته همراه بود که کواتف آن را به زیبایی مهار کرد.

دقیقه 41: ارسال زیبای خلماتوف از سمت چپ را دریکوف با یک پرش عالی و ضربه با پای خطرناک راهی دروازه دروازه اخباری کرد و در حالی که حتی دروازه بان تراکتور هم در این صحنه تسلیم شده بود، توپ با اختلافی ناچیز از کنار دروازه راهی اوت شد.

 

1595344

 

دقیقه 51: شلیک خطرناک اشکان دژاگه از پشت محوطه جریمه با عکس العمل دیدنی دروازه بان پاختاکور همراه بود؛ هادی محمدی در ریباند نتوانست ضربه خوبی بزند و توپ به تور کناری دروازه برخورد کرده و اوت شد.

دقیقه 54: شوت پای چپ موخیدینف از روی ضربه آزاد را محمدرضا اخباری با مشت راهی کرنر کرد.

دقیقه 58: روی یک ضدحمله خطرناک، تیکدری در سمت راست محوطه جریمه توپ را به اشکان دژاگه رساند و ضربه زمینی این بازیکن با اختلافی بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 60: سانتر خطرناک تورگونبف از روی نقطه کرنر در حالی که می رفت به صورت مستقیم وارد دروازه تراکتور شود با برخورد به تیرک دروازه گل نشد.

دقیقه 72: غفلت خط دفاعی تراکتور باعث به وجود آمدن یک حمله خطرناک برای حریف شد؛ چران در سمت راست محوطه جریمه در موقعیت تک به تک با اخباری صاحب توپ شد و با ضربه ای دقیق دروازه را نشانه رفت اما دروازه بان تراکتور با عکس العملی تحسین برانگیز راه توپ او را بست.

دقیقه 85: ارسال زمینی بابایی از سمت راست با شوت سامان نریمان جهان در دهانه دروازه همراه بود که توپ با برخورد با به مدافع حریف کرنر شد.

 

در حاشیه:


* محمد عباس زاده که با به ثمر رساندن دو گل از سه گل، ستاره تراکتور در بازی رفت بود در این دیدار نیمکت نشین است.
* ابوالفضل رزاق پور پس از درخشش در بازی قبل مقابل نیروی هوایی عراق به ترکیب اصلی تراکتور در این دیدار راه یافته است.
* میثم تیموری که بازی قبلی تیمش را به دلیل محرومیت (دوکارته شدن) از دست داد در ترکیب اصلی تیمش برای بازی امروز حضور یافت.

* اشکان دژاگه یکی از بازیکنان یک کارته تراکتور بود که در نیمه اول این دیدار با دریافت یک کارت زرد دیگر بازی بعدی با شارجه را از دست داد.

* با خروج دژاگه از زمین بازی در نیمه دوم، محمدرضا اخباری بازوبند کاپیتانی را به بازو بست.

* رسول خطیبی برخلاف همیشه در نیمه دوم از روی نیمکت بازی را پیگیری می کند و لب خط حضور نیافته است.

* اعتراضات شدید پیتر هوییسترا، سرمربی تیم پاختاکور باعث شد تا داور بازی با کارت زرد او را جریمه کند؛ جالب اینجاست که اعتراضات این مربی بعد از دریافت کارت زرد نه تنها کم نشد بلکه شدیدتر هم شد!

دیدگاه‌ها