کد خبر : 1751931 | 07 اردیبهشت 1400 ساعت 12:41 | 36.2K بازدید | 14 دیدگاه

فرصت‌های کوچک و یک فرصت بزرگ

عبدی و سبک‌سری‌های محوطه شش قدم

این دفعه شانس با مهدی عبدی یار بود اما چه فایده که هیچ کدام از آن موقعیت‌های عالی مهاجم قاتل مدنظر را پشت توپ نداشت.

عبدی و سبک‌سری‌های محوطه شش قدم

به گزارش "ورزش سه"، گزارشگران دیدار پرسپولیس دیگر به جمله "این موقعیت خوب هم توسط پرسپولیس از دست رفت" عادت کرده‌اند. تیمی که بعد از محرومیت عیسی آل کثیر و جدایی علی علیپور نتوانست فرصت‌های خوب جلوی دروازه را سود ببرد و به نظر می‌رسید با حضور مثلث مهدی ترابی، عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو این ضعف بزرگ پایان یابد.


حضور ترابی و البته احسان پهلوان در کنار موقعیت سازی‌های عالیشاه البته حسرت‌های بزرگتری برای هواداران این تیم و خصوصا کادرفنی در پی داشته است. آنها طی دیدارهای اخیر شاید به اندازه دو دست موقعیت ایده‌آل گلزنی را از دست داده‌اند و ردپای همه مهاجمان این تیم در آن دیده می‌شود.


 با این حال در میان مهاجمان پرسپولیس شاید مهدی عبدی بیش از هر بازیکن دیگری ذهن هواداران را به خود مشغول کرده است. مهاجم جوانی که در دوره گابریل کالدرون و بعد از حضوری کوتاه مقابل استقلال و گلزنی در دربی چهره شد اما امروز بازیکن فیکس خط حمله سرخ‌ها نیست.

 

1595406


عبدی برای پرسپولیس گل هم زده و اتفاقا گل‌های حساسی نیز به نام خود کرده که از جمله آنها می‌توان به دربی، نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان اشاره کرد اما تعداد گل‌های از دست رفته این پسرخوب شمالی هم آرام آرام وارد محاسبات می‌شود. 


اگر تمام دیدارهای اخیر پرسپولیس و حضور مهدی عبدی و گل نزدن‌ها را فاکتور بگیریم و تنها به دیدار الوحده امارات نگاه بیندازیم، او حداقل سه موقعیت ایده آل گلزنی داشت که از آن بهره نبرد. کافی است به صحنه مشترک گلزنی ماتاوز مهاجم اسلوونیایی الوحده و موقعیتی که در شرایط بهتر از آن به عبدی رسید نگاه کنیم تا مشخص شود او چه شانسی را از دست داده است .

 

در لیگ قهرمانان آسیا، مهاجمان تمامی تیم‌ها نقشی بسیار مهم در تیم‌های خود دارند و این انتظار دور از ذهنی نیست که عبدی نیز با دستیابی به فرصت‌های ایده‌آلی که خصوصا در همین بازی الوحده نصیبش شده، در نقش ناجی تیمش برای فرار از شکست و حتی پیروزی ظاهر شود. اتفاقی که بار دیگر رخ نداد و باید دید او چه زمانی قادر خواهد بود از قالب کنونی خود خارج شود و در ژانر مهاجمی طلایی نبوغ خود را به نمایش بگذارد؛ چیزی که کلاس او را بعنوان یک بازیکن قابل اتکا و مهم در فوتبال ایران و حتی آسیا بالاتر خواهد برد و این فرصتی مهمتر برای اوست که از دست می رود.

دیدگاه‌ها