کد خبر : 1752172 | 08 اردیبهشت 1400 ساعت 13:55 | 15.8K بازدید | 3 دیدگاه

ماجرای ملوان، مازیار زارع، خورشیدی و بهاروند (گزارش)

سرمربی محبوب انزلی‌چی‌ها بعد از شکست خانگی برابر خیبر خرم آباد به شدت نسبت به داوری و فدراسیون موضع گرفت تا این موضوع منجر به محرومیتش شود.

ماجرای ملوان، مازیار زارع، خورشیدی و بهاروند (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، دومین شکست پیاپی ملوان تاب مازیار زارع را طاق کرد تا او در نشست خبری بعد از این بازی جملاتی تند علیه ارکان فدراسیون به زبان بیاورد و در ادامه در حکمی زودهنگام با محرومیت از همراهی این تیم از روی نیمکت مواجه شد.

 

ملوان در این فصل با مدیریت پژمان نوری و هدایت مازیار زارع به عنوان دو مهره محبوب انزلی‌چی‌ها و در شرایطی که از نظر مالی نیز برخلاف فصول گذشته شرایط بهتری را دنبال می‌کرد، به نظر می‌رسید در آستانه پایان طلسم حضورش در لیگ آزادگان قرار داشته باشد. آنها اما در پایان هفته 22 این فصل با 31 امتیاز در جایگاه نهم و در میانه جدول قرار گرفته است.

یکی از اعتراضات زارع به محرومیت سهیل فداکار، بازیکن این تیم است که پس از گلزنی مقابل قشقایی پیراهن خود را بیرون آورد و دو روز قبل از بازی با خیبر حکم محرومیت یک جلسه ای وی ابلاغ شد. در این حکم آمده: سهیل فداکار مهاجم تیم ملوان  از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل آنچه در متن حکم "رفتار غیر ورزشی پس از به ثمر رساندن گل که سبب تحریک افراد حاضر در جایگاه شد" عنوان گشته، به تحمل یک جلسه محرومیت و پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید. این رای از سوی آن کمیته محترم قطعی و قابل اجرا عنوان شده است.

 

باشگاه ملوان هم در اعتراض به این حکم متنی در صفحه رسمی سایت خود منتشر کرده و اعلام کرد به این تصمیم کمیته انضباطی معترض است. اگرچه جریمه بیرون آوردن پیراهن در شادی پس از گل یک کارت زرد از سوی داور مسابقه است ولی اینبار کمیته انضباطی نسبت به محروم کردن این بازیکن اقدام کرد و در توضیحات این حکم عمل تحریک آمیز یاد کرده است!

 

1562172

 


همچنین مازیار زارع به تصمیمات اشکان خورشیدی اعتراض داشت و ادعا کرد پنالتی تیم او دیده نشده است. دو صحنه مشکوک در این بازی وجود داشت؛ اولین صحنه مورد اعتراض ملوانی ها در دقیقه 10 بازی است. محسن قهرمانی کارشناس داوری درباره صحنه اول مورد اعتراض ملوانی‌ها می‌گوید: این اصلا خطا نیست و اگر صحنه را دقیق ببینید بازیکن خیبر پایش ثابت است و‌ این بازیکن ملوان است که پایش را می‌زند به پای بازیکن خیبر و‌ می افتد و من عقیده دارم این صحنه پنالتی نیست.

 


در مورد صحنه دوم مورد اعتراض هم قهرمانی گفت:  زاویه دوربین به درستی نشان نمی‌دهد که توپ به دست بازیکن خیبر برخورد کرده یا نه و تشخیصش سخت است که قطعا بگوییم به دست خورده است ولی من با توجه به تجربه‌ام و ‌با این نوع فیلمبرداری اعتقاد دارم هند نیست.


بازی ملوان - خیبر از مدت ها پیش از برگزاری محل حواشی زیادی بوده و ملوانی‌ها مدعی هستند که حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ و نایب رئیس فدراسیون فوتبال توجه بیشتری به تیم استانش داشته است و البته دو صحنه‌ مورد اعتراض ملوانی‌ها این موضوع را نشان نمی‌دهد.

 

1546040

 

 

از سمت دیگر اشاره به اینکه اشکان خورشیدی همان داوری است که در هفته پایانی لیگ پانزدهم قضاوت بازی ملوان – سیاه‌جامگان را برعهده داشته که منجر به سقوط ملوان شده و انتخاب او برای این بازی را جهت‌دار بدانیم هم گزاره درستی به نظر نمی‌رسد. خورشیدی به جز این دو صحنه که با اعتراض ملوانی‌ها همراه شده، یک بار هم به یکی از اعضای کادر ملوان کارت قرمز نشان داد که به دلیل اعتراضات تند و پیاپی وی بوده و البته باید دید مازیار زارع با استناد به چه مستنداتی اینچنین نسبت به شرایط این بازی اعتراض خود را اعلام کرده است.

دیدگاه‌ها