کد خبر : 1752368 | 09 اردیبهشت 1400 ساعت 15:35 | 64K بازدید | 2 دیدگاه

پاسخ AFC به ایران در خصوص تیم ملی فوتبال ساحلی

کنفدراسیون فوتبال آسیا سه تیم ژاپن – امارات و عمان را به عنوان نمایندگان آسیا در جام جهانی فوتبال ساحلی روسیه انتخاب کرده است و این سبب اعتراض فدراسیون فوتبال ایران شده است.

پاسخ AFC به ایران در خصوص تیم ملی فوتبال ساحلی 

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال غلامرضا رفیعی، مشاور عالی رییس فدراسیون فوتبال در خصوص آخری وضعیت تیم ملی فوتبال ساحلی گفت:  موضوع اعزام تیم ملی فوتبال ساحلی به مسابقات جام جهانی آتی مشابه موضوع میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال نیست. باتوجه به اینکه شرایط کرونایی جهانی مانع برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا شد و دو بار این رقابت‌ها به تعویق افتاد، نهایتا AFC تصمیم گرفت مسابقات قهرمانی آسیا فوتبال ساحلی لغو شود و جهت اعزام نمایندگان قاره آسیا به جام جهانی مسکو، سه تیمی که دارای بیشترین میانگین امتیازات در مسابقات قهرمانی آسیا در سال‌های 2015، 2017 و 2019 می باشند، به عنوان نمایندگان قاره آسیا انتخاب و راهی مسکو شوند. بحث ما اکنون با کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره ابهاماتی است که در خصوص امتیازبندی و رنکینگ تیم ها وجود دارد. تا به حال چند مکاتبه کرده‌ایم و همچنان در حال پیگیری برای مشخص شدن موضوع و رفع ابهامات مربوطه هستیم. 

 

وی در ادامه صحبت هایش در این خصوص گفت: AFC اعلام کرده است که امتیازات کسب شده سه تیم ملی فوتبال ساحلی ژاپن، امارات و عمان در سه دوره گذشته مسابقات بیشتر از تیم ملی فوتبال ساحلی ایران بوده است و تا به امروز آن سه تیم برای حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی مسکو انتخاب شده‌اند. همان طور که مطرح شد، در خصوص نحوه اعطای امتیاز و رتبه‌بندی تیم‎‌ها ابهاماتی وجود دارد که هم چنان در حال بررسی و مکاتبه با AFC هستیم. پس از مشخص شدن وضعیت این ابهامات و دریافت پاسخ از طرف AFC، اقدامات متعاقب صورت می‌گیرد.

 

دیدگاه‌ها