کد خبر : 1752535 | 10 اردیبهشت 1400 ساعت 11:20 | 35.2K بازدید | 22 دیدگاه

رکورد ماندگار شاگردان خطیبی در ACL؛

گل زدن به تراکتور، چیزی در حد غیرممکن (عکس)

تیم تراکتور، دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 را با عملکرد دفاعی قابل توجهی به پایان رساند.

گل زدن به تراکتور، چیزی در حد غیرممکن (عکس)

به گزارش ورزش سه، تیم تراکتور به عنوان یکی از چهار نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2021 در گروه دوم با تیم های الشارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و نیروی هوایی عراق همگروه بود و کار خود را با 10 امتیاز و ایستادن در رتبه دوم به پایان رساند.

 

شاگردان رسول خطیبی بازی اول خود را در این رقابت ها را با تساوی 3-3 مقابل پاختاکور به پایان رساندند؛ بعد از این دیدار انتقادات زیادی از عملکرد دفاعی تراکتوری ها شد؛ آنها هر 3 گل خود را در 45 دقیقه دوم زدند، اما این گل ها زیر سایه 3 گلی که پاختاکور زد، گم شده و نگرانی های زیادی در مورد بازی های آینده به وجود آمد.

 

1596478


تیم شارجه به عنوان صدرنشین گروه دوم که در پایان هفته پنجم صعود خود را به دور حذفی قطعی کرده بود با وجود داشتن عناصر تهاجمی سرشناس و خطرناک از جمله صالح و کایو طی دو بازی رفت و برگشت موفق به گشودن دروازه تراکتور نشد.

 

 

عملکرد دفاعی تراکتور بعد از بازی با پاختاکور اما شگفت انگیز بود. این تیم در 5 بازی متوالی دروازه خود را به روی حریفان بسته نگه داشت تا بازی شب اول دور گروهی مقابل نماینده ازبکستان، به تنها بازی تبدیل شود که شاهد باز شدن دروازه تراکتور در آن بودیم.

 

سرخ پوشان فوتبال آذربایجان دور رفت را با تساوی های بدون گل مقابل شارجه و نیروی هوایی به پایان رساندند. آنها در آغاز دور برگشت موفق شدند نیروی هوایی را با یک گل شکست داده و به گل نخوردن های خود تداوم ببخشند. در بازی دوم دور برگشت مقابل پاختاکوری که در دور رفت سه گل به تراکتور زده بود، شاگردان خطیبی بازهم کلین شیت کردند.

 

بازی شب پایانی با شارجه اوج کار شاگردان خطیبی بود. آنها به پشتوانه عملکرد دفاعی خوب و درخشش دروازه بانشان، پای به این بازی حساس گذاشتند و موفق شدند بار دیگر دروازه خود را بسته نگه داشته و با زدن دو گل، برنده از زمین خارج شوند. به این ترتیب تراکتوری ها با ثبت 5 کلین شیت در 6 بازی مرحله گروهی، رکوردی منحصر به فرد و ماندگار از خود در ACL 2021 به جای گذاشتند.

دیدگاه‌ها