کد خبر : 1752551 | 10 اردیبهشت 1400 ساعت 11:59 | 45.5K بازدید | 13 دیدگاه

تیمی که بالاتر از سطح انتظار کار کرد

امشب قلب شهر تبریز در ریاض و جده می‌زند

تیم فوتبال تراکتور در شرایطی بازی‌های خودش را در لیگ قهرمانان به پایان رساند که آن‌ها در اقدامی کم‌نظیر در 5 بازی از 6 دیداری که به میدان رفتند موفق شدند دروازه خود را بسته نگه‌دارند.

امشب قلب شهر تبریز در ریاض و جده می‌زند

 

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از 20 ساعت مانده تا سرنوشت نهایی رسول خطیبی و شاگردانش در پایان دور مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود. اینکه آیا 10 امتیاز جمع‌آوری‌شده برای صعود به مرحله حذفیِ معتبرترین جام باشگاهی آسیا کافی است یا خیر؟


  پیش از ارائه هرگونه تحلیلی باید به احترام تلاش غیورانه بازیکنان و مجموعه کادر فنی تراکتور از جای بایستیم و بی‌وقفه آن‌ها را تشویق کنیم که در طی 20 روز توانستند سطح انتظارات را جابجا کنند. همان کاری که رسول خطیبی در قبال شاگردانش در نشست مطبوعاتی پس از دیدار شب گذشته مقابل الشارجه انجام داد.

 

1596530


ثبت آمار بی‌نظیر تی تی ها در خط دفاعی موضوع ساده‌ای نیست که بتوان به‌سادگی از آن عبور کرد. درواقع اگر از آن 13 دقیقه عجیب‌وغریب نیمه دوم دیدار رفت تراکتور مقابل پاختاکور ازبکستان یعنی از دقیقه 69 تا 82 آن دیدار، فاکتور بگیریم، به طرز غیرقابل‌باوری این تیم نه‌تنها هیچ شکستی را در طول این رقابت‌ها متحمل نشد، بلکه هیچ گلی را هم در طی 458 دقیقه بعدی از حریفان صاحب‌نام آسیایی‌اش دریافت نکرد تا عنوان باارزش بهترین خط دفاعی تورنمنت را تنها با سه گل خورده به نام خودش ثبت کند.


آن‌ها در 5 دیدار از 6 جدالی که به میدان رفتند، موفق شدند بدون گل خورده زمین‌بازی ترک کنند، آن‌هم در تورنمنتی که بازی‌های آن به فاصله هر سه روز برگزار می‌شود و بخش مهمی از شمار زیاد گل‌های خورده تیم‌های صاحب‌نام آسیایی به همین مسئله برمی‌گردد و این به همین دلیل این تعداد کلین شیت به‌واقع دستاورد باارزشی است که حتی در صورت عدم صعود به این سادگی نباید از آن عبور کرد.

 

1596528


صادقانه باید اعتراف کنیم کمتر کسی پس از تماشای اولین دیدار تراکتور در لیگ قهرمانان فکرش را می‌کرد که این تیم بتواند چنین نتایج قابل قبولی را به دست بیاورد.


 محمدرضا اخباری، محمدرضا خانزاده، هادی محمدی، میلاد فخرالدینی، مهدی تیکدری، اکبر ایمانی، حمید بو حمدان، میثم تیموری، سید ابوالفضل رزاق‌پور و تمام بازیکنان که دستورات دفاعی کادر فنی را اجرا کردند، در حالی توانستند بدون شکست، تنها 3 گل را دریافت کنند، که تیم‌های مطرحی مثل، الهلال، السد، پرسپولیس، استقلال و النصر، الدحیل با تمام ستارگانشان موفق به آن نشدند.


فراموش نکنیم که تراکتور تحت هدایت خطیبی در این 6 بازی هرگز تن به شکست نداد و بدون شک اگر او دستش در داشتن بازیکنان خط حمله کمی بازتر بود، هواداران پورشان شب گذشته در تبریز جشن صعود را بر پا کرده بودند و درعین‌حال برای استقبال از قهرمانانشان آماده می‌شدند، گرچه هنوز هم این امید وجود دارد و پر بیراه نیست که اگر بگویی قلب شهر تبریز در جده و ریاض می‌زند.


آنچه مسلم است رسول خطیبی حالا با هر نتیجه‌ای که امشب رقبایشان به دست می‌آورند، با سری بالا به سمت دیارش پرواز خواهد کرد، چراکه پیش از عزیمت به این مسابقات شرایط تیم چندان خوب نبود و از همین رو کمتر کسی می‌توانست این نتایج را در مقابل رقبای سرسخت آسیایی تصور کند.

 

1596564


رسول در کمترین زمان ممکن توانست نظم مثال‌زدنی‌ای در خط دفاع تیمش ایجاد کند و شاید اگر کمی زمان بیشتری داشت می‌توانست در خط حمله هم تغییرات مثبتی به وجود بیاورد، همچنان که در بازی آخر مقابل الشارجه پرقدرت، آن‌ها در فاز هجومی بازی بسیار روان‌تری را به نسبت سایر بازی‌های این تورنمنت به نمایش گذاشتند.


حالا باید منتظر بمانیم تا نتایج گروه‌های A و C مشخص شود و اینکه ببینیم آیا این تیم درنهایت می‌تواند جواز صعود به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان را به دست بیاورد یا خیر، کمتر از 20 ساعت التهاب و هیجان و دلهره برای هوادارانی که با تیمشان نفس می‌کشند.

 

دیدگاه‌ها