کد خبر : 1752690 | 11 اردیبهشت 1400 ساعت 00:50 | 45K بازدید | 4 دیدگاه

دست به عصا برای صعود

استقلال و دفاع ؛ موفقیت با سه بازی حسابگرانه

تیم هجومی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بعد از هشت گل خورده در جهار بازی اول راهی جز درست کردن دفاع برای صعود نداشت.

استقلال و دفاع ؛ موفقیت با سه بازی حسابگرانه 

به گزارش "ورزش سه " ،لیگ قهرمانان آسیا بعد از شروع رویایی برای تیم استقلال با زدن هشت گل زده و خوردن دوگل از الاهلی عربستان و کلین شیت برابر تیم ده نفر الشرطه در بازی رفت شروع شد  این تیم در ادامه  برابر الدحیل در دو بازی شش گل خورد و علیرغم زدن پنج گل به این تیم تنها موفق شد یک امتیاز بدست آورد تا موفق ترین تیم ایرانی تورنمنت در دو بازی اول رقابت ها با آماری خیره کننده در تفاضل گل برای صعود به اما و اگر بیافتد.


استقلال که در یکی از دشوارترین گروه های این رقابت ها قرار داشت و فاصله کم رقابت ها نفس این تیم را با توجه به بدنسازی ضعیف به شماره انداخته بود دو بازی سخت برابر الاهلی و الشرطه را باید به سلامت عبور می کرد تا به مرحله حذفی این رقابت ها برسد.


الاهلی که در عربستان و در ورزشگاه خانگی برابر استقلال با پنج گل تحقیر شده بود برابر استقلال که با برنامه تر در فاز دفاعی بازی می کرد به تساوی بدون گل رسید تا مجیدی و تیمش برای دومین بار موفق به کلین شیت در این رقابت ها شوند.مجیدی که به توان هجومی خودش دربازی آخر برابر الشرطه ایمان داشت و نتیجه الاهلی را برابر الشرطه به نفع خودش می دید برابر نماینده عربستان خوب دفاع کرد تا با گرفتن یک امتیاز اختیار صعود را در اختیار داشته باشد.


استقلال برابر الشرطه عراق که برای اعاده حیثیت به مصاف استقلال آمده بود و مثل همه تیم های عراقی خشونت را نیز در بازی در حرکات بازیکنان این تیم می شد دید در برابر استقلال با یک گل عقب افتاد و تا پایان بازی نتوانست گل خورده را جبران کند.


تیم مجیدی که تا دقیقه 20 بازی دو پنالتی بدست آورد و یکی از آنها را تبدیل به گل کرد، در برابر نماینده عراق 60درصد مالکیت توپ را دراختیار داشت و به آن چه می خواست رسیده بود. استقلال بعد از گل، مالکیت توپ به الشرطه داد و با بستن عمق زمین با حضور همیشگی مهدی پور و ریگی و اضافه شدن مهری در نیمه دوم  با ایجاد اکثریت در میانه میدان ، عراقی ها را به کناره ها برد و موفق شد برابر تیم بدون سرزن الشرطه به پیروزی برسد. 


برنامه تیمی مجیدی با تحلیل بازیکنان عراقی توسط بازیکنان استقلال به خوبی اجرا شد تا توپ های ارسالی عراقی ها از کناره ها با حضور موثر مرادمند ،غلامی و مظاهری به نتیجه نرسد تا در نهایت استقلال با پیروزی برابر الشرطه زودتر از الاهلی و الدحیل به امتیاز 11برسد و از گروه سخت رقابت ها صعود کند.


مجیدی و تیمش بعد از انتقادات فراوان صورت گرفته بابت آسیب پذیر بودن خط دفاعی ،قبل از اینکه کار این تیم در عربستان تمام شود ، استقلال را  در فاز دفاعی  با برنامه تر از قبل کردند و مزدشان را با نخوردن گل در دو بازی آخر و صعود استقلال به مرحله حذفی گرفتند.

دیدگاه‌ها