کد خبر : 1752707 | 11 اردیبهشت 1400 ساعت 02:52 | 275.6K بازدید | 19 دیدگاه

فرشته نجات و ابلیس حذف تیم علی کریمی؛

اولونگا نسخه دحیل آسیایی را پیچید!

مایکل اولونگا مهاجم کنیایی الدحیل و آقای گل فعلی لیگ قهرمانان آسیا، عامل حذف تیمش از دور این رقابت ها بود.

اولونگا نسخه دحیل آسیایی را پیچید!

به گزارش "ورزش سه"، در دور پایانی از مرحله گروهی ACL، الاهلی و الدحیل در جدالی حساس و سرنوشت ساز به مصاف هم رفتند. دو تیم برای بقا در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به دنبال کسب پیروزی بودند و نتیجه تساوی به معنای حذف دو تیم بود.


الدحیل چندین فرصت خطرناک را به روی دروازه الاهلی خلق کرد ولی در به ثمر رساندن گل ناکام بود که بزرگترین موقعیت را علی کریمی در دهانه دروازه خالی به بیرون زد تا اینکه مایکل اولونگا ستاره این دوره از رقابت ها، به کمک صبری لموشی و تیم او آمد.


یک خطای پشت محوطه جریمه و از فاصله 30 متری برای الدحیل به دست آمد که مایکل اولونگا مهاجم کنیایی قطری ها پشت این توپ ایستاد. او پس از دورخیزی نسبتا طولانی با شوتی سهمگین و پرقدرت، توپ را از دیواره دفاعی الاهلی عبور داد و محمد العویس با وجود تشخیص مسیر و تأثیرگذاری روی توپ، نتوانست مانع از گل شدن توپ شود.


شلیک اولونگا به حدی پرقدرت بود که توپ با سرعت بالا و پس از برخورد به دستان گلر الاهلی به درون دروازه رفت و الدحیل را یک بر صفر پیش انداخت تا این مهاجم کنیایی 8 گله شده و جایش را در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا مستحکم تر کند.


دقایقی بعد نفوذ فوق العاده ادمیلسون جونیور از سمت راست به درون محوطه جریمه، با تکل معتز الهوساوی همراه شد که داور یک ضربه پنالتی را به سود الدحیل اعلام کرد. در حالیکه شیرازه الاهلی از هم پاشیده بود، اولونگا پشت این ضربه قرار گرفت و می توانست با گل کردن این توپ، تیر خلاص را بر پیکر میزبان گروه C وارد کند.


اولونگا پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت اما شوت محکم و پرقدرت این بازیکن به بیرون رفت و راهی به درون دروازه الاهلی پیدا نکرد تا او در راه رسیدن به گل نهم، بازبماند. دقایقی بعد الاهلی توسط محمد عسیری گل تساوی را به ثمر رساند تا علاوه بر اینکه الدحیل و اولونگا حسرت پنالتی از دست رفته را بخورند، دقایق باقیمانده نیز بسیار حساس و جذاب دنبال شود.


در ادامه تلاش های پرتعداد و بی شمار بازیکنان دو تیم برای رسیدن به گل برتری بی نتیجه بود و دو تیم فرصت های بسیار خطرناکی را از دست دادند که مهمترین آنها، موقعیت دو به تک الاهلی بود که توسط عسیری از دست رفت تا این بازی با تساوی یک – یک به پایان برسد و هر دو تیم از دور رقابت ها کنار بروند.

 

1596820

صبری لموشی درحالیکه تیمش به سادگی در آستانه صعود به دور بعد بود مغلوب پنالتی ناشیانه ستاره تیمش شد تا شکستی بزرگ برای فوتبال قطر به ثبت برسد.


اولونگا که در نقل و انتقالات زمستانی از کاشیوا ریسول ژاپن به الدحیل پیوست، با عنوان آقای گل لیگ ژاپن پای به این مسابقات گذاشت. او در دو دیدار مقابل استقلال موفق شد 5 بار دروازه مظاهری را باز کند و 2 بار نیز به الاهلی و محمد العویس گل زد و یکبار نیز موفق به باز کردن دروازه الشرطه شد تا این غول کنیایی با اقتدار و 8 گل در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.


اما مهمترین گلی که او می توانست برای الدحیل به ثمر برساند، گل برتری و پیروز بخش آنها مقابل الاهلی بود که نماینده قطر را راهی مرحله بعد می کرد ولی او با از دست دادن این موقعیت فوق العاده، سبب ساز حذف الدحیل از دور رقابت ها شود و اولونگا نیز با 8 گل در 6 بازی، به کارش در این رقابت ها پایان دهد.


در نهایت این استقلال بود توانست به عنوان تنها تیم صعود کننده از گروه سوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، پای به مرحله یک هشتم نهایی بگذارد و آبی پوشان باید به مصاف الهلال عربستان بروند.

 

1596821

 

دیدگاه‌ها