کد خبر : 1752724 | 11 اردیبهشت 1400 ساعت 09:21 | 18.9K بازدید | 0 دیدگاه

فیلیپ لام:

گواردیولا باعث پیشرفت لیونل مسی شد

فیلیپ لام، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان به تمجید از پپ گواردیولا پرداخته است.

گواردیولا باعث پیشرفت لیونل مسی شد

به گزارش "ورزش سه"، فیلیپ لام در اواخر دوران فوتبال خود زیر نظر گواردیولا در بایرن مونیخ تغییر پست داده و در مرکز میدان عملکرد درخشانی در رده باشگاهی و تیم ملی ارائه داد. حالا فیلیپ لام در یادداشتی به ستایش از این سرمربی و تاثیر گواردیولا در رشد لیونل مسی پرداخته است.

 

فیلیپ لام در این یادداشت نوشت: "بعضی از سرمربیان پیچیدگی فوتبال را کاهش می دهند. گواردیولا را می توان با یک استاد بزرگ شطرنج یا با کارگردانی مقایسه کرد که هر نوازنده و هر سازی را زنده می کند.

 

پپ گواردیولا هر روز وظایف هر بازیکنی را به او گوشزد می کند و اینقدر این کار را با عشق و علاقه انجام می دهد که من تا به حال مثالش را در شخص دیگری ندیده ام. همه بازیکنان، حتی آنهایی که در ترکیب قرار نمی گیرند نیز به گواردیولا اعتماد دارند و این ویژگی به او قدرت می بخشد.

 

1596837

 

برای قهرمانی در لیگ قهرمانان به مواردی مانند شانس در قرعه کشی و بازی های حذفی نیاز دارید. بازیکنان با استعداد نیز بسیار مهم هستند. در بارسلونا، گواردیولا چهار یا پنج بازیکنی در اختیار داشت که در بین یازده بازیکنان برتر جهان انتخاب بودند. اعجوبه هایی مانند کیلیان امباپه یا نیمار هنوز هم شهرهایی مانند لندن و پاریس یا باشگاه هایی با سوابق پرافتخار را ترجیح می دهند. بدین ترتیب ترکیب فعلی سیتی را نمی توان بخت اول قهرمانی دانست.

 

بارسای گواردیولا تیمی خوش ساخت بود و همه می توانستند در ترکیب این تیم بازی کنند. تیم او در سال 2009 و 2011 رقبا را له می کرد و این سبک با نسل خاص از بازیکنان امکان پذیر بود. در آن مقطع نیز باشگاه بارسلونا از افکار فوتبالی یوهان کرویف پیروی می کرد.

 

گواردیولا همچنین برای لیونل مسی پستی جدید ساخته و کاری کرد این استعداد بزرگ سرنوشت بازی های تیمش را رقم بزند. گواردیولا مسی را به یکی از شگفت انگیزترین بازیکنان جهان تبدیل کرد. خلاقیت حاصل از کیفیت فردی مهمتر از برنامه است. پپ گواردیولا به بازیکنان خود احترام می گذارد و با آنها رابطه دوستی برقرار می کند."

دیدگاه‌ها