کد خبر : 1752756 | 11 اردیبهشت 1400 ساعت 11:20 | 257.1K بازدید | 0 دیدگاه

تراکتور باشگاهی مثل اتلتیک بیلبائو است؛

ادی اسرافیلوف: ایرانی‌ها به لالیگا بیایید!

اِدی اسرافیلوف، ستاره آذربایجانی آلباسته، در گفتگو با ورزش سه درباره بازی در لالیگا و همین طور علاقه‌اش به حضور در فوتبال ایران صحبت کرد.

ادی اسرافیلوف: ایرانی‌ها به لالیگا بیایید!

 

به گزارش "ورزش سه"، اسرافیلوف که پدری آنگولایی و مادری آذربایجانی دارد، فوتبال را از آکادمی نوجوانان میلان آغاز کرد و بعد از بازی برای باشگاه های آلمریا، کادیز و ایبار، در دو فصل اخیر پیراهن آلباسته را به تن می کند. او همچنین از سال 2015 با نام فامیل مادرش، برای تیم ملی آذربایجان بازی می کند. ادی به مناسبت آغاز نوروز سال جدید پیام تبریکی اختصاصی برای خوانندگان ورزش سه و به ویژه آذری ها ارسال کرد و همین باعث شد تا فالوئرهای ایرانی زیادی هم در اینستاگرام پیدا کند. به همین دلیل امیدوار است روزی بتواند در لیگ ایران بازی کند و هوادارانش را از نزدیک ببیند. مصاحبه او با ورزش سه را در ادامه بخوانید:

 

درباره آلباسته به هواداران ایرانی چه می توانید بگویید؟

می توانم به شما بگویم که شهر آلباسته بسیار زیبا است. درست است که خیلی سرد است اما شهر جذابی است. و به عنوان باشگاه هم آلباسته یک باشگاه خانوادگی است، باشگاهی است که بسیار پذیرا است و از شما استقبال می کند و در همه چیز به شما کمک می کند. باشگاه فوق العاده ای است.

 

شما از زمانی که در سال 2019 به این تیم پیوستید درترکیب اصلی حضور دارید. چه چیزی شما را به آلباسته کشاند و چه خصوصیتی در مورد این باشگاه وجود دارد که کمک کرده به این سرعت در اینجا جابیفتید و خودتان را ثابت کنید؟ آیا آلباسته کمک کرده است که اینقدر زود جا بیفتید؟

من به پروژه بسیار زیبایی که این باشگاه داشت جلب شدم، پروژه ای بسیار مناسب رشد و پیشرفت، چرا که آنها آمدند تا در مرحله پلی آف برای لیگ یک بازی کنند و من باور داشتم که برای حرفه من این بهترین گزینه است و تصمیم گرفتم به آلباسته بیایم. درباره موضوع حضور ثابت در ترکیب هم باید بگویم که این مدیون کار و تلاش من است. در نهایت هیچکس به شما مجانی چیزی نمی‌دهد، باید آماده باشید، سخت تلاش کنید و بعد در نهایت این سرمربی است که در این مورد تصمیم می گیرد. اما البته این همیشه انتخاب من بوده که سخت تلاش کنم.

 

 

1596873

 

بیشتر از همه چه چیزی را درباره بازی برای آلباسته دوست داری؟

چیزی که بیش از همه درباره بازی برای آلباسته دوست دارم رفاقتی است که این جا وجود دارد و وقتی هواداران در ورزشگاه ها حاضر بودند، کارهایی که در روز مسابقه می کردند را دوست داشتم.

 

چه چیزی لالیگا را تبدیل به چنین رقابت سخت و چالش برانگیزی کرده است؟

به این دلیل که همه تیم ها از سطح بالایی برخوردارند، بازیکنان واقعا خوبی در لالیگا وجود دارند، سطح بازی ها واقعا بالا است، پس اهمیتی ندارد که یک تیم بالا یا پایین جدول باشد، سطح بالای را از بازیکنان می طلبد. به همین دلیل است که بازی کردن در دسته دو هم خیلی سخت است.

 

چه توصیه ای می توانی به فوتبالیست هایی از کشورهایی مثل ایران، آذربایجان و ازبکستان بکنید تا به باشگاه های لالیگایی برسند؟

توصیه من این است که اگر چنین فرصتی دارند که به اینجا بیایند درباره آن تردید نکنند و بیایند. توصیه من این است که از آمدن به اسپانیا نترسند چرا که اینجا کشوری زیبا با باشگاه های عالی است. برای رسیدن به لالیگا در باشگاه های خود خیلی سخت و زیاد کار کنند چرا که این لیگی است که از آنها تلاش زیادی را می طلبد. من در لیگ های دیگر بازی نکرده ام اما می‌دانم که این لیگ چیزهای بسیار بسیار زیادی از شما می طلبد و بسیار سخت است و به همین دلیل است که من هم خیلی سخت و زیاد کار می‌کنم.

 

1596872

 

تو برای تیم ملی آذربایجان هم بازی کرده ای. اگر بخواهید آنها را به یک تیم لالیگایی تشبیه کنید، آن کدام تیم خواهد بود؟

خب من نمی توانم پاسخی به این پرسش بدهم چرا که این موضوع نسبی است و سخت است که یک تیم ملی را با تیمی باشگاهی مقایسه کنی. اما من بازیکنانی را در تیم ملی می بینم که می توانند به راحتی اینجا در دسته دوم بازی کنند چرا که بازیکنانی سطح بالا در تیم ملی وجود دارند.

 

علی قربانی، بازیکن ایرانی که برای تیم ملی آذربایجان بازی می کند، را می شناسی؟

بله او را می شناسم اما فقط در بازی ها او را دیده ام، شخصا او را نمی شناسم.

 

تو تا حالا فقط در اسپانیا بازی کرده ای. شاید این را بدانی که یکی از بهترین باشگاه های ایران تراکتور است که در تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است. آیا فکر می کنی ممکن است در آینده برای آن تیم بازی کنی؟

بله البته. درباره آنها این را می دانم که هواداران خیلی زیادی دارند و گاهی در بعضی مسابقات 100 هزار تماشاگر برای دیدن بازی آنها می آید. تراکتور باشگاهی مثل اتلتیکو بیلبائو در لالیگا است. پس چرا که نه؟ من باشگاه های این شکلی که هواداران زیادی دارند را دوست دارم. اما هرگز نمی توانی درباره آینده و اینکه به کجا خواهی رفت مطمئن باشی.

 

1596874

 

در حال حاضر در لالیگا چهار تیم برای قهرمانی می جنگند، تو طرفدار تیم خاصی هستی؟

حقیقت این است که نمی توانم بگویم طرفدار کدام تیمم. اگر قرار باشد انتخاب کنم، اتلتیکو مادرید را انتخاب می کنم اما در واقع ترجیح خاصی ندارم.

 

چرا اتلتیکو مادرید؟ از بچگی طرفدار این تیم بودی؟

نه نه، فقط برای اینکه یک تیم را انتخاب کنم گفتم. به خاطر سبک بازی که اکنون دارند. به این دلیل گفتم اتلتیکو مادرید، نه به خاطر اینکه از بچگی طرفدارشان بوده ام. ترجیح می دهم اینکه طرفدار چه تیمی هستم را به کسی نگویم.

 

همانطور که ممکن است بدانی حدود 20 میلیون آذری در ایران زندگی می کنند، پیام خاصی برای آنها نداری؟

چرا دارم. بابت حمایتی که از من می کنید بسیار سپاسگزارم. از همه کسانی که من را می شناسند، می‌خواهم که اگر می توانند به اینجا بیایند و از اسپانیا و آلباسته دیدن کنند. به آنها توصیه می کنم که بیایند و من اینجا منتظرشان هستم. امیدوارم روزی آنهایی که برای من پیام های محبت آمیز می نویسند را از نزدیک ببینم.

دیدگاه‌ها