کد خبر : 1752779 | 11 اردیبهشت 1400 ساعت 13:12 | 212.5K بازدید | 46 دیدگاه

آسیا تحت سلطه استقلال، پرسپولیس و تراکتور

ترابی در نقش ژاوی، شیخ در رقابت با اولونگا (جدول)

با اتمام مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، نام بازیکنان نمایندگان ایران در میان برترین های هر بخش دیده می شود.

ترابی در نقش ژاوی، شیخ در رقابت با اولونگا (جدول)

به گزارش "ورزش سه"، مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و طی آن سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتور راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند تا ایران بیشترین نماینده را در این مرحله داشته باشد.
استقلال و پرسپولیس به عنوان تیم های صدرنشین گروه های سوم و پنجم پای به مرحله یک هشتم نهایی گذاشتند و تراکتور نیز به عنوان تنها تیم بدون شکست لیگ قهرمانان آسیا، به عنوان تیم دوم گروه B پای به مرحله بعدی این رقابت ها گذاشت تا ایران تنها کشوری باشد که در دور بعدی، 3 نماینده دارد.


پس از پایان مرحله گروهی این رقابت ها، برترین های هر بخش نیز توسط سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شدند که تقریبا نمایندگان ایران در هر بخش، در میان برترین ها هستند و آسیا را تحت سلطه خود درآورده اند. در زیر به بررسی هر آیتم می پردازیم.

 

 

* رقابت دیاباته با اولونگا
در میان برترین گلزنان این رقابت ها، مایکل اولونگا با 9 گل زده در صدر جدول برترین گلزنان ACL ایستاد که با حذف الدحیل، اکنون فرصت خوبی برای دیاباته، عباس زاده و شهریار مغانلو فراهم شده است تا پس از سالها، یک بازیکن از تیم ایرانی عنوان برترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص دهد. دیاباته با 5 گل زده نزدیک ترین رقیب به اولونگا است و عباس زاده و مغانلو 4 گل زده اند.

 

1596893

 

 

 

* مغانلو شوتزن ترین ایرانی
در میان شوتزن ترین بازیکنان لیگ قهرمانان آسیا، تنها نام شهریار مغانلو از بین نمایندگان ایران دیده می شود. اولونگا با 30 شوت زده آمار عجیبی را از خود به جا گذاشت و با اختلاف فراوان در صدر ایستاد. شهریار مغانلو نیز با 14 شوت در رده نهم قرار دارد.

 

1596894

 

 

* ترابی در نقش ژاوی آسیا
در رده بندی بهترین پاسورهای لیگ قهرمانان آسیا، نام های آشنای زیادی دیده می شود. مهدی ترابی با 5 پاس گل با اقتدار در صدر قرار دارد. پس از او، محمد البریک از الهلال با 4 پاس دوم است. سه بازیکن نیز با 3 پاس گل در رده سوم مشترک قرار دارند. ارسلان مطهری از استقلال و امید عالیشاه از پرسپولیس در این رقابت ها 3 پاس گل داده اند ضمن اینکه فرشید اسماعیلی هم با  2 پاس گل در میان برترین هاست.

 

 

1596895

 

* باز هم گلسازی، باز هم ترابی
مهدی ترابی پس از کسب عنوان بهترین پاسور رقابت ها، بیشترین موقعیت ها را نیز برای هم تیمی هایش ساخته است. او با 20 خلق موقعیت بالاتر از ادمیلسون جونیور بازیکن الدحیل ایستاده است. امید عالیشاه با 16 خلق موقعیت، سامان نریمان جهان با 13 و فرشاد احمدزاده با 11 ایجاد فرصت گلزنی در رده های پنجم، هفتم و نهم قرار دارند.

 

1596896

 

 

* پاتوسی سلطان سانتر
در بخش ارسال سانتر به روی دروازه رقیبان نیز ادمیلسون جونیور با 80 سانتر اختلاف فاحشی با سایر بازیکنان دارد. پس از او آیاندا پاتوسی از فولاد با 56 سانتر حضور دارد. او تنها بازیکن از تیم های ایرانی در میان 10 بازیکن برتر این آیتم است.

 

1596897

 

 

* سیو می خواهید؟ مظاهری هست!
رشید مظاهری هر چند در این رقابت ها 8 گل دریافت کرد ولی در بخش بیشترین سیو، در رده چهارم برترین گلرهای لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. دیراج سینگ گلر گوا و پدیده این رقابت ها با 26 سیو در 5 بازی در صدر بیشترین مهارهای دروازه بانان قرار دارد. رده های دوم تا چهارم را سنگربانان گروه سوم تشکیل داده اند. محمد العویس از الاهلی با 24، احمد باسل از الشرطه با 19 و رشید مظاهری از استقلال با 18 سیو برترین های این بخش هستند. ضمن اینکه محسن فروزان نیز با 15 سیو در رده هشتم جای گرفته است.

 

1596898

 

 

* اخباری، دیوار غیرقابل نفوذ آسیا
محمدرضا اخباری در 5 بازی متوالی موفق شد دروازه اش را بسته نگه دارد و رکورد شگفت انگیزی را در لیگ قهرمانان آسیا ثبت کرد. او تنها در بازی نخست مقابل پاختاکور 3 گل دریافت کرد و پس از آن با عملکردی فوق العاده، نقش مهمی در صعود تیمش به مرحله یک هشتم نهایی داشت. او با 5 کلین شیت در صدر بهترین های این بخش ایستاد. دروازه بان الوحده با 4 کلین شیت دوم است و رشید مظاهری نیز با 3 کلین شیت در رده سوم گلرهای لیگ قهرمانان آسیا در بخش بسته نگه داشتن دروازه ایستاد.

 

1596899

 

 

* رقابت شانه به شانه استقلال و پرسپولیس
در بخش بیشترین تعداد گل زده، سرخابی های پایتخت در صدر جدول ایستاده اند. استقلال و پرسپولیس موفق شدند در 6 دیدار خود در این رقابت ها، 14 گل وارد دروازه رقبا کنند و در صدر جدول قرار بگیرند. الدحیل و الهلال با 11 و استقلال تاجیکستان با 10 گل زده در رده های بعدی قرار دارند.

 

1596900

 


* سرخابی هایی که قدر فرصت ها را می دانند
در بخش تبدیل نرخ شوت به گل نیز نام استقلال و پرسپولیس دیده می شود. در حالیکه این آیتم تا چند بازی قبل در اختیار استقلال بود، اما الشارجه امارت با تبدیل 26 درصد از شوت هایش به گل، جای شاگردان مجیدی را در صدر گرفت. استقلال با تبدیل 24 درصدی نرخ شوت به گل در رده دوم ایستاد. استقلال تاجیکستان با 23 درصد و پرسپولیس با 20 درصد در رده های بعدی قرار گرفتند.

 

1596901

 

* پرسپولیس شوت زن ترین تیم ایرانی
الدحیل قطر همگروهی استقلال 104 بار در لیگ قهرمانان آسیا دروازه حریفان را با شوت تهدید کرد. الهلال با 90 شوت زده در رده دوم ایستاد. در این بخش پرسپولیس با 84 شوت زده در رده چهارم ایستاد و در میان تیم های ایرانی بهترین عملکرد را داشت.

 

1596902

 

 

* تراکتور و بیشترین کلین آسیایی
تراکتور با 5 کلین شیتی که اخباری به ثبت رساند، در بخش کلین شیت های تیمی بر فراز آسیا ایستاد. استقلال نیز با 3 کلین شیت در جایگاه سوم ایستاد.

 

1596903

 

 

* آمار خوب سرخابی ها در پاس صحیح
در بخش درصد پاس های صحیح الهلال عربستان با آمار خیره کننده میانگین 89 درصد پاس درست در صدر آسیا ایستاده است. پرسپولیس با 86 درصد و استقلال با میانگین 84 درصد پاس صحیح در تمام بازی ها، در رتبه های سوم و ششم آسیا ایستادند و عملکرد قابل قبولی را از خود به ثبت رساندند.

 

1596904

دیدگاه‌ها