کد خبر : 1752788 | 11 اردیبهشت 1400 ساعت 14:59 | 359K بازدید | 30 دیدگاه

اولونگا و شلیک مرگبار به کشتی خودی

ضربه‌ای که سرنوشت استقلال،الهلال و دحیل را عوض کرد!

آقای گل لیگ قهرمانان آسیا 2021 با وجود عملکرد درخشانش در طول دور گروهی، اشتباه بزرگی مرتکب شد که به قیمت حذف تیمش از دور رقابت ها انجامید.

ضربه‌ای که سرنوشت استقلال،الهلال و دحیل را عوض کرد!

به گزارش "ورزش سه"، دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 بامداد امروز به پایان رسید. تیم های الدحیل قطر و الاهلی عربستان برگزار کننده آخرین دیدار دور گروهی در منطقه غرب بودند؛ دیداری که نه تنها سرنوشت دو تیم داخل زمین را تعیین می کرد بلکه سرنوشت چند تیم در گروه های دیگر نیز به نتیجه آن بستگی داشت.

 

الدحیل که به واسطه درخشش قابل توجه مایکل اولونگا و تا پیش از هفته پنجم دور گروهی، شانس اصلی صعود از گروه سوم به شمار می رفت، شکستی عجیب مقابل الشرطه عراق متحمل شد؛ این شکست باعث شد تا صعود قطری ها به دور حذفی به اما و اگر کشیده شده و معادلات در گروه هم به شدت پیچیده شود. بازی های هفته پایانی گروه سوم در حالی برگزار شدند که سه تیم 8 امتیازی بودند.

تقابل دو تیم 8 امتیازی الدحیل و الاهلی در حالی شروع شد که استقلال دیگر تیم 8 امتیازی گروه با شکست دادن الشرطه 11 امتیازی شده و صعودش را قطعی کرده بود. به این ترتیب و با توجه به نتایجی که در گروه اول مسابقات رقم خورده بود، مساوی به درد هیچ کدام از دو تیم نمی خورد و الدحیل و الاهلی برای صعود نیاز به کسب برد داشتند. نیمه اول بازی دو تیم گلی در پی نداشت اما در شروع نیمه دوم، مایکل اولونگا، ستاره 8 گله قطری ها نهمین گل خود را از روی ضربه آزاد به ثمر رساند؛ او با شوتی سرکش و غیر قابل مهار از 30 متری دروازه حریف را گشود تا 9 گله شود.

 

1596922

دروازه بان الاهلی با وجود شیرجه به موقع در مهار شوت سرکش اولونگا از روی ضربه آزاد ناکام بود.

 

تنها دو دقیقه بعد از این گل، الدحیل از آشفتگی خط دفاعی الاهلی نهایت استفاده را برده و صاحب یک ضربه پنالتی شد. خطای عجیب مدافع الاهلی در داخل محوطه جریمه روی بازیکن حریف آن هم در چنین بازی حساسی نشان از فشار بالایی بود که به نماینده عربستان بعد از دریافت گل وارده شده بود. الدحیل با گل شدن این پنالتی می توانست شرایط را کاملا به نفع خود کرده و با رساندن روحیه تیم حریف به کمترین میزان ممکن و مدیریت بازی در دقایق باقی مانده، صعودی بی دردسر را تجربه کند.

 

با ایستادن مایکل اولونگا پشت توپ، خیال هواداران الدحیل راحت بود که چند ثانیه بعد و با ضربه ای که این مهاجم به توپ وارد خواهد کرد، دومین گل تیم شان به ثبت خواهد رسید. بهترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا با اعتماد به نفس بالا ضربه ای محکم و پرقدرت را به توپ زد تا مثل ضربه آزادی که چند دقیقه پیش به گل تبدیل کرده بود، یک گل چشم نواز دیگر را به ثمر برساند؛ دقت توپ اما به اندازه قدرت آن نبود و پنالتی اولونگا با برخورد به تیرک دروازه از دست رفت.

 

1596925

اولونگا، سرمست از سوپرگلی که چند دقیقه پیش زده بود، با شوتی پرقدرت اما کم دقت دروازه الاهلی را از روی نقطه پنالتی هدف گرفت. او در گل کردن این توپ ناکام بود چرا که فاکتور اصلی (دقت) را فراموش کرده بود.

 

 

از دست دادن این ضربه، شوکی بسیار مثبت به تیم الاهلی بود؛ نماینده عربستان که در عرض چند دقیقه همه چیز را باخته بود با هدر رفتن این پنالتی نیرویی دوباره یافته و حملات خود را برای جبران از سر گرفت. این تیم خیلی زود گل تساوی را به ثمر رساند و اگر مهاجمانش دقت بیشتری می کردند می توانست با زدن گل دوم برنده بازی هم شده و راهی مرحله حذفی شود اما در نهایت بازی دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا حسرتی بزرگ برای اولونگا و الدحیل به وجود بیاید.

 

این گونه بود که با از دست رفتن یک پنالتی بسیار مهم، لیگ قهرمانان آسیا 2021 خیلی زود برای نماینده متمول فوتبال قطر به پایان رسید تا اولونگا هم با 9 گل زده در 6 بازی  و در حالی که می توانست به یک قهرمان محبوب برای هواداران تبدیل شود، پایان زودهنگامی برای ماجراجویی هیجان انگیز خود رقم بزند.

دیدگاه‌ها