کد خبر : 1752791 | 11 اردیبهشت 1400 ساعت 15:28 | 68.2K بازدید | 2 دیدگاه

هر جا دوستان بیشتری داشته باشم

پاسخ مورینیو به یک سوال؛ رئال صعود کند یا چلسی؟

ژوزه مورینیو بار دیگر از مربیگری دور شده و مشغول استراحت است. او به زودی مفسر یورو 2020 خواهد بود و ستون نویس نشریه سان نیز شده است. آقای خاص با نشریه تایمز در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.

پاسخ مورینیو به یک سوال؛ رئال صعود کند یا چلسی؟

به گزارش "ورزش سه"، ژوزه مورینیو پس از یک سال و نیم از هدایت تاتنهام برکنار شد. او چند روز قبل از فینال جام اتحادیه انگلیس برابر سیتی و با تصمیمی غیرمنتظره شغلش را از دست داد؛ در حالی که تصور می شد بتواند پس از سال ها تاتنهام را به جام برساند. در فینال، تاتنهام بدون مورینیو به سیتی باخت و بازهم نتوانست صاحب عنوان قهرمانی شود.

 

 

1596607

 

 

ژوزه مورینیو در 5 سال گذشته از چلسی، یونایتد و تاتنهام اخراج شده و نمی داند چه زمانی به مربیگری باز می گردد.

آقای خاص در این رابطه به تایمز گفت:« زندگی نرمالی دارم و خودم را آرام و سرحال حس می کنم. برای بازگشت به فوتبال صبر خواهم کرد و شاید همین فصل بعد مربی تیمی جدید شوم ولی شاید کمی زود باشد. منتظر یک تیم ایده آل و به خصوص یک فرهنگ و فلسفه فوتبال درست خواهم ماند. از آنالیز فوتبال برای رسانه ها لذت می برم چون معتقدم در این زمینه می توانم تفاوت ها را رقم بزنم. البته که در این راه به دنبال شهرت نیستم چون نیازی به آن ندارم. هدفم این است که در روزهای دور از مربیگری، به فوتبال در مسیری دیگر خدمت کنم.»

 

 

1595775

 

 

مورینیو ادامه داد:« مردم تصور می کنند که من انسان فروتنی نیستم. در رسانه به عنوان مربی از من بیش از هر مربی دیگری صحبت می شود و به واسطه نام من، روزنامه ها همیشه فروش بیشتری داشته اند. آنها همیشه به من نگاهی متفاوت نسبت به دیگران دارند.»

 

چلسی و رئال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان به مصاف هم رفتند و بازی رفت دو تیم در مادرید 1-1 مساوی شد. چهارشنبه شب در لندن بازی برگشت برگزار می شود. مورینیو در مورد اینکه هوادار کدام تیم است گفت:« همیشه به تیم های سابقم حس احترام و وابستگی بالایی داشته ام؛ چون آنجا دوستان زیادی دارم. 

وقتی برای مثال، رئال برابر تیمی قرار می گیرد که قبلا مربی اش نبوده ام، طبیعی است که دوست دارم رئال برنده شود. چلسی، یونایتد، اینتر و پورتو نیز به همچنین ولی وقتی دو تیم سابقم برابر هم قرار می گیرند، نگاه می کنم در کدام تیم دوستان بیشتری دارم. بازیکنان سابقم هنوز آنجا هستند یا مدیریت و مالکیت آنها عوض شده است یا خیر. این نگاه حرفه ای من است و حس خوبی به آن دارم.»

 

 

1593517

 

 

ونگر و فرگوسن:« شماره آرسن ونگر را ندارم ولی سر الکس فرگوسن را چرا. با او از طریق پیامک همیشه در ارتباطم. شماره پپ گواردیولا، میکل آرتتا و یورگن کلوپ را نیز دارم اما به این معنا نیست که هر روز با آنها در تماس هستم.»

 

مربیگری در آلمان و فرانسه:« برای من مربیگری در انگلیس همیشه جذابیت بیشتری داشته است. کار در سطح اول فوتبال دنیا را در همین لیگ و چلسی شروع کردم و سپس دوست داشتم فوتبال ایتالیا و اسپانیا را نیز تجربه کنم ولی در آلمان و فرانسه شما دو انتخاب بیشتر ندارید. یا باید به بایرن بروید و یا پی اس جی. در این دو لیگ، فشار لازم روی شما نیست و جذابیت بسیار کمتر است ولی در انگلیس رقابت بین چند تیم بزرگ است و این همیشه برایم جذاب بوده. دوست ندارم به لیگی بروم که فشاری روی شما نیست و رقابت برای قهرمانی وجود ندارد.»

 

 

1595807

 

 

هری کین و بنزما:« آخرین بار که غیر از هری کین مربی یک مهاجم گلزن و نیز بازی ساز بودم، می توانم به کریم بنزما اشاره کنم. خصوصیات این دو از لحاظ تحرک بالا در تمام نقاط زمین، تمام کنندگی و بازی سازی، بسیار شبیه به هم است. دیدیه دروگبا، زلاتان و لوکاکو مثل این دو نبودند.»

 

 

دیدگاه‌ها