کد خبر : 1752973 | 12 اردیبهشت 1400 ساعت 14:59 | 21.4K بازدید | 14 دیدگاه

در آسیا استقلال نیاز به تقویت دارد

عالمی: مطمئنم در پایان استقلال یک جام می‌آورد

پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد خروج فراز کمالوند به آن صورت نمی‌تواند تأثیری در روند خوب تیم بگذارد چراکه این تیم انسجام لازم را پیدا کرده است.

عالمی: مطمئنم در پایان استقلال یک جام می‌آورد

به گزارش "ورزش سه" با صعود به‌عنوان تیم اول گروه، مأموریت به بهترین نحو ممکن در کشور عربستان انجام شد و شب گذشته کاروان استقلال با سری بالا به ایران بازگشت تا پس از چند روز استراحت به استقبال رقابت‌های لیگ برتر برود.


 اما از صبح امروز اخبار بدی را حول‌وحوش تیم می‌شنویم، ازجمله استعفای فراز کمالوند و همچنین بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه که باید دید این دو موضوع در ادامه چطور مدیریت می‌شود.


در همین رابطه با ایمان عالمی مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال گفتگویی انجام دادیم که در ادامه آن را می‌خوانیم.

 

*ایمان جان سلام و عرض ادب، به‌عنوان سؤال اول لطفاً برای خوانندگان ما بفرمایید روند کلی استقلال را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا چطور دیدید، تا در ادامه به مسائل جزئی‌تر بپردازیم.
 عالمی: خوشبختانه استقلال در طول این رقابت‌ها بازی‌های قابل قبولی را به نمایش گذاشت، که البته من باید به این مسئله اذعان کنم که آقای مجیدی در بازگشتش به استقلال از کادر فنی بسیار مجربی بهره برد و توانست با تلفیقی از نیروی جوانی و تجربه، معجون خوبی را بسازد. من معتقدم ورود به بازی‌های آسیایی توانست تحول چشمگیری در استقلال به وجود بیاورد و شروع تیم به همه ما این نوید را داد که بازی‌های خوبی را خواهیم دید. درمجموع استقلال در این رقابت‌ها با در نظر گرفتن اینکه در گروه مرگ قرار داشت، کیفیت بسیار خوبی را ارائه کرد و من خیلی خوش‌بینم که در آینده حتی بازی‌های درخشان‌تری را از این تیم خواهیم دید.

 


*بسیاری از کارشناسان معتقدند استقلال علی‌رغم تسلط کافی در خط حمله هنوز در فاز دفاعی با مشکلاتی مواجه است.
عالمی: همان‌طور که مستحضر هستید، سالیان سال است که استقلال در خط دفاعی همواره با مشکلاتی روبرو بوده و این امر هنوز هم پابرجاست، اما در روند مسابقات مربیان با توجه به شرایط تمرینی و استراحتی که برای بازیکنان در نظر گرفتند و انگیزه‌ای که به بازیکنان دادند، دیدیم که توانستند نظراتشان را به تیم القا کنند و در دو بازی آخر، تیم در خط دفاعی نمره قبولی گرفت.

 


*از نگاه شما در این مسابقات کدام بازیکنان نسبت به سایرین عملکرد بهتری داشتند؟
عالمی: استقلال چند بازیکن بسیار خوب را در این تورنمنت داشت، ازجمله مهدی قایدی، فرشید اسماعیلی، سیاوش یزدانی، مهدی مهدی پور، رشید مظاهری و شیخ دیاباته، محمد نادری، البته سایر بچه‌ها هم وظایفشان را به‌خوبی هرچه‌تمام‌تر انجام دادند، اما این چند بازیکنی که من نام بردم، تا حدی بیشتر به چشم آمدند.

 


 *آیا ازنظر شما تیم به آن تعادل لازم در خط حمله و خط دفاعی رسیده است. به این معنی که زمانی که بازی هجومی انجام می‌دهیم، خط دفاع آسیب‌پذیر نشان می‌دهد و زمانی که رویکرد دفاعی داریم از بار خط حمله کاسته می‌شود.
عالمی: ببینید ما در فوتبال یک فاز حمله و یک فاز دفاعی داریم. در فاز حمله بچه‌های استقلال در 50 متر جلویی به‌خوبی عمل می‌کنند و تبحر دارند. اما در 50 متر رو به عقب، فاصله خطوط بیشتر می‌شود. من فکر می‌کنم یک مقدار ضعف‌های پوششی داریم که این مسئله باعث می‌شود تیمِ حریف فضای زیادی را در اختیار داشته باشد. اما در دو بازی آخر دیدیم که بسیاری از این موارد برطرف شد و من مطمئنم هرچه قدر که زمان بگذرد با توجه به آنالیز خوبی که انجام می‌پذیرد این نقاط ضعف برطرف می‌شود.

 


*با این توضیحات آیا تصور می‌کنید که در دیدار بعدی آسیایی مقابل الهلال، آیا این کیفیت تیمی برای شکست دادن این تیم قلدر کافی به نظر می‌رسد؟
عالمی: دربازی‌های بعدی به علت اینکه مسابقات به‌صورت تک حذفی برگزار می‌شود، تا حدی کیفیت بازیکنان در لحظه بسیار تعیین‌کننده تراست و استقلال از همین رو باید چند بازیکن خوب را که قادرند در چنین سطحی بازی کنند به خدمت بگیرد، البته به شرطی که پنجره نقل‌وانتقال استقلال باز شود. این را هم فراموش نکنیم که امسال برخلاف سال‌های قبل اسکلت تیم حفظ شده است و اگر با تغییر مربی شاهد هستیم که تیم به‌سرعت به انسجام می‌رسد یکی از دلایلش همین ثبات است و من معتقدم ثبات در یک تیم از اهمیت بسزایی برخوردار است.


*ساعتی پیش مطلع شدیم که فراز کمالوند از کادر فنی استقلال جدا شد و هدایت سایپا را پذیرفت، ازنظر شما آیا این تغییر روند تیم را دچار اشکال خواهد کرد؟
عالمی: اولاً که باید از زحمات ایشان در همین مدت کم بسیار تشکر کنیم. درواقع ایشان مهره‌ای بود که توانست تأثیرات مثبتی را در تیم به وجود بیاورد. اما من فکر می‌کنم تیم شکل خود را دیگر پیدا کرده است و اگر به همین منوال پیش برویم مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود. امروز استقلال آن انسجام لازم را به دست آورده، زوج سازی‌ها انجام شده و ترکیب تیم تقریباً مشخص‌شده است و بازیکنان دیگر جایگاه خود را در تیم یافته‌اند و کادر فنی دیگر می‌داند کدام بازیکن در کدام منطقه کارایی بهتری دارد و من معتقدم هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و هواداران نباید نگران جدایی کمالوند باشند.

 


*متأسفانه پنجره نقل و انتقالاتی استقلال هم برای چندمین بار بسته شد، فکر می‌کنید این مسائل آثارش را در تیم نخواهد گذاشت؟
عالمی: متأسفانه این دفعه اولی نیست که این اتفاق برای تیم رخ می‌دهد. ما آن زمان که نفری را به اعضای تیم اضافه می‌کنیم باید از قبل به فکر تأمین وجوه مالی‌اش باشیم. این در حالی است که حتی اگر این مورد هم حل‌وفصل شود ظرف روزهای آینده پروند استراماچونی به جریان می‌افتد که به‌طور حتم این مشکلات به چهارچوب تیم ضربه می‌زند. امیدوارم با یک درایت کافی ضمن حل این معضلات دیگر شاهد این‌گونه اتفاقات نباشیم.


*به‌عنوان آخرین سؤال، در ادامه راه استقلال را در لیگ چطور ارزیابی می‌کنید، با در نظر گرفتن این مطلب که استقلال فشار جسمانی زیادی را طی این رقابت‌های آسیایی متحمل شده است.
عالمی: البته درست است که تیم ازلحاظ بدنی تحلیل رفته، اما مجموعه اعضای تیم با توجه به اینکه به‌عنوان تیم اول از این گروه سخت صعود کرده است، اعتمادبه‌نفس زیادی پیداکرده‌اند و در کل از جنبه روحی و روانی شرایط ایده آلی دارند. باید به‌سرعت به مصدومیت بازیکنان رسیدگی و ریکاوری خوبی انجام شود، که اگر به این موارد بپردازیم، من مشکلی نمی‌بینم و استقلال می‌تواند روند خوبش در آسیا را در لیگ برتر ادامه دهد. ان‌شاءالله با کادر خوبی که هدایت تیم را بر عهده دارد، این ریکاوری به‌سرعت هرچه‌تمام‌تر انجام شود، چراکه خستگی بعد از تورنمنت ممکن است در روزهای ابتدایی لیگ تا حدی استقلال را تحت‌فشار بگذارد، اما امیدوارم این مسئله در نتایج تأثیرش را نگذارد. درمجموع من مطمئنم این تیم می‌تواند در پایان این فصل حداقل یک جام بیاورد.

دیدگاه‌ها