کد خبر : 1753031 | 12 اردیبهشت 1400 ساعت 20:12 | 105K بازدید | 53 دیدگاه

۴ بازیکن از پرسپولیس، سهم مساوی استقلال و تراکتور؛

تیم منتخب بازیکنان ایرانی لیگ قهرمانان آسیا

برترین‌های مرحله گروهی فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان در شرایطی از بین تیم‌های ایرانی انتخاب شدند که پرسپولیس بیشترین نماینده را دارد.

تیم منتخب بازیکنان ایرانی لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در ۶ مسابقه اخیرش در لیگ قهرمانان آسیا با کسب پنج پیروزی و تنها یک شکست مقابل تیم هجومی الوحده، نمایش درخشانی همراه با بازی‌های هجومی ارائه کرد تا با کسب ۱۵ امتیاز در صدر جدول گروه E بایستد و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود.

صدرنشینی قاطع پرسپولیس که با ثبت بیشترین امتیاز در بین تمام تیم‌های شرکت کننده در آسیا به دست آمد، موجب شده تا چهار شاگرد یحیی گل‌محمدی در تیم منتخب ایرانی‌های حاضر در فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان قرار بگیرند.

استقلال نیز با کسب ۱۱ امتیاز از دیدارهای دشوار مرحله گروهی مقابل تیم‌های الشرطه عراق، الدحیل قطر و الاهلی عربستان، موفق شد صدرنشین گروه C شود و با این عملکرد سه بازیکن در تیم منتخب ایرانی‌های لیگ قهرمانان داشته باشد.

تراکتور نیز همانند استقلال سه نماینده در جمع برترین ایرانی‌های لیگ قهرمانان دارد؛ شاگردان رسول خطیبی که عنوان تنها تیم بدون شکست آسیا را به خود اختصاص دادند و ۱۰ امتیاز از تقابل با قهرمانان امارات، ازبکستان و عراق کسب کردند، با نمایشی درخشان راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند و تنها تیم فولاد خوزستان در عین شایستگی در رده چهارم جدول مرحله گروهی قرار گرفت تا این اتفاق موجب شود آنها یک بازیکن در جمع ۱۱ نفر برتر داشته باشند.

 

 

محمدرضا اخباری(تراکتور)
تیم تراکتور دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با چند رکورد خوب به پایان رساند؛ دریافت تنها سه گل در ۶ بازی، کلین‌شیت در پنج بازی متوالی و کسب عنوان تنها تیم بدون شکست مسابقات رکوردهایی بودند که به واسطه حضور یک دروازه‌بان به نام محمدرضا اخباری آماده کسب شد. این دروازه‌بان با حفظ ریتم فوق‌العاده خود در هر ۶ بازی دور گروهی بارها در نقش ناجی دروازه تراکتور ظاهر شد و بهترین دروازه‌بان ایرانی این  مرحله لقب گرفت. اخباری با درخشش در این مرحله نشان داد که داشتن یک دروازه‌بان خوب تا چه اندازه می‌تواند در موفقیت یک تیم تاثیر داشته باشد.

 

 

1594883

 

* مدافعان


سید جلال حسینی(پرسپولیس)
کاپیتان تیم پرسپولیس عملکرد درخشانی در لیگ قهرمانان آسیا داشت و علاوه بر کارهای دفاعی، توانست دو گل برای این تیم بزند. سید جلال در سه بازی نخست ۹۰ دقیقه بازی کرد، اما در ادامه برای دقاقیقی روی نیمکت نشست تا مجموع حضورش برای پرسپولیس به ۳۹۳ دقیقه برسد. حسینی در بازی با الوحده گل سه امتیازی زد که همین گل منجر به صدرنشینی پرسپولیس شد. همچنین گل او در بازی با گوآ سه امتیازی بود و قرمزها را به یک پیروزی شیرین رساند. او حالا با انگیزه بالاتر به استقبال بازی‌های لیگ برتر می‌رود.

 

 

 

1591132

 

 

 

هادی محمدی(تراکتور)
در شرایطی که کادرفنی تیم تراکتور برای جلوگیری از خستگی و کاهش توان بازیکنان خود در طول رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به‌صورت نوبتی به آنها استراحت داد، اما عناصر دفاعی این تیم جای ثابتی در ترکیب داشتند. هادی محمدی به‌عنوان یکی از دو مدافع وسط تراکتور در این مسابقات، یکی از بهترین نمایش‌های خود را ارائه کرد و توانست آرامشی قابل توجه را با همکاری خانزاده، فخرالدینی، تیموری، رزاق‌پور و البته اخباری در منطقه دفاعی سرخ‌پوشان به وجود بیاورد. او حضور موفقی هم به‌عنوان مدافع پیش‌تاخته در کارهای ایستگاهی تیمش داشت و با در تظر گرفتن تمام این موارد در تیم منتخب قرار گرفت.

 

 

سیاوش یزدانی(استقلال)

مدافع استقلال در ۵ دیدار ابتدایی این تیم در ترکیب ثابت به میدان رفت و در سه بازی انتهایی تیمش، فعال تر و بدون اشتباه تر به میدان رفت. چنانچه بازی نخست با الدحیل را فاکتور بگیریم، یزدانی در سایر بازی ها یک مهره قابل اعتماد بود که در خط دفاعی تیمش خوب و موثر کار کرد. عملکرد خوب در بازی های دوم با الشرطه و الاهلی و کلین شیت استقلال در این بازی ها، گواه این مسئله است. او در این بازی ها به طور میانگین ۹۰ درصد پاس هایش سالم بودند که با توجه به فشردگی مسابقات و خستگی بازیکنان آمار جالبی است. او به طور میانگین در هر مسابقه ۵ عملکرد دفاعی موفق از خودش به ثبت رساند و یکی از مدافعین مطمئن ایرانی حاضر در این بازی ها بود.

 

 

 

1595821

 

 


* هافبک‌ها


محمد آبشک(فولاد)
محمد آبشک در خط میانی فولاد جنگده بود و حضور موثر و موفقی در نبردهای زمینی و هوایی داشت. او در بازی‌های حساس و دشوار فولاد سعی کرد تمام توپ‌های ارسالی از زمین حریف را با سر برگشت دهد و مقابل هافبک‌های تکنیکی السد و النصر نمایش خیلی خوبی داشت. آبشک در انتقال توپ به هم‌تیمی‌هایش که با جنگدگی در میانه میدان تصاحب می‌کرد هم موفق بود و مهره موثر تیم جواد نکونام در لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفت.

 

 

1505829

 

 

 

کمال کامیابی‌نیا(پرسپولیس)
هافبک دفاعی شماره ۱۱ پرسپولیس با نمایشی درخشان خود را به ترکیب اصلی رساند و اگر در هفته آخر هم مصدوم نمی‌شد، می‌توانست در ترکیب قرار گیرد. او در سه بازی حضور ۹۰ دقیقه‌ای داشت و توانست دو گل را هم بزند که یکی مقابل گوآ روی تیزهوشی و فرصت طلبی زده شد و دیگری برابر الریان. او گل اول پرسپولیس را در دیدار با الریان زد و به نوعی زمینه‌ساز بازگشت پرسپولیس به بازی شد. کمال همچنین با ثبت نرخ پاس ۹۳% صحیح، یکی از دقیق‌ترین بازیکنان لیگ قهرمانان آسیا بود و نشان داد که همچنان جزو برترین هافبک دفاعی‌های فوتبال ایران است.

 

 

1592152

 

 

 

فرشید اسماعیلی(استقلال)
شاید خوش بین ترین هوادار استقلال نیز انتظار این درخشش خیره کننده را از اسماعیلی در لیگ قهرمانان آسیا نداشت. هافبک آبی پوشان که چند فصل اخیر درگیر مصدومیت هایش بود، به اندازه کل ۲ لیگ برتر اخیر، در آسیا درخشید و مثمر ثمر بود. اسماعیلی در این رقابت ها در نقش یک هافبک گلزن ظاهر شد و ۳ بار دروازه رقبا را گشود. او ۲ پاس گل نیز داد و یک پنالتی هم برای تیمش کسب کرد. اسماعیلی در ۵ دیداری که به میدان رفت، به طور میانگین ۱ پاس کلیدی به هم تیمی هایش داد و در هر بازی ۲ دریبل موفق داشت. هر چند او به دلیل بدشانسی بازی پایانی را از دست داد اما درخشش او در آسیا، هواداران و کادرفنی را به بازگشت هافبک شیرازی استقلال به روزهای اوجش امیدوار کرد.

 

 

1593621

 

 

 

مهدی ترابی(پرسپولیس)
خرید جدید پرسپولیس، بهترین بازیکن این تیم در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ بود. او علاوه بر دو گلی که در دو بازی مقابل گوآ هند به ثمر رساند و مقابل این تیم دبل کرد، ۵ پاس گل هم داد یک رکورد استثنایی را در تاثیرگذاری روی گل های پرسپولیس از خود نشان دهد. او گلسازی‌اش را از همان بازی نخست مقابل الوحده آغاز کرد و تا آخرین بازی هم ادامه داد و بدون او شاید موفقیت این چنینی پرسپولیس قابل تصور نباشد. ستاره تیم پرسپولیس نقش پررنگی در گردش توپ تیم پرسپولیس ایفا کرد و حالا با رسیدن او به مرز آمادگی، قرمزها با خیال راحت به استقبال مسابقات لیگ برتری می‌روند.

 

 

1594873

 

 

* مهاجمان


مهدی قایدی(استقلال)
باشوی کوچک به حدی در این بازی ها خوب بود و مدافعین حریف را آزار داد که رسانه ها و کاربران عرب زبان را به تمجید از خودش وادار کرد. قایدی در این تورنمنت در هر ۶ دیدار تیمش به میدان رفت و ۳ گل زد، یک پاس گل داد و یک پنالتی هم برای استقلال گرفت. او در این بازی ها ۱۰ پاس کلیدی به هم تیمی هایش داد که آمار فوق العاده ای محسوب می شود. قایدی با ۱۴ بار دریبل بازیکنان حریف، آمار ۲.۳ دریبل در هر بازی را به ثبت رساند که در نوع خود جالب توجه است. او در هر بازی نیز ۲.۵ دوئل موفق داشت و با درخشش در این مسابقات، در رسیدن استقلال به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا یکی از ستون های اصلی تیم فرهاد مجیدی بود.

 

 

1596751

 

 

شهریار مغانلو(پرسپولیس)
بهترین خبر برای پرسپولیسی‌ها، درخشش مهاجمان این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بود و این اتفاق با درخشش شهریار مغانلو رخ داد. او در نیمه دوم بازی با الریان، روند گلزنی‌اش را آغاز کرد و با دو گل زیبا، سه امتیاز را به پرسپولیسی‌ها هدیه داد. او در بازی برگشت با گوآ یک گل زد و یک پاس گل هم داد تا بهترین بازیکن تیمش لقب گیرد و در دیدار پایانی مقابل الوحده نیز یک گل به ثمر رساند تا با ۴ گل، بهترین گلزن این تیم لقب گیرد. مغانلو در پرسینگ بازیکن موثری بود و همچنین دوندگی بالایی داشت و در سه بازی، زوج موفقی را با عیسی آل‌کثیر تشکیل داد.

 

 

1596207

 

 

 

محمد عباس‌زاده(تراکتور)
مهاجم نوک تیم تراکتور که در لیگ برتر با ۹ گل زده بهترین عملکرد را در بین عناصر هجومی این تیم داشته، در لیگ قهرمانان آسیا هم درخشید و ۴ گل به ثمر رساند. در بازی نخست او گل اول را به زیبایی هرچه تمام‌تر وارد دروازه پاختاکور کرد و سپس در نیمه دوم همان مسابقه، از روی نقطه پنالتی گل تساوی را زد تا تی‌تی‌ها از شکست فرار کنند. در بازی آخر نیز عباس‌زاده با یک چرخش فوق العاده دروازه شارجه را گشود و در نیمه دوم با گل بعدی، تفاضل گل تیمش را به شکلی تغییر داد که تراکتور بالاتر از السد باشد و با همین گل به مرحله بعدی برود. او حالا با ۱۳ گل، بهترین فصل فوتبالی‌اش را سپری می‌کند.

 

 

 

1595301

 

 

 


* شایسته تقدیر

 

علاوه بر ۱۱ بازیکنی که در بالا اشاره شد، باید به بازی درخشان و خوب تعدادی دیگر از بازیکنان ایرانی هم اشاره کرد که می‌توانستند در تیم منتخب جای بگیرند که آمار نسبی بهتر موجب شد تا این اتفاق نیفتد؛ محمدرشید مظاهری، عارف غلامی، صالح حردانی، وریا غفوری، میلاد فخرالدینی، سیامک نعمتی، محمد نادری، سید ابوالفضل رزاق‌پور، مهران درخشان‌مهر، احسان پهلوان، مهدی تیکدری، سامان نریمان‌جهان، عیسی آل‌کثیر، شیخ دیاباته، آیاندا پاتوسی و لوسیانو پریرا ازجمله بازیکنانی هستند که بازی شایسته‌ای در آسیا به نمایش گذاشتند.

دیدگاه‌ها