کد خبر : 1753107 | 13 اردیبهشت 1400 ساعت 08:55 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

تیم ملی را به قیمت کوچک کردن خودم نمی‌خواهم

بادی: تنیس ایران از پایه مشکل دارد

تنیسور کشورمان گفت: مشکل تنیس ایران صعود به دسته 3 و 2 نیست بلکه از پایه اشکال دارد.

بادی: تنیس ایران از پایه مشکل دارد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، امیرحسین بادی در مورد اینکه حضور در تیم ملی تنیس را به دلیل شرکت نکردن در مسابقات انتخابی از دست داده است، اظهار داشت: با این کار یک مقدار به خودم احترام گذاشتم. اگر واقعا قرار است مسابقه انتخابی برگزار شود، همه بازیکنان باید بازی کنند حتی آنهایی که خارج از ایران هستند. اگر هم می‌خواهند انتصاب کنند، سه بازیکن مشخص است و باید به رنکینگ خود احترام بگذارند. مسئولان فدراسیون گفته‌اند رنکینگ مشخص نیست، اما سوال این است که غیر از نداف و خالدان که خارج از ایران هستند، چه کسی در داخل کشور بوده که بازی نکرده است؟

 

وی ادامه داد: 3، 4 مسابقه در ایران برگزار شد که همه هم بازی کردند. ما در جام حذفی دوم شدیم و در مسابقات هرمزگان هم در انفرادی اول و در دوبل دوم شدیم. خالدان که کلا ایران نیست و نداف هم غیر از جام حذفی دیگر در هیچ رقابت داخلی بازی نمی‌کند. حالا با این شرایط دلیل اینکه گفته‌اند رنکینگ غیر واقعی است را متوجه نشدم و به همین دلیل بازی نکردم تا هم به آنها و هم خودم احترام بگذارم.

 

* نه من پیگیری کردم، نه آنها/ تیم ملی را به قیمت کوچک کردن خودم نمی‌خواهم

تنیسور کشورمان در مورد اینکه آیا با فدراسیون یا سرمربی تیم ملی صحبت کردید یا خیر، گفت: من صحبتی نکردم و آنها هم هیچ تماسی نداشتند. این اتفاق دو طرفه است.

بادی در مورد اینکه نگران نیست که تیم ملی را شاید چند سال از دست بدهد، گفت: یک بازیکن تیم ملی را به چه قیمتی به دست بیاورد؟ به قیمت اینکه خودش را کوچک کند؟ من از 15 سالگی زیر نظر احمدوند بازی کردم و الان هم بگویند هر کمکی از دستم بربیاید، انجام می‌دهم، اما اینکه با افرادی که نمی‌شناسم انتخابی برگزار کنم و به اردو بروم، قطعا این کار را نمی‌کنم.

 

* چرا باید کسی که در طول سال مسابقه داده و با کسی در خانه خوابیده شانسش برابر باشد؟

وی تاکید کرد: قطعا کسی که کل سال را هزینه کرده و در مسابقه شرکت کرده است با کسی که در خانه خوابیده شانسش برابر باشد؟ من که رنکینگ یک کشور را دارم و حالا در شب انتخابی مشکلی برایم پیش آمد، تکلیف چه می‌شود؟ من قبول دارم که نداف و خالدان در حال حاضر بهتر از من هستند، اما انتخابی بگذارید و اصلا من بازنده باشم چه اشکالی دارد. آن وقت من دیگر نمی‌توانم حرفی بزنم.

 

* اگر من در یک رقابتی همه ملی‌پوشان را بردم تکلیف چه می‌شود؟

این بازیکن تنیس کشورمان گفت: مسابقات دیویس کاپ 5 ماه دیگر است و اگر مثلا 3 ماه دیگر در یک رقابت جایزه بزرگ من که در انتخابی تیم ملی نبودم، همه را بردم آن وقت تکلیف چه می‌شود؟ وقتی 6 ماه تا مسابقات فرصت دارید که اصلا نباید انتخابی بگذارید. سرتاسر ایران کلا 8 بازیکن در حد تیم ملی دارید و دنبال چه چیزی می‌گردید؟ چه لزومی دارد که 70، 80 بازیکن را به انتخابی دعوت کرده اید؟ تیم ملی جای بهترین ها است و در کنار آن جوانان هم می‌توانند تجربه کسب کنند.

 

* تنیس ایران از پایه مشکل دارد/ تیم ملی جای کسب تجربه نیست

بادی با مطرح کردن این سوال که مگر قرار است ما در رقابت‌های بین المللی با یکدیگر بازی کنیم، عنوان کرد: رقابت ما با خارجی‌ها است و سرمربی تیم ملی باید اردو بگذارد و 6، 7 بازیکن خوب را که شرایط شان مشخص است، دعوت کند. همه چیز مشخص است و نمی‌دانم چرا چنین شرایطی را به وجود آورده‌اند. من قبلا هم گفتم مشکل تنیس ما صعود از گروه 4 به سه نیست. تنیس ما از پایه خراب است. برای پیشرفت باید چند بازیکن 11، 12 ساله را به مسابقات بفرستند و تجربه کسب کنند.

وی در پایان  عنوان کرد: مشکل اینجاست که فکر می‌کنند تیم ملی جای کسب تجربه است، نه اینطور نیست. فدرر با 38 سال هر زمان که به او احتیاج دارند دعوتش می‌کنند. در فوتبال هم بوفون با 45 سال سن همچنان در تیم ملی است  و در کنارش چند جوان هم قرار می‌دهند که رشد کند.

دیدگاه‌ها