کد خبر : 1753156 | 13 اردیبهشت 1400 ساعت 12:58 | 60.1K بازدید | 16 دیدگاه

استراتژی یحیی برای تقسیم انرژی بازیکنان؛

پرسپولیس و آمادگی ویژه برای سپاهان و دربی!

یحیی گل‌محمدی در لیگ قهرمانان آسیا به 21 بازیکن در حالی فرصت بازی داد که 13 بازیکن دقایق بیشتری را در زمین مسابقه سپری کردند.

پرسپولیس و آمادگی ویژه برای سپاهان و دربی!

 

به گزارش "ورزش سه"، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای قرمزها در حالی به پایان رسید که این تیم با 15 امتیاز صدرنشین شد و با بهترین عملکرد در مقایسه با دیگر تیم‌ها، راهی دور حذفی شد. این در حالی است که به اعتقاد بسیاری، این پرسپولیس پرستاره‌ترین پرسپولیس چند سال اخیر بود که مقابل الوحده، الریان و گوآ صف آرایی کرد و موفق شد نماینده هندوستان و قطر را دبل کند و یک برد هم از الوحده کسب کند.

 

این اولین بار از زمان ورود برانکو ایوانکوویچ بود که پرسپولیس از 2 دروازه‌بان مختلف در مسابقات قاره‌ای استفاده کرد و علاوه بر گلر اول، دروازه‌بان ذخیره هم فرصت بازی پیدا کرد. در خط دفاعی، مجموعا 7 بازیکن به میدان رفتند که سه تا در پست غیرتخصصی بازی کردند. یک خط جلوتر نیز 7 چهره مهره های به کار گرفته شده بودند و در خط حمله هم نام 4 بازیکن دیده می‌شود.

 

تیم فوتبال پرسپولیس 540 دقیقه در لیگ قهرمانان آسیا 2021 به میدان رفت و در این بین محمدحسین کنعانی‌زادگان بیشترین فرصت را از کادرفنی سرخپوشان گرفت. پس از او نام احسان پهلوان دیده می‌شود و در رتبه‌های بعدی نیز مهدی ترابی، حامد لک و وحید امیری حضور دارند و نکته جالب این‌که مهاجمان پرسپولیس در بین 5 نفر اول هم نیستند.

 

* دروازه‌بانان؛ اولین حضور رادو در قفس توری
حامد لک به عنوان دروازه‌بان اصلی تیم پرسپولیس در 5 بازی برای سرخپوشان به میدان رفت تا در مجموع 450 دقیقه فرصت بازی را پیدا کند. او فقط در دیدار برگشت مقابل گوآی هند روی نیمکت نشست که جانشین او رادوشویچ توانست در اولین بازی آسیایی، کلین شیت کند و به خصوص در دقایق آخر، جلوی ضربات بازیکنان گوآ را بگیرد. لک در بازی با الوحده موفق شد دروازه اش را بسته نگه دارد و از الریان، الوحده و گوآ در چهار بازی دیگر، 4 گل دریافت کرد. با این حال پرسپولیس، همچنان در زمره بهترین خطوط دفاعی آسیایی قرار گرفت.

 

1597579

 

* خط دفاعی؛ چهار ستاره و سه بازیکن ذخیره
تیم پرسپولیس برای لیگ قهرمانان آسیا باتوجه به غیبت سعید آقایی به خاطر کرونا، با ترکیب سیامک نعمتی، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و وحید امیری به میدان رفت. در این بین کنعانی که یک گل هم به ثمر رساند، 522 دقیقه به میدان رفت و تنها 18 دقیقه روی نیمکت نشست. او در تمام مسابقات به جز دیدار برگشت مقابل گوآ، تا آخر در جریان بازی حضور داشت و در برابر گوآ هم در دقیقه 78 تعویض شد تا زوج شریفی و کامیابی‌نیا به عنوان دفاع وسط نقش آفرینی کنند. سیدجلال حسینی 393 دقیقه بازی کرد و دو گل به ثمر رساند. او هر 180 دقیقه دور رفت را بازی کرد و در دور برگشت به ترتیب 45، 78 و 0 دقیقه در زمین حضور داشت. جانشین سیدجلال در بازی آخر، فرشاد فرجی بود.

 

1597578

 

در پست دفاع کناری،  وحید امیری که البته تغییر پست را هم تجربه کرد، 440 به میدان رفت و سیامک نعمتی 405 دقیقه. نکته جالب درباره نعمتی این است که او در 5 دیدار به صورت تمام و کمال بازی کرد و یک دیدار مقابل گوآ را روی نیمکت سپری کرد.جانشین او در بازی با گوآ مهدی شیری بود. علی شجاعی در 5 بازی فرصت نمایش توانایی‌هایش را داشت اما فقط یک بار فیکس بود و در دیگر مسابقات به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت.

 

* خط میانی؛ تقسیم انرژی بین 7 بازیکن
در خط هافبک پرسپولیسی‌ها اوضاع متفاوتی را تجربه کردند و 7 بازیکن، بالای 180 دقیقه فرصت بازی پیدا کردند. احمد نوراللهی که تورنمنت خیلی خوبی را هم نگذراند، فقط در بازی با الوحده 90 دقیقه بازی کرد. اما کمال کامیابی‌نیا از بازی دوم به ترکیب اصلی اضافه شد و سه تجربه 90 دقیقه ای را سپری کرد. میلاد سرلک دیگر هافبک دفاعی سرخپوشان در مجموع 272 دقیقه بازی کرد و به نوعی غیبتش در بازی آخر سبب شد تا میانگین حدود 45 دقیقه را ثبت کند. محمد شریفی دیگر هافبک دفاعی پرسپولیس در دو بازی فیکس بود و 180 دقیقه در خط هافبک و دفاعی به کار گرفته شد.

 

از بین عناصر هجومی، احسان پهلوان بیشترین زمان بازی را به خود اختصاص داد و 482 دقیقه در زمین حضور داشت. پس از او مهدی ترابی 476 دقیقه بازی کرد و سپس هم نام امید عالیشاه دیده می‌شود. اما مهدی ترابی باوجود شش دقیقه بازی کمتر، موثرترین بازیکن هجومی پرسپولیس بود.

1597577

 

* خط حمله؛ آمار جالب برای شهریار مغانلو
در خط حمله پرسپولیس مهدی عبدی، مهدی مهدیخانی، عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو فرصت بازی داشتند. عبدی و مهدیخانی روی هم 116 دقیقه بازی کردند و هیچگاه فیکس نشدند و روی گل ها نیز تاثیری نداشتند. نکته جالب این است که شهریار مغانلو هرگز تا آخر بازی در زمین نماند و بهترین رکوردش را در بازی آخر ثبت کرد که در دقیقه 78 از زمین خارج شد.


عیسی آل کثیر اما در بازی برگشت مقابل الوحده و الریان فرصت 90 دقیقه ای داشت. وی در دو بازی ابتدایی مقابل الوحده و الریان، به عنوان بازیکن تعویضی وارد ترکیب شد و سپس در ترکیب اصلی قرار داشت و در نهایت تورنمنت را با چهار بازی فیکس و 368 دقیقه به پایان رساند.

 

1597576

 

ترکیب اصلی پرسپولیس بر اساس تعداد دقایق بازی: حامد لک (450)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (522)، سیدجلال حسینی (393)، سیامک نعمتی (405)، وحید امیری (440)، کمال کامیابی‌نیا (328)، میلاد سرلک (272)، مهدی ترابی (476)، احسان پهلوان (482)، عیسی آل کثیر (368) و شهریار مغانلو (374).

 

10 بازیکن دیگر پرسپولیس به ترتیب دقایق حضور: امید عالیشاه (403)، احمد نوراللهی (268)، محمد شریفی (180)، مهدی شیری (140)، علی شجاعی (132)، بوژیدار رادوشوویچ (90)، مهدی عبدی (64) و مهدی مهدیخانی (52).

 

البته باید توجه داشت که بازیکنی مثل امید عالیشاه در تمام بازی ها به میدان رفتند یا اگر مصدومیت هافبک‌های دفاعی در بازی آخر نبود، ممکن بود نظم تازه ای در این جدول شکل می‌گرفت.

 

نکته مهم این است که کادرفنی سرخ‌ها در طول بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از 21 بازیکن استفاده کرد و زمانی مطلوب را به همه آن‌ها اختصاص داد تا به نوعی تقسیم انرژی صورت بگیرد و با این شرایط، می‌توان انتظار داشت که بازیکنان از نظر بدنی تحلیل نرفته و آماده ادامه مسابقات لیگ باشند.

 

دیدگاه‌ها