کد خبر : 1753160 | 13 اردیبهشت 1400 ساعت 13:07 | 33.8K بازدید | 12 دیدگاه

کسی برای بازنده دست نمی‌زند

انتقاد آذری از انتقاد فولادی‌ها از وزیر؛ شان ما پایین آمد

سعید آذری مدیرعامل فولاد از پست مشترکی که بازیکنان این تیم در انتقاد از وزیر ورزش منتشر کرده بودند، انتقاد کرد.

انتقاد آذری از انتقاد فولادی‌ها از وزیر؛ شان ما پایین آمد

به گزارش "ورزش سه"، سعید آذری درباره عملکرد فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا به برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت: تیم ما پس از دوری شش ساله در مسابقه پلی‌ آف سهمیه حضور در مرحله گروهی را به دست آورد. همین شرکت کردن در رقابت‌ها می‌ تواند برای شروع دوباره فعالیت‌های بین‌المللی فولاد خوزستان که یکی از بهترین باشگاه‌های ایران است خوب باشد و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.


آذری افزود:‌ باید از زحمات بازیکنان، جواد نکونام، اعضای هیأت مدیره، مدیران عالی‌رتبه شرکت فولاد خوزستان، هواداران و رسانه‌ ها تشکر کنم که در طول برگزاری این تورنمنت مهم کنارمان بودند و به ما عشق دادند. نکونام درباره مسائل فنی سنگ‌ تمام گذاشت و مسابقات را هم خیلی خوب شروع کردیم.


لیگ قهرمانان تجربه خوبی بود
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان ادامه داد: پنج روز زودتر از تمام تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان به عربستان رفتیم و مسابقه پلی‌آف را پشت سر گذاشتیم. تورنمنت برای ما خیلی خوب شروع شد اما وقتی مدت زیادی از یک رقابت بین‌المللی آن هم در چنین سطحی دور باشید و بازیکنان‌ تان آشنایی کاملی با چنین مسابقات بزرگی نداشته باشند، مقداری تفکرات به هم می‌ریزد و نمی‌توانند سطح انتظار کادر فنی و هواداران را ابتیاع کنند.
آذری ادامه داد: با وجود شروع خوبمان در ادامه مسابقات آن هم در گروه سخت ما نتوانستیم کاری انجام بدهیم. السد از همین گروه پس از ده سال نتوانست به مراحل حذفی لیگ قهرمانان صعود کند. روی هم رفته به تیم فولاد و کادر فنی نمره قبولی می دهم و این مسابقات می‌تواند برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سالهای آتی تجربه خوبی باشد.

 


این اتفاق خودجوش بود
آذری درباره ناراحتی اعضای فولاد از وزیر ورزش و جوانان و انتشار پستی مشترک مبنی بر تشکر نکردن وی از این تیم برخلاف سایر تیم‌های کشورمان توضیح داد: این کار بازیکنان غیرهماهنگ بود و نظر شخصی خودشان را گفتند. با باشگاه هماهنگ نشده بود و در جریان نبودم. اگر کاری با هماهنگی خودم باشد مسئولیتش را کامل می‌پذیرم. این اتفاق خودجوش از سوی بچه‌ها بود و بدون اطلاع کادر مدیریتی باشگاه صورت گرفت. شب گذشته هم با مدیر رسانه تیم صحبت کرده و توضیح خواستم.

 


برای بازنده کسی دست نمی‌زند
مدیرعامل باشگاه فولاد ادامه داد: اگر بخواهیم منصفانه به قضیه نگاه کنیم هیچ کس برای تیم بازنده دست نمی‌زند. اینکه در وزارت ورزش چه اتفاقی می‌افتد و به چه کسی تبریک می‌گویند در حوزه اختیارات من نیست که بخواهم اظهارنظر کنم. هیچ‌ وقت شخصاً از کسی گلایه نکردم و اتفاق روز گذشته هم خودجوش بود. به نظر من بچه‌های فولاد برای ابراز ناراحتی خود مقداری عجله کردند. باز هم می‌گویم کسی برای بازنده دست نمی‌زند اما هواداران از عملکرد نسبی فولاد راضی بودند.

 


باید با باشگاه هماهنگی می‌کردند
آذری درباره اینکه با این شرایط اگر در جریان قرار می‌ گرفت اجازه انتشار چنین استوری به بازیکنان فولاد نمی‌ داد گفت:‌ اصلا کسی حق ندارد بدون هماهنگی با باشگاه چنین حرکاتی کند. خسته نباشید گفتن سلطانی‌ فر و رئیس فدراسیون فوتبال یک موضوع شخصی است و بچه‌های ما با عجله کردن در انتشار استوری شأن خود را پایین آوردند. باید پاسخگوی نقطه‌ نظرات هواداران، اعضای هیأت مدیره و سهامداران باشیم. وقتی افرادی که ما را به چنین شکل حمایت می‌کنند از عملکرد فولاد رضایت نسبی دارند، همین موضوع سبب رضایت ما می‌شود.

 

1597593

 

 


شان ما پایین آمد
آذری اضافه کرد: البته این هم نظر شخصی من است و باز هم تأکید می‌کنم شأن خودمان را پایین آوردیم زیرا کسی برای بازنده دست نمی‌زند. خسته باشید یا نباشید گفتن اهمیتی ندارد. همانگونه که در زمان پیروزی هم مهم نیست چه کسی تبریک بگوید یا نگوید. وقتی مسئولیتی را پذیرفته‌اید باید کارتان را به بهترین شکل انجام بدهید و اگر به جز خودتان، خدا و افرادی که عملکردتان را مدنظر قرار می‌دهند رضایت  داشته باشید کافی است.

 


رسم قهرمانی این است که ...
مدیرعامل باشگاه فولاد درباره اینکه آیا نتیجه نگرفتن در رقابت‌ های گروهی لیگ قهرمانان سبب آسیب روحی برای این تیم برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی می‌ شود، توضیح داد: فکر می‌کنم راه پیدا نکردن فولاد به مرحله حذفی تجربه خوبی برای بچه‌های ما بود و توانمندی خودشان را با بازیکنانی که سالهاست در سطح لیگ قهرمانان بازی می‌کنند مقایسه کردند. این هم می‌تواند نکته مثبتی باشد. هیچ قهرمانی با دست دادن یک تورنمنت، از جام دیگری سرخورده نمی‌شود. خصیصه آدمها این است که قهرمان شوند و اگر قرار بود چنین اتفاقی رخ ندهد هیچ وقت به این شکل به ماجرا نگاه نمی‌کردم.

 

باید یاد بگیریم از شکست بیاموزیم
آذری افزود: حضور در لیگ قهرمانان تجربه بزرگی برای فولاد است. تیم ما اکنون از لحاظ فیزیکی آماده است. البته در عربستان دو مشکل بزرگ داشتیم. موسی کولیبالی، صالح حردانی و شروین بزرگ قبل از شروع مسابقات و در جریان این رقابت‌ها آسیب دیدند و فولاد از تیمی کامل به یک تیم ناقصی تبدیل شد. این موضوع دست جواد نکونام را بست و اگر این سه بازیکن در اختیار کادر فنی بودند توانمندی بیشتری از فولاد می‌دیدید.
آذری گفت: اطمینان دارم برای دوره‌های بعدی باید بچه‌ها به حدی حرفه‌ای فکر کنند که مراقب خود باشند.  فکر نمی‌کنم راه پیدا نکردن فولاد به مسابقات دور حذفی تأثیر آنچنانی روی تیم بگذارد و باید یاد بگیریم از شکست درس بزرگی گرفته و در مسابقات آتی موفق باشیم.


در قرنطینه یک ستاره و صدستاره فرقی ندارد
مدیرعامل باشگاه فولاد درباره آخرین وضعیت مبتلایان این تیم به کرونا که اکنون در عربستان قرنطینه هستند گفت: فقط صالح حردانی از جمع بازیکنان مبتلا شد. پس از بازی با تیم النصر که 9 کرونایی داشت بچه‌های ما هم آلوده شدند. مسعود عالیپور آنالیزور فولاد به همراه ناجی بداوی و  دو عضو دیگر تیم مبتلا شدند. روز گذشته در آخرین تستی که عربستانی‌ها تست گرفتند تست صه نفر منفی شد اما دو نفر دیگر همچنان مثبت هستند.
آذری ادامه داد: تمام هزینه‌های مراقبت، نگهداری، حضور در هتل، مسائل بهداشتی و بازگشت آنها به ایران از حسابهای کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون عربستان پرداخت می‌شود. در فضای مجازی دیدم می‌گویند این افراد در هتل پنج ستاره قرنطینه هستند که مطرح کردن چنین بحثی قشنگ نیست.


نگران جیب عربستانیها نباشید
آذری افزود: آقایان نگران جیب عربستانی‌ها و AFC نباشند، حتی اگر در هتل صد ستاره هم باشند، با ابتلا به کرونا مثل این می ماند که باید در قفس بمانید و تفاوتی بین هتل پنج ستاره و صد ستاره نیست. تمام هزینه‌ها را عربستانی‌ها می‌دهند. در آخرین تماس تست دو نفر منفی شده اما طبق قوانین کنفدراسیون تا وقتی دو تست پشت سر هم منفی نداشته باشند اجازه ورود به ایران را ندارند.
مدیرعامل باشگاه فولاد ادامه داد:‌ نمی‌ توانستیم پنج کرونایی را با خودمان به هواپیما بیاوریم و به خدمه پروازی هواپیمایی وارش چیزی نگوییم. این کار از لحاظ مسائل بهداشتی، وجدانی و اخلاقی درست نیست. خوشبختانه چنین اتفاقی رخ نداد و این بچه‌ها هم تا دو سه روز دیگر به ما اضافه می‌شوند.


بابت کارمان پول میگیریم
آذری توضیح داد: تمرینات ما از امروز زیرنظر جواد نکونام در اهواز شروع می‌شود تا ان شاءالله بتوانیم از این تجربه ارزشمند در ادامه مسابقه لیگ استفاده و بهره‌برداری کنیم. یکبار دیگر از بچه‌های فولاد که یک ماه شبانه‌روز کنار هم تلاش کرده و آنچه در توانمان بود انجام دادیم تشکر می‌کنم. برای انجام دادن کار پول می‌گیریم و باید وظیفه‌مان را انجام دهیم. کاری هم نباید به خسته نباشید گفتن داشته باشیم.

دیدگاه‌ها